Att lita på nya bekantskaper?

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Inte mkt till svar; men förutom Jörnmark har jag bara träffat en forummedlem som väldigt generöst delade med sig av kartor. Det är allt. Ruinturism är en ensamgrej för mig. Är väldigt social annars - kanske just därför
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

För min egen del är jag inte mycket för att "pinka revir".
Generellt sett spelar det inte någon roll för mig, vem som får cred för det eller det fyndet.
Viktigast är att det blir dokumenterat.

Sen är det väl så i alla mänskliga kontakter, att man kan bli blåst.
Förtroende är ju inget man får gratis, det måste man förtjäna, precis som respekt.
Än så länge har jag bara stött på Grishnac och Link82 som hastigast vid ett objekt.
Achtung och jag var ute och kikade runt, han är förövrigt en kompis sedan lång tid tillbaka.
Så jag får väl säga som konklusion, att jag inte blivit besviken ....än. ;)
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

Är väl som med resten av livet, man får känna på folk ett tag. Känner man att det e folk man kan lita på, ja då är det väl bara fortsätta umgås så byggs sakta ett förtroende upp, och får man saker i förtroende, behåll det då för dig själv. Man kan ju bilda sej en bild av folk över internet som tyväär inte alls stämmer överrens med verkligheten både på gott och ont.

Framförallt så gäller det väl att hitta folk med samma risktänkande som en själv, jag själv ganska så lugn och försiktig för det mesta. Då kan det va rejält jobbigt om man träffar på folk som inte har några gränser vilket jag haft turen att ej göra.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Kalle T Anka""]
Hur har ni andra upplevt möten med "nya" personer?
[/quote]
Än så länge bara bra erfarenheter...
Kan bero på att jag skickar en massa meddelanden först innan jag bestämmer mig för att utforska ihop med någon ny person.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
podden
Inlägg: 566
Blev medlem: tor 04 aug 2011, 04:39

Inlägg av podden »

För mej blev det under sommaren en ensamhobby. Min kusin jag brukade vara med gjorde aldrig något, och ville ha allt serverat på silverfat. Under en kort tid va hans kompis med. En riktigt praktisk kille faktiskt, Jag har aldrig förut sett någon springa upp för en husvägg med händerna runt stupröret. Men det visade sej att han inte kan skilja på mitt och ditt....Och blev då inte välkommen att följa med mer.Så hur det blir i framtiden får vi se. Nu har jag massor att besöka. men ont om tid och inget sällskap :(
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Tänkte bara tillägga att det är ganska många man tycker att man "känner" på forumet. Tror att jag ganska lätt skulle kunna plocka ihop 5-6 st man aldrig träffat tidigare och att det förmodligen skulle funka hur bra som helst. Baserat på vad folk skrivit etc
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

Jag har en "klick" som jag dejtar emellanåt.
Har inget emot att stifta nya bekantskaper, men jag bygger gärna upp en magkänsla för det först.
Eftersom att jag gillar att resa utomlands som inom landet så blir det absolut tvunget att det fungerar att kampera ihop 16-17 timmar om dagen varav oftast många timmar i bil.
Det kan vara svårt att hitta folk som det funkar med. Erfarenheten säger säger också att det inte alltid har blivit lyckat. :rolleyes:
Användarvisningsbild
Avery
Inlägg: 392
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 21:49
Kontakt:

Inlägg av Avery »

Jag har inte träffat så många "nya" bekantskaper, dels för att jag inte varit på några forumsträffar t.ex och dels för att jag bara vid ett tillfälle stött på andra utforskare vid samma objekt. Dem man träffar vid andra tillfällen verkar redan ha sina nissar som dem redan hänger med.

Jag har helt klart för lite "ue kompisar" och det är ju synd ibland men man måste ju som sagt hitta någon som är trevlig, man kan lita på och som kan hänga med när det blir såna där turer som varar i 24-48 timmar med mycket bilåkande.
Skriv svar