Sanerat eller inte?

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Sanerat eller inte?

Inlägg av jpkrax »

Jag satt just och läste på litet om Greger i Munkedal, och frågan om dess sanering.
Tanken som slår mig är om detta är ett unikum, eller om fler av de plomberade bergrummen är dåligt/obefintligt sanerade?
Man skulle kunna misstänka att de som gjort detta på entreprenad, tänkte tjäna en hacka på "ingenting".
Renhållningsbranschen har ju nästan av tradition varit lite spekulativ minst sagt.

Har ni övriga hittat liknande fall?

Jag kan redan nu dra mig till minnes något fall som diskuterats här.

Har vi tickande miljöbomber lite var stans i landet?
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Avery
Inlägg: 392
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 21:49
Kontakt:

Inlägg av Avery »

LGC Krickan var ju allt annat än sanerad.
Användarvisningsbild
swedediesel
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 16:58
Kontakt:

Inlägg av swedediesel »

[quote=""Avery""]LGC Krickan var ju allt annat än sanerad.[/quote]

är det den i Nkp-trakten som blivit återplomberad?
Användarvisningsbild
Avery
Inlägg: 392
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 21:49
Kontakt:

Inlägg av Avery »

Det stämmer.
rhdf
Inlägg: 143
Blev medlem: fre 24 okt 2008, 12:06

Sv: Sanerat eller inte?

Inlägg av rhdf »

återplomberad av någon som utger sig för att representera fortV på Flashback... nån form av anti-UE .. typ
Användarvisningsbild
Avery
Inlägg: 392
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 21:49
Kontakt:

Inlägg av Avery »

Förmodligen någon lokal tjurig förmåga. Borde det inte vara olagligt att hälla betong hur som helst i naturen, dessutom för att dölja miljöbrott?
Användarvisningsbild
swedediesel
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 16:58
Kontakt:

Inlägg av swedediesel »

[quote=""rhdf""]återplomberad av någon som utger sig för att representera fortV på Flashback... nån form av anti-UE .. typ[/quote]

haha, ja det var där jag läste det, jag misstänker att det är samma personer som öppnade den. skorna på en av dom som syns på bilden från "öppningen" stämmer bra överens med den skon som syns på bilden från "stängningen" :confused:
Användarvisningsbild
swedediesel
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 16:58
Kontakt:

Sv: Sanerat eller inte?

Inlägg av swedediesel »

förresten så är väl vesslan också lite sämre sanerad? dock inga miljögifter kvar men en hel del annat skrot?
Användarvisningsbild
Bunkerbus
Inlägg: 226
Blev medlem: sön 11 jan 2009, 15:44
Kontakt:

Inlägg av Bunkerbus »

Får tyvärr konstatera att av de ställena som jag varit inne i som varit plomberade eller avvecklade, så har ett fåtal varit rensade, kanske max 15-20% har blivit tömda på riktigt, detta är anläggningar stängda from 1992 - 2009.
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""rhdf""]återplomberad av någon som utger sig för att representera fortV på Flashback... nån form av anti-UE .. typ[/quote]

Nu har jag inte varit på den aktuella platsen själv men har hört från folk som varit där att lokalbefolkningen var ordentligt luriga.
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Skriv svar