Är det ute med UE?

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

[quote=""Mirage""]
(Benkar, en vecka där i mitten av Maj var väl snudd på enda sommaren vi fick i år i Sverige ;) )[/quote]

Här i norra Sverige fick vi inte ens det, några enstaka dagar bara över 22°, för två veckor sedan. Och de tillbringade jag faktiskt på stranden samt en hel del under vattenytan...
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Klart att Sverige är hyfsat väl kartlagt idag. Några nya sanatorier eller pappersbruk lär ju inte poppa upp bara så där. Kanske har intresset peakat rent allmänt men personligen spelar det ingen roll. Kommer alltid att vara intresserad. Dessutom fylls det på varje år. Med ökad urbanisering kanske en ny guldålder väntar :-) men då är det väl främst hus och mindre rörelser som kan bli aktuella.
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Mirage""]Från vad jag själv kunnat iaktta har utforskandet fått stå tillbaka för mer sociala sammankomster under "UE"-former. Flera som utforskat har gjort detta, med god ekonomisk vinning, tillsammans med journalister från tidingar eller för ev. framtida TV-program. Det finns även märkesföretag som anlitat utforskare för att hitta häfta miljöer åt deras märke.
Kommersiell utforskning har med andra ord tagit ett stort steg frammåt under sommaren.

Det finns nu även de som säger att snudd på allt som är värt att "utforska" i Europa redan är gjort. Detta kan man såklart diskutera vidare men en tydlig indikator på att så är fallet är att allt fler tidigare väldigt aktiva utforskare söker till andra aktiviteter.


(Benkar, en vecka där i mitten av Maj var väl snudd på enda sommaren vi fick i år i Sverige ;) )[/quote]

Förr eller senare kommer man ju till den punkten att det inte finns mer att upptäcka. Sen efter ett tag så har man kommit ifatt och sett det man vill se.

Det blir mer och mer åt det sociala utforskandet och man möter nytt folk. Förut var det mer hysteriskt jagande på t.ex en utlandsresa, nu tar man det lugnare och ser mer av landet. Detta kombinerat med ett par smaskiga jätteruiner är för min del den perfekta semestern. :)

Att glida över mer åt "locationscout" är lite lockande beroende på pengarna...
Senast redigerad av 1 bunkrologen, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Mirage""]Från vad jag själv kunnat iaktta har utforskandet fått stå tillbaka för mer sociala sammankomster under "UE"-former. Flera som utforskat har gjort detta, med god ekonomisk vinning, tillsammans med journalister från tidingar eller för ev. framtida TV-program. Det finns även märkesföretag som anlitat utforskare för att hitta häfta miljöer åt deras märke.
Kommersiell utforskning har med andra ord tagit ett stort steg frammåt under sommaren.

Det finns nu även de som säger att snudd på allt som är värt att "utforska" i Europa redan är gjort. Detta kan man såklart diskutera vidare men en tydlig indikator på att så är fallet är att allt fler tidigare väldigt aktiva utforskare söker till andra aktiviteter.


(Benkar, en vecka där i mitten av Maj var väl snudd på enda sommaren vi fick i år i Sverige ;) )[/quote]

Intressant nog så blev jag tidigare i år kontaktad av en relativt väl etablerad utforskare från 28dl-UK som undrade kring "status" på Penthouse Adriatic, han skulle hjälpa till arrangera en skateboard-träff där...

Valde att tipsa om ett bättre skateboard-ställe i Balkan som nog passar bättre och där fler skateboardare antagligen slår ihjäl sig, men inte hört något mer om hur det gick... :D

Men, jag fortsätter nog som vanligt, hittar man något kul i Sverige så gör man, åker man utomlands så får man se nya miljöer, och blir det även ruiner så blir det, kan inte påstå att jag upplever att ALLA ruiner i Sverige eller i Europa blivit komersiella.

Om allt går som tänkt så blir det med tiden nya ruiner i tex Kroatien, det enda komersiella är att kontakterna/vägvisarna där i så fall får bjuda oss på några backar öl som tack för att vi visar hur man tar mörker/under jord -bilder på bästa sätt.... :p

Mitten av maj, var den kallaste och blötaste maj i mitt liv, och då var vi ändå vid medelhavet... :mad:

/B
Skriv svar