Är det ute med UE?

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Som "folkrörelse"kanske det är på väg bort och lika bra det Men är man intresserad så är man. Inget som har med andra att göra egentligen. Men visst är det trevligt och lärorikt med ett forum som 28ds. Finns mkt kunskap om allt möjligt. Från whiskey till arbetslok typ...... ;)
Användarvisningsbild
Avery
Inlägg: 392
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 21:49
Kontakt:

Inlägg av Avery »

[quote=""Elagabalus""]Som "folkrörelse"kanske det är på väg bort och lika bra det Men är man intresserad så är man. Inget som har med andra att göra egentligen. Men visst är det trevligt och lärorikt med ett forum som 28ds. Finns mkt kunskap om allt möjligt. Från whiskey till arbetslok typ...... ;) [/quote]

Jag är benägen att hålla med om detta, även om jag gillar att umgås med folk när jag är ute samt hålla koll på vad andra "hittat".
PringlesMannen
Inlägg: 290
Blev medlem: mån 24 aug 2009, 19:19

Inlägg av PringlesMannen »

Jo, det är väl så som en person tidigare skrev.
Man hamnar en nivå uppåt och man får börja ta sig utomlands.
Har varit utomlands ett par gånger nu på senaste och stått utanför
byggnader som tyvärr har varit tvärlåsta.

Skulle kunna åka iväg från Sverige för att enbart utforska.
Men man vill ju såklart ha med sig någon, och utforskare växer
ju tyvärr inte på träd.
Pixbox? Nääe... den tiden är förbi! Nu kör jag på egen hemsida! http://www.bommat.org/
Industrisemester
Inlägg: 59
Blev medlem: lör 26 mar 2011, 11:54
Kontakt:

Inlägg av Industrisemester »

[quote=""Ärlige Harry""]En recensent i dagens SvD gnäller över att det är för mycket ruiner i fotokonsten. Den s.k. Jörnmarkeffekten.[/quote]

Hehe...det är ju inte direkt så att Jörnmark uppfann att fota gamla rostiga ruiner. :confused: Personligen har den här våren varit rekord i UE-utflykter, jag tycker intresset verkar gå mot bredare lager!
Mirage
Inlägg: 363
Blev medlem: tor 16 okt 2008, 20:16

Inlägg av Mirage »

Tre månader senare,
Hur tycker ni sommaren varit?
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Har känt att jag dragit ner på besöken, dels för att vi skaffat stuga så där har man fått lägga tid/helger (vilket varit jävligt gött) och dels för att nu får man ta sig längre för att hitta objekt.
Har ändå hållit ögonen öppna och hittat några objekt som kan utforskas när skogarna tömts på sommargäster och turister.

-Intresset är kvar och hittar jag nåt så har jag ju alltid en kamera och en ficklampa med mig i ryggan. ;)
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Mirage""]Tre månader senare,
Hur tycker ni sommaren varit?[/quote]

Om man med "sommaren" räknar från maj, fram till några veckor till, så är jag "nöjd", men främst med utlandet, i Sverige har det bara blivit en minigolfbana och ett bergrum :p

/B
Användarvisningsbild
Bunkerbus
Inlägg: 226
Blev medlem: sön 11 jan 2009, 15:44
Kontakt:

Inlägg av Bunkerbus »

[quote=""emm""]Ja, som rubriken lyder: Är det ute med UE? Det verkar lite dött både på detta forum och andra. Borde inte alla UE:are vakna till liv såhär på vårkanten när snön har smält och termometern orkar över nollan? Är det kanske så att de intresserade sett det mesta som går att se för tillfället och tröttnat eller har det kanske blivit för mainstream?[/quote]

Hahahaha, ute med UE, aldrig! :) , man väljer bara hur mycket man lägger upp pga troll och annat... UE får man nog dras med resten av livet eftersom man är fotointresserad och historia intresserad. Ett tag kändes det som om det blev väldigt mainstream då många gärna ville ha en karta direkt till UE land utan att först gör research kring sina objekt vilket är halva nöjet(tycker jag) För egen del passar det mig utmärkt att dessa personer dragit vidare till skateboarding, geocaching, playstation och innebandy eller annat att syssla med :p , nä nu var jag inte snäll, MEN det ligger lite sanning i det, jag tror att UE utövandet trivs i den svenska och för den delen europeiska sfären i en homeopatiskt utspädd grad och där en del människor fotograferar och beskriver platser ej åtkommliga för mainstream och som vi kan drömma om istället. Jag tror inte att det är menat att alla skall känna till alla platser, jag tror inte att alla har en fotografs öga för att fånga dessa platser på negativet och förmedla på ett trolskt sätt för oss andra att drömma om :) , ni vet vilka ni är.
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

Jag vet att jag varit ganska inaktiv på forumet ett tag. Det beror dock inte på bristande intresse, utan snarare på brist av objekt i min närhet. Då jag endast har frilansat och inte haft ett fast jobb sedan årsskiftet har jag också varit väldigt restriktiv ur ett ekonomiskt perspektiv och inte rest iväg någonstans. Dessutom har sommaren 2012 varit mörk på många fronter, både bokstavligen och mentalt.

Men UE har varit ett intresse sedan jag var liten, och inget har eller kommer förändras på den fronten. :) Jag kommer igen så fort jag har något väsentligt att säga! :D
Mirage
Inlägg: 363
Blev medlem: tor 16 okt 2008, 20:16

Inlägg av Mirage »

Från vad jag själv kunnat iaktta har utforskandet fått stå tillbaka för mer sociala sammankomster under "UE"-former. Flera som utforskat har gjort detta, med god ekonomisk vinning, tillsammans med journalister från tidingar eller för ev. framtida TV-program. Det finns även märkesföretag som anlitat utforskare för att hitta häfta miljöer åt deras märke.
Kommersiell utforskning har med andra ord tagit ett stort steg frammåt under sommaren.

Det finns nu även de som säger att snudd på allt som är värt att "utforska" i Europa redan är gjort. Detta kan man såklart diskutera vidare men en tydlig indikator på att så är fallet är att allt fler tidigare väldigt aktiva utforskare söker till andra aktiviteter.


(Benkar, en vecka där i mitten av Maj var väl snudd på enda sommaren vi fick i år i Sverige ;) )
Skriv svar