MC semester, Dalsland, Värmland & Dalarna

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

epa23
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 01 sep 2012, 11:30

MC semester, Dalsland, Värmland & Dalarna

Inlägg av epa23 »

Hej på er!

Jag tänkte åka på MC semester från Göteborg upp genom Dalsland, Värmland, Dalarna och sedan kanske in i Norge om ca en månad. Och tänkte då kombinera med UE (som jag är ganska grön inom.)

Så så har ni några tips på intressant platser att besöka i Dalsland, Värmland & Dalarna?
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""epa23""]Hej på er!

Jag tänkte åka på MC semester från Göteborg upp genom Dalsland, Värmland, Dalarna och sedan kanske in i Norge om ca en månad. Och tänkte då kombinera med UE (som jag är ganska grön inom.)

Så så har ni några tips på intressant platser att besöka i Dalsland, Värmland & Dalarna?[/quote]

Sök lite mer på forumet, leta lite info. Återkom med frågeställningar mer liknande "om det eller det stället finns kvar, är rivet etc."

Att bara registrera sig och direkt tigga objekt brukar rendera i mindre rolig respons.

Då just efterforskandet är mer än halva nöjet och ingen initierad upptäckare skulle bete sig på detta sätt så förstår jag den responsen som brukar komma på dessa ständigt återkommande trådar.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""epa23""]
Så så har ni några tips på intressant platser att besöka i Dalsland, Värmland & Dalarna?[/quote]
Det där ju "ruinbältet" kan man säg... sjukt mycket att utforska om man har tid till det. Sök på ortsnamn -som t.ex. Grängesberg. Kolla runt i medlemmarnas bloggar och bildarkiv. Lycka till!
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
swedediesel
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 16:58
Kontakt:

Inlägg av swedediesel »

i norra dalsland finns en handfull nedlagda industrier och kvartsbrott, kolla jörnmarks album, han har en del därifrån, sök även på dalsland i forumet så lär du finna en del intressant.
Jag trivs bäst i bergrumsrika landskap!
Fotoalbum: http://www.photobucket.com/DSL-UE
klicka på "albums" till vänster på sidan
Användarvisningsbild
Sincro
Inlägg: 589
Blev medlem: lör 08 aug 2009, 00:41

Inlägg av Sincro »

Om du gillar kurviga vägar kan jag rekommendera skansen i Håverud följd av Brudfjällsvägen därifrån mot Dals Långed. Den är en häftig upplevelse :)

"Efter regnet kommer solsken, det tycker jag är så jättebra!"
Användarvisningsbild
swedediesel
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 16:58
Kontakt:

Inlägg av swedediesel »

[quote=""Sincro""]Om du gillar kurviga vägar kan jag rekommendera skansen i Håverud följd av Brudfjällsvägen därifrån mot Dals Långed. Den är en häftig upplevelse :) [/quote]

om man istället för att åka mot Långed från brudfjällsvägen tar höger mot åmål så passerar man ett trevligt gammalt bruk längs vägen!
Jag trivs bäst i bergrumsrika landskap!
Fotoalbum: http://www.photobucket.com/DSL-UE
klicka på "albums" till vänster på sidan
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""swedediesel""]om man istället för att åka mot Långed från brudfjällsvägen tar höger mot åmål så passerar man ett trevligt gammalt bruk längs vägen![/quote]
Om man lägger någon timme på att leta upp intressanta mål så hittar man flera övergivna gamla bruk i den regionen. Gäller bara att ta tag i det hela och inte vänta på gratistips. Visst kan man byta till sig information men det tar i regel ännu längre tid. När jag och Marvel var på vår roadtrip nu i somras så färdades vi igenom denna region, det finns mycket att se minst sagt...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
epa23
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 01 sep 2012, 11:30

Inlägg av epa23 »

Jag har letat här och på andra ställen och hittat en del!
Jag tackar också för tipsen i tråden!
Användarvisningsbild
swedediesel
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 16:58
Kontakt:

Inlägg av swedediesel »

[quote=""Saddam""]Om man lägger någon timme på att leta upp intressanta mål så hittar man flera övergivna gamla bruk i den regionen. Gäller bara att ta tag i det hela och inte vänta på gratistips. Visst kan man byta till sig information men det tar i regel ännu längre tid. När jag och Marvel var på vår roadtrip nu i somras så färdades vi igenom denna region, det finns mycket att se minst sagt...[/quote]

ja, det finns mer, ville bara ge en liten hint för att "få igång" TS sökeriverksamhet, vilket verkade lyckas.
ha en trevlig vistelse och skicka ett PM till mig när ni tänkt passera så kan jag visa upp ett riktigt trevligt bergrum i norra delen av dalsland.
Jag trivs bäst i bergrumsrika landskap!
Fotoalbum: http://www.photobucket.com/DSL-UE
klicka på "albums" till vänster på sidan
Skriv svar