Master Matfors, Västernorrland

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
nonamegiven
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 19 maj 2010, 18:04

Master Matfors, Västernorrland

Inlägg av nonamegiven »

Jag undrar vad det är för master som står i formen av en triangel, är bara lite nyfiken då jag av en slump såg något sådant när jag åkte förbi Fors strax utanför Sundsvall. Någon som sitter inne med svaret? Googlade men utan bra resulat. :(

Bild
Det kan tilläggas att dem såg lite annorlunda ut motför vanliga.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Masterna är synliga i Google "street view".
Ser inte ut som FTN enligt mig. OBS: kan ju ändå vara SO...
Bild på FTN-master från bergrum.se
Bild
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
nonamegiven
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 19 maj 2010, 18:04

Inlägg av nonamegiven »

Är kluven till om de är det jag med, dessutom så var antennerna längst uppe på en utav masterna konstiga. Får kanske ta hojen dit upp någon dag för att kolla vad det är, det är en vägbom nere vid vägen men då kanske jag kan köra runt den. :) Får helt enkelt återkomma om inte någon annan tror sig veta/vet vad det är vi har att göra med. Man kan se den konstiga antennen längst upp på en av masterna på street view bilden om man kollar noggrant.
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""nonamegiven""]Är kluven till om de är det jag med, dessutom så var antennerna längst uppe på en utav masterna konstiga. Får kanske ta hojen dit upp någon dag för att kolla vad det är, det är en vägbom nere vid vägen men då kanske jag kan köra runt den. :) Får helt enkelt återkomma om inte någon annan tror sig veta/vet vad det är vi har att göra med. Man kan se den konstiga antennen längst upp på en av masterna på street view bilden om man kollar noggrant.[/quote]

Kan vara rester från gamla FFRL, men eftersom det inte går att zooma i G-s länk är jag osäker.
Jag har sett liknande förut men kan inte komma på var... :mad:
Minnet sviktar som sagt... ;)
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Master Matfors, Västernorrland

Inlägg av Grishnac »

Jag har länge tänkt kolla på dom där men det har aldrig blivit av. Det kan tänkas att där finns någon gammal lgc med nytt användningsområde om man har tur. Jag kan kolla mina källor om det finns några uppgifter om det på måndag.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Skriv svar