Väldigt låg aktivitet på forumet just nu?

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Väldigt låg aktivitet på forumet just nu?

Inlägg av Saddam »

Varför är det så låg aktivitet på forumet just nu... eller är det bara jag som inbillar mig saker och ting? Nådde aktiviteten en formpuckel efter 4 år och är nere i någon slags svacka?

:confused:
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
emm
Inlägg: 41
Blev medlem: mån 13 dec 2010, 14:24

Inlägg av emm »

Ja, jag tycker också att aktiviteten är låg. Är det så att folk har annat för sig eller finns det inte så mycket att upptäcka och prata om längre?
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Ganska så dött på flera olika forum kring UE/ruiner och angränsade ämnen. Mycket är väl redan diskuterat (och besökt)?

Har genom åren upplevt samma sak på andra forum med "specialinriktning", aktiviteten går ner efter x antal år.

/B
Användarvisningsbild
podden
Inlägg: 566
Blev medlem: tor 04 aug 2011, 04:39

Inlägg av podden »

Själv så utforskar jag massor. Är ofta här och läser men jag postar inte så ofta som man skulle kunnat. Men inte tror jag att hobbyn svalnat iaf.
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

Är inne och läser dagligen, men har inte mycket tid över till utforskning just nu. Får väl se om det kan bli en ny Tour de Ruckel i sommar. ;)
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
emm
Inlägg: 41
Blev medlem: mån 13 dec 2010, 14:24

Inlägg av emm »

Med tanke på att glesbygden avfolkas och att städer växer så bör det ju finnas gott om tomma hus och fabriker. Kan dock vara så att man idag är betydligt snabbare på att riva och duktigare på att låsa än förr. Skulle gissa att det är fler som bara är ute efter att förstöra, bränna kablar, klottra eller lira paintball nu än förr. Något som gör att ägarna till husen agerar annorlunda.
Sedan är det väl som alltid att det går trender och mode i allt. Dessutom har det ju förekommit en del om UE i media som säkert också påverkat.
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

Ja, jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte varit så aktiv som jag brukar...... ;)
Jag har varit väldigt engagerad på annat håll, dessutom kräver ju jobbet sin tribut.... :rolleyes: -Tyvärr.

Det är vår, medlemmarna på forat är som vanligt fullt upptagna med att
anlägga rabatter, renovera, bygga altan, byta kamera, köpa hund, kastrera katten, eller renovera pannan på ett GP-lok som undertecknad. :cool:

Vi skall skicka pannan på VGJ-29 till England, det kräver vissa förberedelser.
T ex tigga ihop ca 1 mille, samt förbereda för engelsmännen genom att förborra alla 278 nitarna...... :o
Tråkigt men nödvändigt.
It's all about grinding along....... :D :D :D

Keep up the good work on the forum everyone... :cool:

JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

[quote=""jpkrax""]Vi skall skicka pannan på VGJ-29 till England, det kräver vissa förberedelser.
T ex tigga ihop ca 1 mille, samt förbereda för engelsmännen genom att förborra alla 278 nitarna...... :o
Tråkigt men nödvändigt.
It's all about grinding along....... :D :D :D [/quote]

Blev nyfiken och kunde inte låta bli att söka lite, är det denna pannan - Bilder på VGJ 29 vid reparation av takstag 2011-..?
Det ser i så fall ut som om det är lite jobb med det, inte som att byta motor på bilen direkt...
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Har varit iväg på några upptäcktsfärder senaste tiden men håller mig mest för mig själv, är nog dagligen inne på forumet och läser och kikar. Det brukar väl vara rätt lugnt när sommaren närmar sig, folket söker upp platserna de rekat under vintern, tar foton och lägger ut och diskuterar till hösten.

Längtar efter semester så man kan vila ut lite och njuta av att bara ta det lugnt. :cool:
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Väldigt låg aktivitet på forumet just nu?

Inlägg av Grishnac »

Jag har faktiskt varit ute och tittat på lite grejor, dock inget öde och inget man får prata om så här öppet så det blir inte mycket rapporterande.

Annars tar bebisen och det kommande bröllopet lite tid i anspråk.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Skriv svar