Väldigt låg aktivitet på forumet just nu?

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
htiawe
Inlägg: 295
Blev medlem: lör 29 okt 2011, 07:55
Kontakt:

Sv: Väldigt låg aktivitet på forumet just nu?

Inlägg av htiawe »

Jag skriver inte jättemycket men det är nog för att jag upplever ingångströskeln till forumet väldigt hög, det pratas inte så mycket utan postas mest bilderna och då vill man ju inte posta "dåliga bilder".

Sen blir det väl så, postar man mest bilder utan någon större diskussion så tror jag det blir svårt att hålla liv i allting. Det är något jag kan sakna oavsett vilket forum man besöker, diskussionerna och pratet. För många år sedan då forum var det hetaste man kunde finna så var det oftast det skrivna ordet som regerade till skillnad från idag då jag känner att besökare knappt orkar trycka på "Like".

Flashbacks UE-sektion är kanske inte den bästa men det finns en del intressanta diskussioner där kring olika objekt och då menar jag inte trådar där man försöker byta exakta koordinater utan mer pratet kring hur bygder förändras, var man tror det kan komma att poppa upp nya intressanta objekt eller hur man tänkte när man utformade en viss ledningscentral.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Har varit rätt dålig på att följa folks bloggar och webbsidor. Är en guldgruva och får bli min sommaraktivitet nu när forumet är lite inaktivt och man är ledig. . Just läst DMT och low and slows alster. Har visst varit inne tidigare men man glömmer och det uppdateras. Härlig läsning i båda fallen och finns ju många fler med samma kvalite här på forumet så att det räcker hela sommaren.

Sen gillar jag Grishnacs insomnade västernorrlandsblogg. Väldigt många av de miljöerna är idag borta.
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""htiawe""]Jag skriver inte jättemycket men det är nog för att jag upplever ingångströskeln till forumet väldigt hög, det pratas inte så mycket utan postas mest bilderna och då vill man ju inte posta "dåliga bilder".

Sen blir det väl så, postar man mest bilder utan någon större diskussion så tror jag det blir svårt att hålla liv i allting. Det är något jag kan sakna oavsett vilket forum man besöker, diskussionerna och pratet. För många år sedan då forum var det hetaste man kunde finna så var det oftast det skrivna ordet som regerade till skillnad från idag då jag känner att besökare knappt orkar trycka på "Like".

Flashbacks UE-sektion är kanske inte den bästa men det finns en del intressanta diskussioner där kring olika objekt och då menar jag inte trådar där man försöker byta exakta koordinater utan mer pratet kring hur bygder förändras, var man tror det kan komma att poppa upp nya intressanta objekt eller hur man tänkte när man utformade en viss ledningscentral.[/quote]

Du får gärna posta bilder.
Själv är jag ingen fena på att ta bilder, men många av oss här ser själva dokumentationen av förfallet som viktigt.
Du vet, en bild säger mer än 1000 ord.......
Vi är rätt snälla här över lag, så den kritiken du får kommer
till största delen vara positiv, med ett o annat tips. ;)

Jag har massor med bilder på rivningar och förfall.
Senast igår var jag ute en sväng till Karlsborg och plåtade ute på
Vanäs udde.
(Tyvärr hade grabben lånat kameran innan och ställt om den till RAW
så jag måste konvertera ca 300 bilder till jpg för att kunna ladda upp dom på min "bucket".... :( )
Inget uppseendeväckande bara exteriörbilder, men tillsammans med andra här på forat kan vi få till en tidslinje.
Den tidslinjen är viktig att bevara för framtiden.

Sen diskuteras det en hel del här på forat, men det sker till största delen
i grupperna.
Det finns ingen "public access" till grupperna så där kan vi gå lite längre än vad hederskodex säger. ;)
Så varför inte PM:a till nån av "gruppcheferna" och fråga om du får vara med?

JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Fast jag varit med rätt länge nu är grupper något som gått mig helt förbi. Däremot pm:ar jag en del med vissa
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Elagabalus""]Fast jag varit med rätt länge nu är grupper något som gått mig helt förbi. Däremot pm:ar jag en del med vissa[/quote]
Det är låg aktivitet även i grupperna, bara en grupp som känns levande just nu. En grupp som jag var "admin" över stängdes ner helt(på egen begäran bör tilläggas) -då aktiviteten var lika med noll. Detta trots att det fanns många medlemmar, trots att jag bad dem hålla den vid liv... men icke, inga livstecken på flera månader så jag orkade inte mer.

Men som sagt, en grupp känns fortfarande ganska så levande. Tur det, annars hade det varit ganska tråkigt här på forumet just nu.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Liase
Inlägg: 129
Blev medlem: fre 26 jun 2009, 22:23

Inlägg av Liase »

Har en känsla att det kan bero på att folk tillslut tröttnar på detta överdrivna hemlighetsstämplade och helgonförklarande av platser som pågår här på forumet.. Hittar man något mindre känt utöver dom kanske fem välkända och uttjatade UE-målen här i sverige så har man helt plötsligt ensamrätt och äger stället, och skulle någon då ens råka nämna ett litet ortsnamn så blir denne snabbt tystad..
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

[quote=""Saddam""]Det är låg aktivitet även i grupperna, bara en grupp som känns levande just nu.[/quote]
Listar man grupparna så ser det ut som senaste aktivitet i någon grupp överhuvudtaget var februari i år. Stämmer inte listan? Eller är det en grupp som inte syns där? :confused:
Användarvisningsbild
podden
Inlägg: 566
Blev medlem: tor 04 aug 2011, 04:39

Inlägg av podden »

[quote=""Akrylamid""]Listar man grupparna så ser det ut som senaste aktivitet i någon grupp överhuvudtaget var februari i år. Stämmer inte listan? Eller är det en grupp som inte syns där? :confused: [/quote]

Måste vara något som inte stämmer helt 100 då :confused:
Grupperna jag är med i har aktivitet som senast idag.
Användarvisningsbild
htiawe
Inlägg: 295
Blev medlem: lör 29 okt 2011, 07:55
Kontakt:

Sv: Väldigt låg aktivitet på forumet just nu?

Inlägg av htiawe »

Jag är just hemkommen från en UE-tripp i både Tyskland och Belgien som jag kommer kunna posta lite bilder från, tyvärr är det ju så att bilderna nog postats tusen gånger innan av andra.

Det är lite därför jag känner att ett forum inte bara kan leva på bilder, även om bilder kan säga så mycket mer än ord. Till slut kommer känslan av "vem är värst", fastän man kanske inte vill det. Därför tror jag det är viktigt att behålla den skrivna delen bakom allting, att slänga upp bilder utan ens en bildtext blir till slut så tröttsamt.

Facebookgruppen lider av den problematiken, det blir ännu ett övergivet hus som ingen vet något om och då drunkar alla bra objekt i flödet av bilder som folk slänger upp.

Jag ska åtminstonde göra mitt bästa att bidra med trådar som berikar forumet både genom bilder och text.
Användarvisningsbild
LetaTunnel
Inlägg: 14
Blev medlem: tor 14 jun 2012, 14:33

Inlägg av LetaTunnel »

[quote=""Liase""]Har en känsla att det kan bero på att folk tillslut tröttnar på detta överdrivna hemlighetsstämplade och helgonförklarande av platser som pågår här på forumet.. Hittar man något mindre känt utöver dom kanske fem välkända och uttjatade UE-målen här i sverige så har man helt plötsligt ensamrätt och äger stället, och skulle någon då ens råka nämna ett litet ortsnamn så blir denne snabbt tystad..[/quote]


Exakt såhär känner jag också!
Alla är så otroligt konservativa när det gäller platser, klart man inte ska utge allt för mycket för då försvinner ju halva grejen. Men det här tjatet med att det kommer bli vandaliserat så fort någon outar stället känner jag är lite skitsnack,
för jag tror inte ortens vandaler sitter på det här forumet och letar ställen att slå sönder.
Brum brum åka moped det är kul.
Skriv svar