U-E regler, moral och lagar

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

IsakB
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 14 jun 2013, 15:44

U-E regler, moral och lagar

Inlägg av IsakB »

Kanske skjuter mig lite i foten här, med låter mina avslöjanden i inlägget vara vaga så slipper jag arga blickar och sura miner! ;)

Vad har ni för regler för urban utforskning? Följer ni lagar?
Jag har kommit på mig själv med otaliga lagbrott under mina hypotetiska utforskningar. Den enda reglerna är att aldrig förstöra, stjäla eller vandalisera. Dom osynliga riktlinjerna jag drar upp med hjälp av min moraliska kompass är knappast vägledande. Öppna låsta dörrar, manipulera larm eller öppna fönster är inga konstigheter under mina teoretiska räder.

För mig handlar UE om att lära känna min stad, få vara själv, egentid och få använda mig av min akrobatik/ yoga/ parkourbakgrund till någonting annat än träning. Det, samt att få vara levande.

Vad betyder det för er? Hur pekar er moraliska kompass inför utforskning?

ps. Grymt glad över att ha funnit forumet!
Relativt ny att kalla mig för utforskare- alltid sett det som en egen hobby. Glad att vi är fler!

Kärlek
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Jag tar mig in på dessa ställen för att stilla min egen nyfikenhet, få adrenalin-kickar och att få bra bilder. Många gånger lär man sig något nytt med när man minst anar det... eller så väcks det tio nya frågor som inte fanns i huvudet när man stod utanför stället.

Försöker i störta mån att lämna stället i exakt samma skick som jag fann det. Tyvärr har det hänt att man råkat trampa sönder något som legat på golvet eller vält ner nått med kamerastativet men det har aldrig varit med flit. Vill ju själv besöka "relativt orörda" ställen -så...

Kombinerar UE med mina intressen så gott det går, oftast blir det UE + foto

Enligt mina egna regler skulle jag aldrig få för mig att ta med mig någonting från t.ex. ett ödehus. Det hela handlar ju om att utforska så att konka hem grejer man gillar är inte helt ok i min värld. Att jag begår olaga intrång stör mig inte det minsta, visst har man funderat kring det mååånga gånger men jag är ju inte där för att sabotera eller stjäla så det är ingen som kommer se några spår av mig och mina besök -bortsett från ev. fotspår på golvet. Jag ska ju bara in och titta lite... :rolleyes:
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Cthulhu
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 16 jun 2013, 17:18

Sv: U-E regler, moral och lagar

Inlägg av Cthulhu »

detta är ett intressant dilemma, har kollat lite på tuben och andra forum. Kollar man på tex USA gör så känns det mer att de "letar värdefulla grejer" speciellt de som UE industribyggnader. och en dokumentär där de interjuvar några UE personer, så är deras lägenheter fulla med souvenirer, skyltar o ateralier. hur vanligt är det? för självklart vill jag se ett orört ställe och lämna det så till nästa... annars försvinner charmen med det.
Skriv svar