Uppladdningssajter

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Ingen expert på detta men att gå in på PixBox känns ofta som en besvikelse då bilderna är så små.

Flickr är rätt lättanvänt och inte så dyrt. Kanske 150 kr/år. Skulle jag överväga att testa. 200 bilder kan man lägga upp gratis och testa alla funktioner

Skall det absolut vara gratis kanske man titta på windows skydrive? 25 gb utrymme. Går att skriva in text och göra grupper. Nackdelen är förmodligen att det kanske kräver vissa windowstillägg eller bara fungerar på windows. Tyckte mig se att bildlänkarna försvinner efter 90 dagar. Men det är nog bara en inställning. Låter konstigt om så vore fallet. Kanske något att checka för den som vill komma billigt undan?
Såg att någon lagt upp bilder på Skydrive på "Den övergivna herrgården-nära Globen".
http://mphotos.live.com/1fa95f4397ce821 ... &mkt=sv-SE

Kändes rätt bra att bläddra igenom bilderna. Mkt bättre än PixBox

EDIT
Sorry. Läste inte alla tidigare inlägg. Någon skrev att Live och Skydrive skulle försvinna så mitt tips kanske inte var så lyckat
Senast redigerad av 2 Elagabalus, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Det var nog jag som undrade om Skydrive och Live skulle försvinna eller inte.
Skydriven är iaf kvar och funkar som den ska, Liven vet jag faktiskt inte vad det är riktigt, det är möjligt jag har det med men isf vet jag inte om det.

Jag kan hålla med om att Pixbox inte gjorde fotona rättvisa men på det hela så tyckte jag att de hade ett smidigt system med att ladda upp, dela upp i album, skriva text, länka till, begränsa åtkomst o.s.v.

Flickr känns bakvänt, album/gallerier heter är nåt annat, Sets eller nåt, rörigt att skapa dessa tyckte jag. Men det är antagligen ett SBR-problem, (Skit Bakom Ratten) eftersom det ändå är så många som valt det och verkar nöjda så är det nog mig det är fel på.
Prismässigt är det helt ok, jag hade ju Premium på Pixbox förrut men valde att inte betala nu då det är som det är med sidan, tror t.o.m. Flickr är billiagre är Pixbox.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Senaste livstecknet från pixbox:
Hej,

För det första vill jag verkligen be om ursäkt att det har tagit oss så lång tid att svara. Jag vet att en ursäkt inte riktigt duger, men för all del.

Vi har all hårdvara som behövs nu och jobbar denna vecka och nästa vecka med att återställa bilderna. Igår så återställde vi drygt 11,000 album med bilder, norr om 110GB med data. I morgon kommer vi fortsätta arbetet som kommer pågå under helgen.

Som det ser ut just nu är vår förhoppning att inga bilder är förlorade och att alla bilder bör vara återställa innan månaden är slut.
Skriver av Yavor den 17/8 i denna tråd: [Länk till tråden - pixbox]
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
gzx
Inlägg: 49
Blev medlem: mån 16 aug 2010, 13:50

Inlägg av gzx »

[quote=""Saddam""]Senaste livstecknet från pixbox:

Skriver av Yavor den 17/8 i denna tråd: [Länk till tråden - pixbox][/quote]

Helt otroligt, ett livstecken! :eek:
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""gzx""]Helt otroligt, ett livstecken! :eek: [/quote]
Ja det är ganska otroligt... det tog hela fyra månader att skriva det medellandet.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""Saddam""]Ja det är ganska otroligt... det tog hela fyra månader att skriva det medellandet.[/quote]

Det där är ju ännu ett tecken på att undvika pixbox, deras tjänster är i mina ögon helt värdelösa. Små bilder, fult gränsnitt och irriterande navigering.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Hej!

Just nu har Pixbox problem med hårdvara som inte siten kan rulla utan.

Ursäkta besvären! Så fort vi löst problemen dyker Pixbox upp som vanligt igen.

Uppdaterat: 2012-08-27 23:25
"-And here we go again..."

Vilken tur att jag lämnade den sidan vid förra(?) kraschen, ångrar det inte en sekund. Skulle kolla på en länk som junkman lagt upp och såg detta, notera att medellandet är tre dagar gammalt. Mycket hårdvarustrul inom det företaget, undrar vad det beror på?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Saddam""]"-And here we go again..."

Vilken tur att jag lämnade den sidan vid förra(?) kraschen, ångrar det inte en sekund. Skulle kolla på en länk som junkman lagt upp och såg detta, notera att medellandet är tre dagar gammalt. Mycket hårdvarustrul inom det företaget, undrar vad det beror på?[/quote]

Som du säger... And here we go again...

Gammal hårdvara? Gammal mjukvara?

Gratis är gott, men förr eller senare är godis-skålen tom.

/B
erro
Inlägg: 286
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 16:00

Inlägg av erro »

Dropbox är ju gratis och enkelt. Bara att lägga bilder i en mapp i Photos-mappen så har man skapat ett album man kan länka till publikt.

Om man har Google-konto (gmail, andoidtelefon eller liknande) så har man även ett Picasa-konto där man enkelt kan lägga in bilder i album.
http://erro.se

Spår av människor - Traces of mankind
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Citat:
Just nu har Pixbox problem med hårdvara som inte siten kan rulla utan.
Ursäkta besvären! Så fort vi löst problemen dyker Pixbox upp som vanligt igen.
Uppdaterat: 2012-08-27 23:25



[quote=""Saddam""]"-And here we go again..."

Vilken tur att jag lämnade den sidan vid förra(?) kraschen, ångrar det inte en sekund. Skulle kolla på en länk som junkman lagt upp och såg detta, notera att medellandet är tre dagar gammalt. Mycket hårdvarustrul inom det företaget, undrar vad det beror på?[/quote]

Pixbox borta för alltid?

Fortfarande samma meddelande.... http://www.pixbox.se/

Så, då är den eländiga sajten borta för alltid.....? gissar jag....

/B
Skriv svar