Uppladdningssajter

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

229327
Inlägg: 4
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 16:58

Uppladdningssajter

Inlägg av 229327 »

Hej där...

Jag undrar var ni brukar ladda upp era bilder som ni tagit när ni varit ute en sväng. Pixbox verkar vara populärt. Skulle kanske behöva lite tips, gärna så man kan ladda upp ett album.

En sak som jag kommer in på sedan är om ni fotat något olämpligt, kanske ett skyddsobjekt? Lägger ni upp det på en svensk uppladdningssida? Kan man inte bli eftersökt då av ägaren/polisen och mötas av lite komplikationer?
Användarvisningsbild
Markkanen
Inlägg: 106
Blev medlem: fre 17 okt 2008, 09:26
Kontakt:

Inlägg av Markkanen »

Personligen använder jag pixbox, tycker det är väldigt enkelt att ladda upp och skriva om bilderna och anpassa albumen. Men det där om SO kan jag inte säga något för jag har aldrig tagit kort på något sådant ^^,
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Uppladdningssajter

Inlägg av Grishnac »

Man skall ju inte fotografera SO, personligen har jag inget intresse av att fota aktiva SO så jag har inte ställts inför problemet.
Inaktiva SO ger ju inte samma huvudbry så det är enklare att hålla sig till dom.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Bossesmygare
Inlägg: 31
Blev medlem: fre 24 okt 2008, 20:06
Kontakt:

Inlägg av Bossesmygare »

myphotoalbum.com Funkar fin fint, annars är det alltid snyggast med en riktig hemsida, om man kan sånt eller har tid.
Mirage
Inlägg: 363
Blev medlem: tor 16 okt 2008, 20:16

Inlägg av Mirage »

flickr.com för enstaka bilder. Annan webhost för album (skapade av SimpleViewer)

Laddar ej upp kännsliga/olagliga bilder. Visar endast album för ett fåtal utvalada personer. (dvs riktar mig inte blint till stora massan som de flesta här)
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""Mirage""]flickr.com för enstaka bilder. Annan webhost för album (skapade av SimpleViewer)

Laddar ej upp kännsliga/olagliga bilder. Visar endast album för ett fåtal utvalada personer. (dvs riktar mig inte blint till stora massan som de flesta här)[/quote]

Jag gör lite som du, bilder på platser jag inte vill sprida stannar hemma på hårddisken, medan andra lägger jag på bloggen. Alltid med en liten historia till.
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Användarvisningsbild
JMSvenungson
Inlägg: 367
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 12:35
Kontakt:

Inlägg av JMSvenungson »

Jag vill gärna ha lite kontroll så jag fixade eget domännamn och en server att hosta ett galleri på. Funkar hur fint som helst (kör gallery2 på en *nix-server där jag har total access) men kräver lite mer förarbete innan det hela funkar som man vill.
Jag lägger upp allt jag känner är "ofarligt", om polisen sedan knackar på och arresterar mig för att jag har råkat få med ett SO på ett foto (och det har jag men fotot som sådant kan knappast avslöja något av värde) så får jag väl helt enkelt ta mitt straff.
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""JMSvenungson""]Jag vill gärna ha lite kontroll så jag fixade eget domännamn och en server att hosta ett galleri på. Funkar hur fint som helst (kör gallery2 på en *nix-server där jag har total access) men kräver lite mer förarbete innan det hela funkar som man vill.
Jag lägger upp allt jag känner är "ofarligt", om polisen sedan knackar på och arresterar mig för att jag har råkat få med ett SO på ett foto (och det har jag men fotot som sådant kan knappast avslöja något av värde) så får jag väl helt enkelt ta mitt straff.[/quote]

Hade jag bara haft kunskaperna så hade jag också skaffat ett eget domännamn, men än så länge är kunskaperna obefintliga.
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

Lægger upp min skit på en gammal trøtt Windows-server som står i en garderob i Sverige. Jag har kodat galleriet sjælv i php och det ær væl inte så djævla flashigt men vældigt lætt att uppdatera. Bara dumpar bilderna i en mapp så genereras albumet automatiskt.
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

[quote=""k4r4t3k4n4k4s""]Lægger upp min skit på en gammal trøtt Windows-server som står i en garderob i Sverige. Jag har kodat galleriet sjælv i php och det ær væl inte så djævla flashigt men vældigt lætt att uppdatera. Bara dumpar bilderna i en mapp så genereras albumet automatiskt.[/quote]

Även om det kanske inte är så flashigt (kan va skönt de med som omväxling) så gillar jag ditt galleri. Stora thumbs med bra översikt, o sen kan jag ju inte hjälpa att jag gillar den grå färgen som bakgrund, blir en mjukare överblick :)
Skriv svar