Nordkalotten runt

Både forumsrelaterat och UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Vinylbrus
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 02 apr 2009, 17:22

Nordkalotten runt

Inlägg av Vinylbrus »

Hej!

Bilar omkring på nordkalotten för att fiska och vandra i nationalparker. Snubblat över en del fint förfall och mer lär det bli när jag söker mig österut från Tromsö där jag är nu.

Tänker bila (faktiskt inte cykel denna gång) Tromsö-Alta-Ifjord-Gamvik-Båtsfjord-Vardö-Kirkenes-Övre pasvik-Neiden-Inari-Köngäs-Karesuando-Övertorneå på ett ungefär. Synd att det inte är visumfritt till kolahalvön när man liks är så nära :/

Skulle man veta om något fint förfall som ligger i närheten av min rutt så gör det mig inget ont om man vill delge det :)

Tack!
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Du hittar alltid på spännande projekt, tyvärr inga tips att delge men får önska en trevlig tur, hur länge blir du iväg?
Användarvisningsbild
Vinylbrus
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 02 apr 2009, 17:22

Inlägg av Vinylbrus »

Det blev nästan tre veckor. Vandrade mest och fiskade och sådär. Men hittade en övergiven kabinbana som var fin. Och ödehus förstås. Vardö var det samhälle som imponerade mest om man ser till förfall. Hela ön är full av stora bunkrar som står öppna och själva samhället andas öst och hopplöshet. Expediten på affären sa inte ett ord eller mötte min blick, haha. Väldigt många öde byggnader i själva stan.

Skylten över nordkalotten stod på en i övrigt uppstyrd parkeringsplats. Tiden går långsamt vid ishavet. Väääldigt långsamt :D
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Vinylbrus""]Det blev nästan tre veckor. Vandrade mest och fiskade och sådär. Men hittade en övergiven kabinbana som var fin. Och ödehus förstås. Vardö var det samhälle som imponerade mest om man ser till förfall. Hela ön är full av stora bunkrar som står öppna och själva samhället andas öst och hopplöshet. Expediten på affären sa inte ett ord eller mötte min blick, haha. Väldigt många öde byggnader i själva stan.

Skylten över nordkalotten stod på en i övrigt uppstyrd parkeringsplats. Tiden går långsamt vid ishavet. Väääldigt långsamt :D [/quote]

Kabinbanan såg fin ut :)

/B
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Verkligt fina bilder o miljöer!
Skriv svar