lostnorth.net

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Schlbuditz
Inlägg: 15
Blev medlem: fre 15 maj 2009, 12:04
Kontakt:

Inlägg av Schlbuditz »

Nu finns det ett litet album på en gammal grävmaskin upplagt också, tyvärr hann jag inte med att ta fler bilder.

/S
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Schlbuditz""]Nu finns det ett litet album på en gammal grävmaskin upplagt också, tyvärr hann jag inte med att ta fler bilder.

/S[/quote]
En fin gammal Åkerman! Lingrävare är alltid coola...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Schlbuditz
Inlägg: 15
Blev medlem: fre 15 maj 2009, 12:04
Kontakt:

Inlägg av Schlbuditz »

[quote=""Saddam""]En fin gammal Åkerman! Lingrävare är alltid coola...[/quote]

Ja det är häftigt när all mekanik är blottlagd så man verkligen ser hur det fungerar. :)
Användarvisningsbild
coolhand
Inlägg: 131
Blev medlem: fre 15 maj 2009, 06:21

Inlägg av coolhand »

Uppdaterat!

Hegra fästning i Norge!

/ C
...en plats av vackert förfall...
Användarvisningsbild
Schlbuditz
Inlägg: 15
Blev medlem: fre 15 maj 2009, 12:04
Kontakt:

Inlägg av Schlbuditz »

Uppdaterat igen med "Huset med rysningskänslor".

/S
Användarvisningsbild
Schlbuditz
Inlägg: 15
Blev medlem: fre 15 maj 2009, 12:04
Kontakt:

Inlägg av Schlbuditz »

Då var det dags för en till uppdatering, denna gång en omformarstation i stadsmiljö som även finns med på Grishnacs blogg. Tyvärr har det inte blivit uppdateringar ofta som man vill, men förhoppningsvis blir det mer kreativt arbete nu när jag har bytt upp min D40 till en D90. :D Det blir ju så mycket roligare att hålla på när man har nya prylar, oavsett vad det är, eller hur? :p
Det finns även en hel del mer gammalt material som ska upp på sidan.

Se bilderna på lostnorth.net!

/S
Senast redigerad av 1 Schlbuditz, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Schlbuditz
Inlägg: 15
Blev medlem: fre 15 maj 2009, 12:04
Kontakt:

Inlägg av Schlbuditz »

...vi fortsätter med uppdateringar, dels bilder från Klampenborg tagna av mig idag och dels bilder på en liten bunker och en övergiven kanotklubb tagna av coolhand.
Användarvisningsbild
coolhand
Inlägg: 131
Blev medlem: fre 15 maj 2009, 06:21

Inlägg av coolhand »

...och så var det dags igen, ännu en uppdatering...

Denna gång bjuder vi på Treetex fabriken i Örnsköldsvik. Treetex var ett mkt trevligt ställe att besöka, iofs hade maskinparken monterats ned men fabriken hade lämnats så orörd så det var verkligen en plats där naturen tog över. På taket blommade varje sommar en skog av björkar. Bild nr 14 i albumet visar verkligen naturens speciella kraft och nyckfullhet.

Bilderna som presenteras är nästan tre år gamla och togs av mig med min första digitalkamera jag nånsin ägde, en liten Ixus i, tyvär så kunde inte den (eller jag) göra platsen rättvisa. Jag har alltid tänkt att jag skulle återvända till Treetex på ett nytt besök "då den fanns så nära" men det blev aldrig av.

Fabriken började rivas nu i höst och snart finns inget kvar av den. Bilder från fabriken finns även på benkar.se samt eternit.se

http://www.lostnorth.net

/ C
Senast redigerad av 4 coolhand, redigerad totalt 0 gång.
...en plats av vackert förfall...
Användarvisningsbild
Schlbuditz
Inlägg: 15
Blev medlem: fre 15 maj 2009, 12:04
Kontakt:

Inlägg av Schlbuditz »

Nu ännu en uppdatering.
Det nya albumet består av en gammal ladugård som står längs E4 i Västernorrlands län.
Det finns även ett hus bredvid denna ladugård som är dokumenterat och förhoppningsvis kommer upp i albumform på sidan inom de närmsta dagarna.

/S
Användarvisningsbild
coolhand
Inlägg: 131
Blev medlem: fre 15 maj 2009, 06:21

Inlägg av coolhand »

Uppdatering.... IGEN!

Hösten har verkligen bjudit på fina tillfällen att komma ut vilket kanske märks på den frekventa uppdateringen.

Denna gång bjuder vi på en över hundra år gammal kraftstation som varit övergiven i 17 år. Denna kraftstation driftsattes 1906, syftet var att förse den stora sulfitfabriken nedströms som var under uppbyggnad med elkraft. 1992 ersattes kraftstationen med en modernare och den föll i träda. Bilderna finner ni under "industri"

Albumet "ladugården" har nu också kompletterats med den tillhörande bostadsbyggnaden. Bilderna finner ni under "bostäder"

http://www.lostnorth.net

mvh / C
Senast redigerad av 1 coolhand, redigerad totalt 0 gånger.
...en plats av vackert förfall...
Skriv svar