arkiverat.com

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

Tog mig äntligen en tripp till det inte helt okända pappersbruket. Att jag inte tagit mig hit tidigare är konstigt, men men. Alltid kul med maffiga industriruiner i Sverige. Dom växer ju inte direkt på träd numera.

http://www.arkiverat.com


/ R
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Fina bilder, visst är ljuset helt fantastiskt där!

Angående: " The latest ihabitants in this rather large complex were a wallpaper firm" så stämmer det inte riktigt. Sist på plats var en "firma" som hävdade att de skulle göra julpynt. Det de egentligen gjorde var att stjäla så gott som alla kabel och därmed var lokalerna i princip oanvändbara utan en större investering.

Om min polare som bor på orten är rätt informerad så fick denne någon sitta i finkan för diverse ekonomiska oegentligheter så det var inte det enda fifflandet.

Detta var långt före dagens priser på koppar så kabelstöld var ovanligt.
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

Gjorde ett mindre galleri från dom kommunistmonument som vi hann besöka under vår senaste tripp genom forna Jugoslavien. Ni känner kanske igen en del av dom.... Man gillar ju brutalbetong :rolleyes:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

Har vart lite lugn med att skriva på internet av olika anledningar, men har inte legat på latsidan för det så här kommer lite nya gallerier. Planerar även nya resor i för mig helt nya land som skall bli intressant.

Nytt

>> Fallout Shelter. K
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

>> Civil Defence Bunker. U

Fullt galleri på http://www.arkiverat.com
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

>> Civil defence bunker. B

Fullt galleri på http://www.arkiverat.com
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Väldig snygg sajt och fina bilder! Som jag skrev tidigare: saknar bara några helt korta kommentarer. Inga lägen eller så utan bara tidigare funktion.Man känner sig lite övergiven. Vad är detta tex ( antar att det är ok att jag lägger upp din bild då du själv är här? Annars plockar jag bort den)?

En kvarn, fabrik eller skola? Man blir nyfiken men det kanske är baktanken :)

Bara min känsla. Andra kanske inte bryr sig alls
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""Elagabalus""]Väldig snygg sajt och fina bilder! Som jag skrev tidigare: saknar bara några helt korta kommentarer. Inga lägen eller så utan bara tidigare funktion.Man känner sig lite övergiven. Vad är detta tex ( antar att det är ok att jag lägger upp din bild då du själv är här? Annars plockar jag bort den)?

En kvarn, fabrik eller skola? Man blir nyfiken men det kanske är baktanken :)

Bara min känsla. Andra kanske inte bryr sig alls[/quote]


Jag håller sakta på att skriver texter till alla album (det tar tid > se tex här > http://cargocollective.com/a--d/HC-U )

Just där du tagit bilden ifrån är bara ett mixgalleri med bilder korsåtvärs ifrån, men ja jag borde uppge land samt vad bilderna föreställer. Blir lite intressantare då. Kanske skall ta tag i det direkt.

Bilden du la upp är iaf det jag gissar var sovringsverket vid ett större säckat gruvområde i Serbien.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Ta inte illa upp. När sidan är så bra är det väl kul om den kan spetsas lite till.

Jag är helt nöjd med texten "Sovringsverk". Det räcker. Tänkte också på de övergivna flygplanen. Finns det någon historia bakom dessa?


Ps. Du gjorde det direkt? Kanon. Genast blir bilderna mer intressanta. Jättebra
Senast redigerad av 1 Elagabalus, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Sköna uppdateringar/bra bilder, betongtrappor till underjorden och stål/betong-dörrar, långa bergtunnlar, man kan ju bli upphetsad av mindre... :)

/B
Skriv svar