Albins uppdateringar

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Albins uppdateringar

Inlägg av albin »

Går i mångas fotspår och startar en tråd att med upplysningar om min sidas uppdateringar.

Nytt just nu:
Stenhuset Valhall - ett förfallet soldattorp uppfört i tegel
Lagnö - inte övergivet då kommunen avser göra om dem till turistinfo-center. Härligt originalskick från 1918 respektive 1840-talet
rhdf
Inlägg: 143
Blev medlem: fre 24 okt 2008, 12:06

Sv: Albins uppdateringar

Inlägg av rhdf »

fanns/finns det inte redan ett "turistinfocenter" utmed "lagnövägen" vid det gamla bageriet.. vad det nu hette, eller har de vuxit ur det
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""rhdf""]fanns/finns det inte redan ett "turistinfocenter" utmed "lagnövägen" vid det gamla bageriet.. vad det nu hette, eller har de vuxit ur det[/quote]

Jodå, det finns kvar så vitt jag vet. Det här köpet handlar bara om den kommunala lusten attförstöra unika miljöer.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

[quote=""rhdf""]fanns/finns det inte redan ett "turistinfocenter" utmed "lagnövägen" vid det gamla bageriet.. vad det nu hette, eller har de vuxit ur det[/quote]

Jo, det är väl som huliganen skriver.

Nya uppdateringar:

- MC-klubben
- Degerhov
- Lövhällen (kompletterande bilder, har hänt en del där sen mitt första besök i april)
Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

Gör upp med mitt förflutna genom ett besök i det uppruttna torpet Sjöberga:

Bild
Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

En gammal loge med en del skyltar: Valstugan

Bild
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""albin""]En gammal loge med en del skyltar: Valstugan

Bild[/quote]

Nog har det blivit annorlunda allt. Trevliga bilder med jobbiga budskap, jag får ångest av valfläsk.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

[quote=""mopedhuligan""]Nog har det blivit annorlunda allt. Trevliga bilder med jobbiga budskap, jag får ångest av valfläsk.[/quote]

Tycker det är fina avtryck ur dåtidens samtid.

Ny uppdatering från en än mer förgången tid: Hjulerums kvarn, som jag valt att namnge. Finns ändå inget att sno, förstöra eller klottra på.

Bild

Och så några bilder från torpet Knarsbo, som redan 1986, bedömdes som totalförstört av röta och svampangrepp. Tyvärr tog utrymmet på Pixboxen slut efter att halva antalet bilder kommit upp.

Bild
Senast redigerad av 2 albin, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

Lite nytt igen. Ett litet svenskt pappersbruk den här gången. Utkonkurrerat av de stora jättarna för 20 år sedan, men väl behållet och glädjande nog utan åverkan från vandaler:

Bild
Användarvisningsbild
Ragnar Svedje
Inlägg: 771
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 21:57

Inlägg av Ragnar Svedje »

[quote=""albin""]Lite nytt igen. Ett litet svenskt pappersbruk den här gången. Utkonkurrerat av de stora jättarna för 20 år sedan, men väl behållet och glädjande nog utan åverkan från vandaler:

Bild[/quote]

Kul att se dina bilder (och även mopedhuliganens). Där fanns ju mer att se än man kunde ana.....
"övergivna lador och mossa"
Inaktiv skrivbordsutforskare
Skriv svar