DMT:s sida, Blekinge, Karlskrona och runtom.

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Re: DMT:s sida, Blekinge, Karlskrona och runtom.

Inlägg av DMT »

Det var länge sen jag skrev ner ett besök nu.
Gick igenom massa foton och hittade info jag samlat ihop om en plats här i Karlskrona som kallades Strandgården, det låg på Pottholmen.
Man har nu rivit husen och håller som bäst att bygga upp en del av det som ska komma att bli en helt ny stadsdel om några år.

Det är som sagt framtiden, vi håller oss i dåtiden och förra årets kort från byggnaderna innan de revs.
PDF:en heter "Strandgården och finns att hämta här:

https://skydrive.live.com/?cid=146b27b2 ... 74F3%21110

Håll till godo mina vänner.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Re: DMT:s sida, Blekinge, Karlskrona och runtom.

Inlägg av DMT »

Har lagt ut några nya album med gamla bilder på min sida, det är albumen Bollösund, Tjurkö skans, Ellenabben och Ishallen, ligger på: http://ue.dmt.pm/

Några har jag säkert postat tidigare men för er som inte sett dem så kanske ni kan fördriva några minuter.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Re: DMT:s sida, Blekinge, Karlskrona och runtom.

Inlägg av Elagabalus »

Vilken fin samling du hart fått ihop!! Exemplarisk med fina texter också
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Re: DMT:s sida, Blekinge, Karlskrona och runtom.

Inlägg av DMT »

Äh, tråkigt, one.com, där jag har mina bilder har ett nytt upplägg där man inte kan använda hostingutrymmet som man bealar för till fotogalleri utan de har fört över galllerimöjligheten till One Photo som kostar extra för allt överstigande 5 gb. Webhostingen hade 25 gb men är numera tyvärr otillgänglig.

Jag kommer att försöka hitta nåt annat ställe att ha fotona på när jag säger upp abonnemanget, nån som har några tips?
One.com kostar runt 350kr per år så det var billigt och bra och jag betalar gärna om det är ett smidigt upplägg.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Re: DMT:s sida, Blekinge, Karlskrona och runtom.

Inlägg av DMT »

Då var det dags för en uppdatering, denna gång med den gamla brandstationen i Karlskrona som håller på att rivas.
Har kunnat besöka den vid två tillfällen under hösten men nu återstår nästan bara det 30 meter höga slangtornet där det var en väldigt fin utsikt ifrån.

https://ue.dmt.pm/#collection/104

Hoppas länken funkar, one.com har gjort om sitt tidigare smidiga system till nåt som är att likna med en katastrof tyvärr.
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Re: DMT:s sida, Blekinge, Karlskrona och runtom.

Inlägg av FRH »

Kul att se! Vill också säga att som exilkarlskronit är det väldigt kul att du fortfarande uppdaterar då och då, så man får se lite hur det står till i stan :)
Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Re: DMT:s sida, Blekinge, Karlskrona och runtom.

Inlägg av huricane4 »

Fina bilder, tack för uppdateringen.
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Re: DMT:s sida, Blekinge, Karlskrona och runtom.

Inlägg av FRH »

Är dmt.pm nere?
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Re: DMT:s sida, Blekinge, Karlskrona och runtom.

Inlägg av DMT »

FRH skrev:
tor 09 apr 2020, 22:10
Är dmt.pm nere?
Hej FRH
Länge sen nu, jo jag valde att plocka ner sidan från one.com, de gick över till ett nytt och konstigt system där jag, trots jag hade utrymme för hemsida, skulle behöva betala extra för att lägga ut fotoalbum (över 5gb).
En konstig och en märklig förändring som inte gick att göra nåt med enl supporten, så jag släckte ner den.
Jag började leta efter alternativ men hittade inget och sen har jag tappat bort det, bilderna ligger på en sticka nu och väntar.

Själv då, är du igång nåt?
Skriv svar