DMT:s sida, Blekinge, Karlskrona och runtom.

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Nu var det ett tag sen, har fortsatt skriva ihop lite PDF:er om några av mina besök på kul ställen, kanske av intresse för er som liksom jag jobbar och vill ha lite sommarläsning.
Länk finns: HÄR, dom kan vara rätt stora, mellan 12 mb-24 mb, kan vara bra att veta om ni har en seg dator.

De senaste handlar om Fanerdun Kalmar, Rosenfeldtskolan, Kungsholmens fort i Karlskrona samt lite smått o gott också.

Trevlig sommar på er.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Har uppdaterat med några nya PDF:er om en signalspaningsanläggning i skärgården, Wämöhallen (ishall), Hästholmen, en uppdaterad om konst i Gullbernasjukhus kulvertar samt en om historiken om folkparker/festplaster med bilder från 3 st olika i Karlskronas närområde.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Skrev ihop en PDF med lite bilder och info från och om befästningarna i Östra skärgården i Karlskrona, den s.k. "Östra Hästholmsspärren".
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Ytterligare några PDF gjorda, en om Villa Fehr, samt en om några av Aspös befästningar, däribland "Gruvan".

Kan finnas lite stavfel, men vafan, rättar till det sen isf ;) .
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Skrivit ihop och slängt upp en PDF om Karlskronas gamla anstalt och numera nedlagda, "Hvita Briggen". 10 sidor, ca 6 mb stor, kom äntligen på hur jag ska göra för att få ner storleken på PDF:erna från 20-30 mb till betydligt mindre, lite lättare att hantera helt enkelt.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

PDF om Batteri "Stenbrottet" och dess kommandoplats (ligger på Tjurkö) tillagd, 10 sidor, ca 5 mb stor.
Adress till PDF:erna i signaturen.
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

Ville bara säga att jag uppskattar jobbet du lägger ned på dina PDFer. Har man lite tid att slå ihjäl funkar det altid med en DMT PDF man inte har läst :)
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

[quote=""Akrylamid""]Ville bara säga att jag uppskattar jobbet du lägger ned på dina PDFer. Har man lite tid att slå ihjäl funkar det altid med en DMT PDF man inte har läst :) [/quote]

Trevligt att få sådan feedback, "en DMT PDF", låter som ett vedertaget begrepp :D ....
Nä, skämt åsido, tack för inlägget, fortsätt ni läsa så ska jag fortsätta skriva.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Har lagt upp en ytterligare om Missionsrörelsen och besök i ett övergivet litet missionshus: direktlänk ca 3 mb stor.
Senast redigerad av 1 DMT, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Ytterligare en uppdatering, nu en PDF om radarstationen "Gåsen" på Säljö, även kallad "spionön" i media.
Bilder inifrån och utifrån efter ett besök på anläggningen nu innan helgen, ca 5,5 mb stor.
PDF:en finns HÄR
Skriv svar