DMT:s sida, Blekinge, Karlskrona och runtom.

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Ytterligare en PDF, denna gång från Hc "Trasten", civilförsvarets ledningcentral. Ca 4 mb stor, 10 sidor och finns HÄR.
Kul besök i en imponerande anläggning :) .
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Har gjort kopior på mina PDF:er men nu i mindre format, de håller sig runt 3 mb, kvalitén på fotona minskar givetvis med komprimeringen.

De mindre formaten finns HÄR.

Det är alltså samma PDF:er som tidigare men lite mer lätthanterligare storlek. Funkar t.ex bra i iphonen eller på en surfplatta :) .
För er som vill ha de större med bättre fotkvalité så finns de kvar på samma ställe som förr.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Har lagt till en ny PDF om svenska bruksorter, lite kort historik med bilder och info från Delary och Fridafors. De mindre PDF:erna finns HÄÄR medans de större (bättre kvalité ) finns i länken i min signatur.
Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Inlägg av huricane4 »

Precis läst igenom PDFen om Delaryd/Fridafors
Bra skrivit å väldigt intressant.
Då få du skriva om Glasriket näst då?
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Tackar, absolut, ska bara försöka hitta nåt övergivet glasbruk nånstans, har kanske nåt på lut, vi får se.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

En liten uppdatering LÄNK, denna gång från ön Rollsö/Rosslö, pdf:en ser lite annorlunda ut denna gång (testade att göra den på iPaden).

Rollsö hade ett tungt lutftvärn och flera intressanta baracker som tyvärr revs 2007 (tror jag). Bilderna är tagna 2006 eller nåt så de är inte så bra men ni får kanske en uppfattning om stället. Ångrar bara att jag inte tog fler översiktsbilder av anläggningen :( , man lär ju sig med tiden.

Skydrive har förändrats lite så jag vet inte hur sidan ser ut för er men ni får bläddra lite om ni inte hittar den, den heter bara "Rollsö". Om det strular så hojta till är ni bussiga så kan jag kika på det :) .
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

[quote=""DMT""]En liten uppdatering LÄNK, denna gång från ön Rollsö/Rosslö, pdf:en ser lite annorlunda ut denna gång (testade att göra den på iPaden).

Rollsö hade ett tungt lutftvärn och flera intressanta baracker som tyvärr revs 2007 (tror jag). Bilderna är tagna 2006 eller nåt så de är inte så bra men ni får kanske en uppfattning om stället. Ångrar bara att jag inte tog fler översiktsbilder av anläggningen :( , man lär ju sig med tiden.

Skydrive har förändrats lite så jag vet inte hur sidan ser ut för er men ni får bläddra lite om ni inte hittar den, den heter bara "Rollsö". Om det strular så hojta till är ni bussiga så kan jag kika på det :) .[/quote]

Trevlig läsning som vanligt! Jag klickade på "senast ändrad" så kommer den senaste överst.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Måste säga att dina PDF:er/reportage är extremt läs och sevärda, bra text, bilder, och layout! :) Har av någon anldening missat det hela.... :o

Du måste ju göra en liten samlingswebbsida, där du länkar till var och en av alla dessa PDF:er/reportage?

/B
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Tack för feedbacken, alltid kul att höra att folk läser o gillar dem :) .

Hmm, en samlingssida med länkar till enskilda pdf:er var ju en bra ide men efter Skydrive gjorts om så kommer jag inte åt dem enskilt, det gick tidigare men det försvann.

Får kolla lite noggrannare om det finns nån inställnng eller flik jag missat.

Finns det nåt annat smidigt och bra sätt att lägga upp dem på?
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Uppdaterar med ännu en PDF om "Salvestaden" i Kalmar, lite hsitorik och foton.
Två olika storlekar att välja mellan som vanligt:
En liten, ca 500 kb stor, sämre fotokvalité: liten o nättare

En större, ca 5,7 mb stor, bättre fotokvalité: större o finare

Bläddra ner på sidan så hittar ni "Salvestaden"

Jag har testat en helt ny layout och program, det vore kul med lite feedback om nån vill ge detta, den är helt och hållet gjord på en iPad som ett experiment.
Skriv svar