DMT:s sida, Blekinge, Karlskrona och runtom.

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

DMT:s sida, Blekinge, Karlskrona och runtom.

Inlägg av DMT »

Gör som många andra (tack för tipset Amanite) och länkar uppdateringar till min fotosida härifrån istället då det blivit fler besök och foton än vad jag trodde från början.

Uppdaterade idag med ett besök i en gammal kvarn från 1800-talet, var igång till 1960-talet då den las ner.

Bilder och historik : http://www.pixbox.se/alb_show_id1126079_page0.html
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

Så lite så, enklare att få kommentarer i sin "egna" tråd dessutom :)
Ser att du varit runt lite varstans. Gillade framför allt bilderna från Fur!
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Jag har uppdaterat min sida med ett besök från vår gamla ishall, hemarena för det berömda KIK. Klubben kursade för X antal år sen och en ny ishall och hockeyarena för Karlskronas nya hockeyklubb KHK byggdes ute på Rosenholm.

Kvar står den gamla hallen och ska väl rivas i framtiden.

Bilder: http://www.pixbox.se/alb_show_id1127599_page0.html

Jag hade tur som vanligt, dörren var öppen och folk var där inne och jobbade med nåt så jag fick kika runt innan de skulle hem för helgen.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Vilken tur du har! Har varit där och tittat vid tre tillfällen men det har varit lika låst varje gång...

De har ju försökt sälja byggnaden för att sedan montera ned och bygga upp den igen någon annanstans.
Senast redigerad av 1 Saddam, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: stavfel
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Jo, flyt i kombination med schyssta människor som låter en komma in och kika runt.

Källaren var häftig att hitta med tröjorna, vimplarna och lite annat smått och gott. Mörkt var det så det var tur att de var där och jobbade då de hade tänt upp stället lite.

En höjdare helt enkelt sådär på fredags-eftermiddagen på väg hem från jobbet ;) .
Användarvisningsbild
Mobius
Inlägg: 98
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 15:52

Inlägg av Mobius »

En stilla förundran, var denna ishall igång -89?
Isåfall var det här jag och några lumparkompisar spenderade ett antal kvällar. Kategoriskt och högljutt hejandes på bortalaget.
Vi slutade när det var några gubbar som ledsnade på oss och skulle ge oss ett kok stryk om vi kom tillbaka
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Låter som våra KIK:are det....
Jag minns inte exakt vilket år hallen las ner, mitt ex av Jornmarks bok är utlånad så jag kan inte kolla, men 1989 borde det varit high-life därute.
Användarvisningsbild
Mobius
Inlägg: 98
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 15:52

Inlägg av Mobius »

[quote=""DMT""]Låter som våra KIK:are det....
Jag minns inte exakt vilket år hallen las ner, mitt ex av Jornmarks bok är utlånad så jag kan inte kolla, men 1989 borde det varit high-life därute.[/quote]

Synd, High-life var det iallafall och ett roligt minne blev det
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Har uppdaterat albumet om den gamla sågen: http://www.pixbox.se/alb_show_id1110044_page5.html

efter ett återbesök, när jag kollade in den andra delen av området som jag skippade första gången jag var där. Från s 6 och framåt i albumet.
Spooky ställe, grindarna var öppna och det lät som om någon jobbade bakom husknuten. Kilade dit för att fråga om jag kunde snoka runt och kanske få lite historia men där fanns ingen, bara vinden som slog i de lösa plåtarna....
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Jag har lagt till bilder från en av Ka 2:s verksamheter, byggnaden var tidigare Ka 2:s Mekanikerskola.
Efter det att militären drog sig ur området så gjordes större delen av byggnaderna om till högskola men även företag etablerade sig i området. Just i denna byggnaden så har vad jag förstår två eller tre elektronikföretag hållit till. Numera är även dessa borta eller iaf flyttat sin verksamhet.
Byggnaden ska rivas för att ersättas av annat.

Tack till 2good som fixade med besöket, det var ett intressant ställe även om jag åkte till helt fel ställe först (ursäkta Colarain, jag ska lyssna på dig nästa gång).....

Bilder: http://www.pixbox.se/alb_show_id1135298_page0.html
Skriv svar