DMT:s sida, Blekinge, Karlskrona och runtom.

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""DMT""]Uppdaterar med ännu en PDF om "Salvestaden" i Kalmar, lite hsitorik och foton.
Två olika storlekar att välja mellan som vanligt:
En liten, ca 500 kb stor, sämre fotokvalité: liten o nättare

En större, ca 5,7 mb stor, bättre fotokvalité: större o finare

Bläddra ner på sidan så hittar ni "Salvestaden"

Jag har testat en helt ny layout och program, det vore kul med lite feedback om nån vill ge detta, den är helt och hållet gjord på en iPad som ett experiment.[/quote]

Laddade ner den större. Såg väldigt bra ut! Intressant plats. Att använda pdf:er för sitt material är inte dumt. Blir väldigt prydligt
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Har uppdaterat med en PDF om "Oljeberget" som jag fick besöka i höstas.

Ett intressant ställe att äntligen få besöka efter att ha undrat i 30 år eller mer om vad som döljer sig där inne i berget.

PDF:en finns i min signatur, en stor och en mindre, bläddra ner på sidan till "Oljeberget" så hittar ni den.

Återigen, nu blir ni kanske trötta på mig, har jag gjort om layouten och utseendet, kommentera gärna, kritisera och ge feedback. :)
-Lutar nog mot att jag kör på denna framöver nämligen.
Senast redigerad av 1 DMT, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
nosebone
Inlägg: 122
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 14:18

Inlägg av nosebone »

[quote=""DMT""]Har uppdaterat med en PDF om "Oljeberget" som jag fick besöka i höstas.
[/quote]

Alltid lika kul när det trillar in nya pdf:er, det är bara att buga och tacka för mer kvalitativ läsning. :D
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

[quote=""nosebone""]Alltid lika kul när det trillar in nya pdf:er, det är bara att buga och tacka för mer kvalitativ läsning. :D [/quote]


Tackar för det, för er som vill ha lite läsning och titta på foton till helgen har jag nu uppdaterat med ännu en PDF om Karlskronas oljehamn som håller på att demonteras för fullt.
Var där veckan innan de började riva de mindre cisternerna så nu är det bara de tre största kvar som ska flyttas ner till Karlshamn istället.
Filen heter "Oljehamnen" och finns på det vanliga stället (se signaturen) i två olika storlekar. :)
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

Lysande som vanligt!

PDF är ju överlägset när det gäller presentationer över nätet. Är så jäkla mekigt att få det snyggt och enhetligt på alla skärmar etc på en vanlig hemsida.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Jahapp, då får jag kanske bjuda på lite att läsa till påsken då, jag har precis satt ihop en PDF om Karlskronas gamla Stads- eller handelsträdgård, numera Biltema med parkering.
PDF:erna finns om vanligt i länkarna i min signatur, en större med bättre kvalité och en mindre med sämre kvalité.

PDF:en heter "Stadsträdgården", bara kika i listan o ladda ner.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Gått igenom och sållat mina kort på datorn och uppdaterat min pixbox med ett ödetorp och ett besök till "Döda fallet".

Döda fallet: http://www.pixbox.se/alb_show_id1246276_page0.html

Ödetorp: http://www.pixbox.se/alb_show_id1246274_page0.html

Det har varit lite knapert med upptäkterna senaste halvåret....
Användarvisningsbild
ruckel.se
Inlägg: 203
Blev medlem: tor 10 sep 2009, 19:40
Kontakt:

Inlägg av ruckel.se »

[quote=""DMT""]Gått igenom och sållat mina kort på datorn och uppdaterat min pixbox med ett ödetorp och ett besök till "Döda fallet".

Döda fallet: http://www.pixbox.se/alb_show_id1246276_page0.html

Ödetorp: http://www.pixbox.se/alb_show_id1246274_page0.html

Det har varit lite knapert med upptäkterna senaste halvåret....[/quote]

Fina bilder DMT! Är "Döda fallet" i Blekinge?
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Som sagt; fina bilder. Det gamla kraftverket var spännande. Inte så ofta jag känner behov av att besöka andras fynd men nu rycker det i resetarmen :)
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

[quote=""ruckel.se""]Fina bilder DMT! Är "Döda fallet" i Blekinge?[/quote]

Det ligger en bit in i Halland (Laga Ni, Äta, Vi, eller i vilken ordning ramsan nu gick ;) ), tog det på vägen tillbaka från Göteborg, helt och hållet en ruin men väldigt vackert och fridfullt.
Rekommenderar ett besök om man har vägarna förbi.

Jag är fortfarande nyfiken på vad de gjorde av resten av ån när de ledde om den, märkligt, hittade ingen förklaring på kartorna. :confused:
Skriv svar