Nytt på antus.org

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Radarsnoop
Inlägg: 98
Blev medlem: sön 05 okt 2008, 19:06

Inlägg av Radarsnoop »

Tack för alla positiva svar!

Passar på att slänga iväg en ny uppdatering.
Nu när flera här (?) skall gå på DN Stockholm under jord och titta på AGA-berget så föreföll det lämpligt med lite bakgrundsmaterial... Inte det bästa jag gjort men väldigt rätt i tiden :rolleyes:

F.ö. kommer jag att guida (nåja) på Universitetets skyddsrum nu på söndag.
Har någon vägarna förbi så säg till. Kodordet är "Den stora blå kondoren startar i gryningen" :D

/Johan
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

[quote=""Radarsnoop""]Några bilder från Nykvarns drivmedelsanläggning nu ute.
Vi tackar Lars för besöket! :)

/J[/quote]

Maffigt! Snygga bilder, favoriten är fläkten med färgen som flagat av.
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

[quote=""Radarsnoop""]Nu när flera här (?) skall gå på DN Stockholm under jord och titta på AGA-berget så föreföll det lämpligt med lite bakgrundsmaterial... Inte det bästa jag gjort men väldigt rätt i tiden :rolleyes: [/quote]

Oj, om möjligt ännu maffigare! http://www.antus.org/bunker/agaberget.html
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Citat:
Ursprungligen postat av Radarsnoop
Nu när flera här (?) skall gå på DN Stockholm under jord och titta på AGA-berget så föreföll det lämpligt med lite bakgrundsmaterial... Inte det bästa jag gjort men väldigt rätt i tiden


[quote=""Tobbe Arnesson""]Oj, om möjligt ännu maffigare! http://www.antus.org/bunker/agaberget.html[/quote]

Öppna där, inte den här kistan mer än så här.... :eek:

/B
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Radarsnoop""]
Nu när flera här (?) skall gå på DN Stockholm under jord och titta på AGA-berget så föreföll det lämpligt med lite bakgrundsmaterial... Inte det bästa jag gjort men väldigt rätt i tiden :rolleyes:

/Johan[/quote]

Pushar på med några bilder till från samma ställe. :) Lyckades för en gångs skull få med lite mer liv i bilderna... Är man riktigt
klarsynt så ser man ett par herrar längst bort till och lite till vänster i bergsalen. Det ger lite dimensioner till storleken på det hela.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Radarsnoop
Inlägg: 98
Blev medlem: sön 05 okt 2008, 19:06

Inlägg av Radarsnoop »

En uppiffning av sidan i stort.. (nu när det är klar kan jag börja uppdatera med nytt)

Börjar med bilder från Stockholms lager av gasmasker till befolkningen.

Johan
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
hjakse
Inlägg: 60
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 21:16
Kontakt:

Sv: Nytt på antus.org

Inlägg av hjakse »

Fantastiskt fascinerande! :-)
Kalla krigets historia http://www.hjak.se
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""Radarsnoop""]En uppiffning av sidan i stort.. (nu när det är klar kan jag börja uppdatera med nytt)

Börjar med bilder från Stockholms lager av gasmasker till befolkningen.

Johan[/quote]

Toppklass som alltid. Dessutom ett ämne jag länge funderat över...
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Radarsnoop""]Börjar med bilder från Stockholms lager av gasmasker till befolkningen[/quote]
Är just de här gasmaskerna på väg att kasseras eller kanske redan kasserade? :confused:

Man har ju redan nu gjorts sig av med alla gasmasker på ett stort antal plaster runt om i landet. Lite kusligt kan tyckas... politikerna tänker bara i siffror(pengar) nuförtiden. Vi har snart ingen beredskap kvar alls, varken militär eller civil.

Har själv tre sådana masker hemma -mest för skoj skull, hade varit kul och veta vart exakt de kom ifrån...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

En direktlänk för de som liksom jag inte gillar att anstränga sig i onödan: http://www.antus.org/gas.html


Intressant. Skulle inte vilja ta på min ettåring en sådan jacka eller värre lägga henne i en bag. Fast alternativet är förstås värre...

Angående sidans nya design: Är det meningen att det ska vara ljusgrå text på vit bakgrund som jag fick i Firefox? Det var synnerligen jobbigt att läsa med så låg kontrast, lösningen blev att markera allt så det blev vit text på blå botten... Tyvärr ger det även bilderna ett blått skimmer.
Skriv svar