benkar.se -Glömda rum

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

[quote=""benkar""]

Mest störd över att "rasande tempo" ger för lite tid till att bara njuta av miljön...
[/quote]
Håller med dig helt och fullt. Tidsbrist är min värsta fiende när jag är ute på utflykt. Jag vill ha gott om tid att insupa atmosfären och försöka hitta fotovinklar som kan göra sig bra. Inte helt lätt alltid tyvärr.

Fina bilder förresten! Polen är ju ett land som det är billigt att resa till så jag är riktigt sugen på att åka dit. Problemet är att det är rätt många ställen jag är sugen på att åka till så jag måste prioritera hårt. Man får ju inte så många chanser till utflykter på egen hand när man har familjen som stretar emot :)
Användarvisningsbild
Mr H
Inlägg: 397
Blev medlem: tis 27 okt 2009, 22:04

Inlägg av Mr H »

[quote=""Saddam""]Jag känner igen en del av bilderna, har sett dem förut... har du lagt upp/länkat till dem tidigare? :confused:

Bl.a. trädet på taket såg bekant ut.[/quote]

Luktar lite dagens UE.bild på den sen tidigare faktiskt va?
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Mr H""]Luktar lite dagens UE.bild på den sen tidigare faktiskt va?[/quote]
Jaså... jag trodde att jag sett hela albumet tidigare men har nog fel.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Mr H
Inlägg: 397
Blev medlem: tis 27 okt 2009, 22:04

Inlägg av Mr H »

[quote=""Saddam""]Jaså... jag trodde att jag sett hela albumet tidigare men har nog fel.[/quote]

Kan va jag som har fel. hade bara för mig jag sett just trädet på taket i den tråden=) vi får väll se vad benskar säger=)
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Några av bilderna har jag tidigare lagt upp under "Dagens UE-bild", brukar bli så ibland, man sitter och gör iordning ett galleri och kommer till en bild som man känner sig nöjd med, så åker en enstaka upp i dagens-tråden..

/B
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Jag börjar känna mig extremt trött på den här långa vintern... :(

Så jag fick som tröst ge mig i kast med några sommarbilder/besök från 2009, bara för att snabbt få en påminnelse om att högsommarsol och en massa grönsaker kan vara en smula jobbigt fotomässigt det också, aldrig blir man nöjd :p men några bilder blev det i alla fall.

Ett fint gammalt båtvarv, någonstans i Sverige, med en härlig gammal Texaco sjömack. Men här är verksamheten mer eller mindre helt avsomnad. Har tyvärr inte lyckats leta fram någon historik, så varför det gick som det uppenbarligen gjort, är fortfarande en gåta/frågetecken.

Bilder HÄR!

/B
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
MrJ
Inlägg: 395
Blev medlem: ons 21 okt 2009, 18:20

Inlägg av MrJ »

Sjömacken var en riktig guldklimp! Lite tex-mix till tacosen någon? :D
Spår av det förflutna - Bortglömt, övergivet och kalla kriget.
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

Så härligt. Precis allting lutar.
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""MrJ""]Sjömacken var en riktig guldklimp! Lite tex-mix till tacosen någon? :D [/quote]

Dom hade lite humor på den tiden, "tex-mix" när man behövde 2-4% 2-taktsolja inblandat :D

Träffade på någon yngling där, tydlingen ett dödsbo just då som försökte få koll på affärer/byggnader.

/B
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""riddar m""]Så härligt. Precis allting lutar.[/quote]

Jo, kändes som om lutning i vilket ögonblick som helst, skulle övergå i vältning... :eek:

/B
Skriv svar