jasifil.se

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

rhdf
Inlägg: 143
Blev medlem: fre 24 okt 2008, 12:06

Inlägg av rhdf »

[quote=""daytripper72""]Den banan har jag åkt vid minst 2 tillfällen. Senast var nog -92 eller kanske -93. Tur att man hann. Hur tar man sig upp idag?[/quote]

Man tar linbanan som byggdes straxt intill (syns på första bilden i jasifils album)
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

[quote=""rhdf""]Man tar linbanan som byggdes straxt intill (syns på första bilden i jasifils album)[/quote]

Ja givetvis är det så. Jag missförstod visst frågan ser jag nu :) Var så insnöad på att få komma in i tunneln att jag inte fattade hans fråga. Så det kan bli :)
Användarvisningsbild
Colarain
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 19 apr 2009, 19:52
Kontakt:

Inlägg av Colarain »

[quote=""jasifil""]Haha, visst var det stressigt :) Vet inte om alla ni andra varit där tidigare men för min del var det premiär. Får ev. göra ett återbesök innan det förfaller allt för mycket till.[/quote]

Första gången för mig också, men jag hade turen att vara tidig och springa igenom hela "huvudbyggnaden" innan övriga sällskapet kom :)
Att flyga är konsten att kunna kasta sig till marken och missa
http://colarain.pixbox.se
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

Lade precis upp några bilder från en lite ovanlig plats, nämligen en flyghaveriplats utanför Delary. Inte så mycket UE men jag besökte stället efter en UE-tripp tillika forumträff :)
Läs mer här.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

Idag har jag lagt upp bilder från strumpfabriken vi besökte på UE-träffen i juni. Kolla gärna in http://www.jasifil.se/strumpfabrik
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

Ännu ett galleri upplagt. Detta är nog mitt första UE-galleri där samtliga bilder är tagna på frihand d.v.s. utan stativ. ISO varierar således mellan 200 och 6400.

Edit: Glömde lägga upp en länk till nya sidan. http://www.jasifil.se/odehus/goling/index.html

Smakprov:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 1 jasifil, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""jasifil""]Ännu ett galleri upplagt. Detta är nog mitt första UE-galleri där samtliga bilder är tagna på frihand d.v.s. utan stativ. ISO varierar således mellan 200 och 6400.
[/quote]

Bilden på lådan med flaskor var ju ruggigt härlig! :)

/B
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

[quote=""benkar""]Bilden på lådan med flaskor var ju ruggigt härlig! :)

/B[/quote]

Kul att du gillar bilden! Flaskorna är ju lite lagom dammiga och färgskalan blev rätt skön i bilden. :)
Användarvisningsbild
Gruvtroll
Inlägg: 399
Blev medlem: mån 08 feb 2010, 15:31
Kontakt:

Inlägg av Gruvtroll »

Fina bilder och en jäkla trivsam känsla i allmänhet på sidan!
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

[quote=""Gruvtroll""]Fina bilder och en jäkla trivsam känsla i allmänhet på sidan![/quote]

Tusen tack! :) :)

Jag vore även tacksam för lite åsikter kring flash kontra java. De flesta av mina gallerier presenteras med hjälp av flash medan det senaste (se ovan) visas med hjälp av java-script. Många är ju väldigt negativt inställda till flash och jag tänkte testa hur java-gallerier tas emot. Själv tycker jag nog att java är bättre även om det innebär mer klickande. Framförallt är det en jävla massa mer meck när man bygger sidan men det kan det kanske vara värt.
Skriv svar