gruvtroll.se

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Gruvtroll""]Haha.. Det är den gamla trogna Silva 480! :) Eller XCL som den heter i dagsläget..[/quote]

1 st Silva 480/XCL med 20w-lampan? Imponerande :)

/B
Användarvisningsbild
Gruvtroll
Inlägg: 399
Blev medlem: mån 08 feb 2010, 15:31
Kontakt:

Inlägg av Gruvtroll »

[quote=""benkar""]1 st Silva 480/XCL med 20w-lampan? Imponerande :)

/B[/quote]

Tackar! :D Det kan ta sin tid ibland.. Kul när folk förstår svårigheterna med det hela! :)
Användarvisningsbild
lortopalt
Inlägg: 271
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 09:01

Inlägg av lortopalt »

Väldigt fina bilder , härliga stämmningar. Kanonbra.

MVH Stefan B
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Gruvtroll""]Tackar! :D Det kan ta sin tid ibland.. Kul när folk förstår svårigheterna med det hela! :) [/quote]

Mörkerfoto är något jag är "ganska så svag för" :D så jag följer med stort intresse andra som håller på med samma sak, man blir aldrig full-lärd kring mörkerfoto, så jag suger i mig allt kring andras erfarenheter och vilken utrustning/belysning som används... :)

/B
Användarvisningsbild
pelles
Inlägg: 44
Blev medlem: ons 13 jul 2011, 18:30
Kontakt:

Inlägg av pelles »

[quote=""benkar""]Mörkerfoto är något jag är "ganska så svag för" :D så jag följer med stort intresse andra som håller på med samma sak, man blir aldrig full-lärd kring mörkerfoto, så jag suger i mig allt kring andras erfarenheter och vilken utrustning/belysning som används... :)

/B[/quote]

Har du sett den här videon? http://www.youtube.com/watch?&v=efDH6xSg4P0
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""pelles""]Har du sett den här videon? http://www.youtube.com/watch?&v=efDH6xSg4P0[/quote]

Inte sett förut, men sett nu... :)

I mina ögon så ser resultatet tyvärr inte så bra ut, ser väldigt overkligt ut, mer som en tavla/teckning, än en fotografisk bild.... :o

/B
Användarvisningsbild
Gruvtroll
Inlägg: 399
Blev medlem: mån 08 feb 2010, 15:31
Kontakt:

Inlägg av Gruvtroll »

Benkar: Ja det är ju en kul och väldigt speciell typ av fotografering! Såg bilder från dina senaste strapatser också och det lär ju ska ha krävt en del! :)
Skönt iaf att slippa vara beroende av "bra ljus" ;)

lortopalt: Tack för det!

pelles: Nej jag hade inte heller sett den. Tyckte nog att det fanns en viss charm men att det blev lite för mycket som Benkar säger.. Men visst, en ok video för att visa tillvägagångssätt!
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""Gruvtroll""]Benkar: Ja det är ju en kul och väldigt speciell typ av fotografering! Såg bilder från dina senaste strapatser också och det lär ju ska ha krävt en del! :)
Skönt iaf att slippa vara beroende av "bra ljus" ;)

lortopalt: Tack för det!

pelles: Nej jag hade inte heller sett den. Tyckte nog att det fanns en viss charm men att det blev lite för mycket som Benkar säger.. Men visst, en ok video för att visa tillvägagångssätt![/quote]

fast tricket är ju att klara det i en exponering ;) fast visst ibland får man fuska
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""rjd2""]fast tricket är ju att klara det i en exponering ;) fast visst ibland får man fuska[/quote]

Ät lite olika skolor det, jag är personligen för att klara av det på en exponering. Att klippa ihop exponeringar blir för mycket "produktion" för min smak och hamnar i samma fack som HDR.
Dock min personliga åsikt och inget annat.. :)
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""bunkrologen""]Ät lite olika skolor det, jag är personligen för att klara av det på en exponering. Att klippa ihop exponeringar blir för mycket "produktion" för min smak och hamnar i samma fack som HDR.
Dock min personliga åsikt och inget annat.. :) [/quote]

Gäller bara att ha en eller flera lamp/belysnings-caddies som springer runt och lyser där man vill :D

/B
Skriv svar