Faniskogen försöker sig på en hemsida

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Faniskogen försöker sig på en hemsida

Inlägg av Faniskogen »

Eller ja, det är mer eller mindre min kära flickvän som gjort den åt mig. Men jag tycker det ska bli roligt att försöka lära mig mer av denna konst och även ha lite mer fria händer än i tex pixbox.
Så, här kommer vårt första försök. Med lite nya bilder som jag inte haft uppe förut, bl a från vårt besök vid krutfabriken. Mer kommer upp så fort jag orkar ta tag i bilderna, och lära mig hemsidan :o .

http://www.faniskogen.sceneofdecay.com
Senast redigerad av 1 Faniskogen, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

[quote=""Faniskogen""]Eller ja, det är mer eller mindre min kära flickvän som gjort den åt mig. Men jag tycker det ska bli roligt att försöka lära mig mer av denna konst och även ha lite mer fria händer än i tex pixbox.
Så, här kommer vårt första försök. Med lite nya bilder som jag inte haft uppe förut, bl a från vårt besök vid krutfabriken. Mer kommer upp så fort jag orkar ta tag i bilderna, och lära mig hemsidan :o .

http://www.faniskogen.tk[/quote]
Tummen upp! Tydligt och stiligt vid en första anblick!
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

Mycket snyggt, tycker jag! Kul design, och dessutom lättnavigerat. Och mycket plats finns det att fylla upp! :D
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

Tackar för era fina kommentarer!

Är bara ett första utkast men känner som sagt att det ska bli kul med något friare som man kan göra som man vill med!
Användarvisningsbild
Mr H
Inlägg: 397
Blev medlem: tis 27 okt 2009, 22:04

Inlägg av Mr H »

Härligt, bra första hemsida måste jag säga=)
kommer nog bli ännu bättre med tiden.

ps. vill också kunna sånt där=/
Användarvisningsbild
wroomlars
Inlägg: 288
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 19:57

Inlägg av wroomlars »

Perfekt........
Liase
Inlägg: 129
Blev medlem: fre 26 jun 2009, 22:23

Inlägg av Liase »

riktigt snyggt, perfekta färger och snygg design.. dock hamnar det fel när jag kör maximerat i 1080i.. tror inte de är meningen att det ska bli så?

Bild
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

[quote=""Liase""]riktigt snyggt, perfekta färger och snygg design.. dock hamnar det fel när jag kör maximerat i 1080i.. tror inte de är meningen att det ska bli så?

Bild[/quote]

Oj, nej så ska det inte bli! Men det kan ju vara så att din brutala upplösning gör så att det får plats bredvid varandra och att hemsidan tycker att det borde utnyttjas :D

Får kolla på det, tack för det tipset!!
Jerazol
Inlägg: 208
Blev medlem: sön 04 jan 2009, 16:23
Kontakt:

Sv: Faniskogen försöker sig på en hemsida

Inlägg av Jerazol »

Fin og ren hjemmeside, og ikke minst lettvindt å bla gjennom bildene.
TommyG
Blogg: Derelict and disused / Flickr: Photostream
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

[quote=""Faniskogen""]Oj, nej så ska det inte bli! Men det kan ju vara så att din brutala upplösning gör så att det får plats bredvid varandra och att hemsidan tycker att det borde utnyttjas :D

Får kolla på det, tack för det tipset!![/quote]

Ett tips är att sätta clear: both; i CSS:en för både över- och underdelen (eller vad man ska kalla det), då ska de låta bli att hamna bredvid varandra. Har inte kollat på källkoden på sidan, men det ska hjälpa.
Skriv svar