Nyckel till järnvägshotellet

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
pelledarko
Inlägg: 47
Blev medlem: mån 28 sep 2009, 11:33
Kontakt:

Nyckel till järnvägshotellet

Inlägg av pelledarko »

...ja, stället är helt igenbommat. Efter ett telefonsamtal fick vi helt lagenlig access till

järnvägshotellet i Sörmland
Användarvisningsbild
moraldk
Inlägg: 402
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 17:31

Inlägg av moraldk »

[quote=""pelledarko""]...ja, stället är helt igenbommat. Efter ett telefonsamtal fick vi helt lagenlig access till

järnvägshotellet i Sörmland[/quote]

Mycket spännande rundvandring på ett fint ställe! Tack!
"Det är lättare att be om ursäkt än att be om tillåtelse!"
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Härligt ställe o snygga bilder, är det till salu eller ska det rivas alt har man andra planer för stället?
Användarvisningsbild
pelledarko
Inlägg: 47
Blev medlem: mån 28 sep 2009, 11:33
Kontakt:

Inlägg av pelledarko »

@DMT

Tack!

Ja, som jag uppfattade när jag pratade med kontakten på kommunen (som alltså äger huset) så har man planer på att fixa upp det. Dock sades det inget om vad det ska vara för verksamhet där, bara att det såklart "kostar ett antal miljoner", vilket är rätt mycket för en liten kommun. Kanske kommer ingenting att hända alltså, man säljer nog till vilken köpare som helst som har kapital och visioner.

Min känsla är ändå att man är rädd om denna kommunsymbol och tar tag i det. Men man vet aldrig, Säter borde väl rustat upp det gamla mentalsjukhuset och gjort museum av det kan man tycka? Det har ju eldhärjats och är i uselt skick på alla sätt.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Snyggt jobbat pelledarko, hur länge har hotellet stått tomt?
[quote=""pelledarko""]
Min känsla är ändå att man är rädd om denna kommunsymbol och tar tag i det. Men man vet aldrig, Säter borde väl rustat upp det gamla mentalsjukhuset och gjort museum av det kan man tycka? Det har ju eldhärjats och är i uselt skick på alla sätt.[/quote]
Mentalsjukhuset är enligt FB i väldigt dåligt skick just nu... snön har tagit kål på taket som i sin tur gjort mos(?) av våningen under. Så den är bortom all räddning... dock ser hotellet fortfarande ut att vara i bra renoveringsdugligt skick.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar