Det går bra för Sverige - Henrik von Klopp

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Hvk
Inlägg: 154
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 10:44
Kontakt:

Inlägg av Hvk »

StringfellowHawke
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 21 nov 2010, 10:52

Inlägg av StringfellowHawke »

Vilken trevlig blogg! Snygga bilder, och så var den kul att läsa också :)
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

Du skulle kunna trycka upp idylliska vykort med Sicilienbilder. Vackra färger, natur, får, rost... något för alla!
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Hvk
Inlägg: 154
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 10:44
Kontakt:

Sv: Det går bra för Sverige - Henrik von Klopp

Inlägg av Hvk »

Sicilien har verkligen något för alla. Fåren håller dessutom växtligheten borta. Vi skulle behöva får eller getter runt de svenska gruvorna.
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

Vackert! Det är inte ofta man kan sitta mitt i svenska sommaren och säga att de vore gött med en grå och lätt fuktig höstdag.. men det är bannemig en perfekt kombination med ruiner av det spektakulära slaget!
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Hvk
Inlägg: 154
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 10:44
Kontakt:

Inlägg av Hvk »

[quote=""kristofer""]Vackert! Det är inte ofta man kan sitta mitt i svenska sommaren och säga att de vore gött med en grå och lätt fuktig höstdag.. men det är bannemig en perfekt kombination med ruiner av det spektakulära slaget![/quote]

Vi var där i februari och det var "svenskt sommarväder" med temperaturer på 15-20 grader.

Utom första dagen förstås, då det snöade och vi frös som hundar... De varma kläderna låg i bilen på Arlanda.

Jag tycker det kuperade landskapet gör väldigt mycket för bilderna. Hemma brukar träden stå så tätt att man får stå rakt nedanför. Eller möjligen fotografera toppen på en lave ovanför granskog. Det blir en helt annan sak att plåta från andra sidan av en dal.


/Henrik
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

[quote=""Hvk""]Vi var där i februari och det var "svenskt sommarväder" med temperaturer på 15-20 grader.

Utom första dagen förstås, då det snöade och vi frös som hundar... De varma kläderna låg i bilen på Arlanda.

Jag tycker det kuperade landskapet gör väldigt mycket för bilderna. Hemma brukar träden stå så tätt att man får stå rakt nedanför. Eller möjligen fotografera toppen på en lave ovanför granskog. Det blir en helt annan sak att plåta från andra sidan av en dal.


/Henrik[/quote]

Ja de gör mycket med den annorlunda naturen, otroligt tacksamt jämfört med svenska skogarna precis som du säger. Dessutom får man ofta en liten inspirationsboost av de nya intrycken.

Även om det är varmt så ger det en skön dyster stämning när det är lätt gråmulet och småregnigt, syns ju inte på korten. ;)
Mitt bästa utforskarminne alla tider är från kolgruvan Cheratte, det var just en sådan dyster dag, fantastiskt tomt och dramatiskt, helt klart svårslaget!
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Skriv svar