Det går bra för Sverige - Henrik von Klopp

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Hvk
Inlägg: 154
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 10:44
Kontakt:

Inlägg av Hvk »

[quote=""jornmark""]Eran beef jerky var som Nightmare på Elm Street. Den stora festen var i själva verket när jag hittade rädisor och persilja.

Wonderful, like striking oil in Texas back in 1911.[/quote]

Jag vill nog påstå att middagen i South Bend var bäst...

/Henrik
Hvk
Inlägg: 154
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 10:44
Kontakt:

Inlägg av Hvk »

Uppdatering från St Louis... Frågan är om man hinner klart med alla bilder innan det är dags för nästa USAresa? :o

Bild
Arcade Building, St Louis
Användarvisningsbild
Tidevarvets
Inlägg: 136
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 09:09
Kontakt:

Inlägg av Tidevarvets »

[quote=""Hvk""]Uppdatering från St Louis... Frågan är om man hinner klart med alla bilder innan det är dags för nästa USAresa? :o

Bild
Arcade Building, St Louis[/quote]

ja det verkar finnas hur mkt övergivet som helst där, kul och se!
Hvk
Inlägg: 154
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 10:44
Kontakt:

Inlägg av Hvk »

Har uppdaterat med lite bilder från Messaure.
Användarvisningsbild
Mr H
Inlägg: 397
Blev medlem: tis 27 okt 2009, 22:04

Inlägg av Mr H »

[quote=""Hvk""]Har uppdaterat med lite bilder från Messaure.[/quote]

Fina bilder =) gigantiskt bygge.

Får kraftstationen i Hallstahammar att verka liten. Där ligger iofersig allt under marken i tunnlar=)
Jerazol
Inlägg: 208
Blev medlem: sön 04 jan 2009, 16:23
Kontakt:

Inlägg av Jerazol »

Fascinerende historie og byggverk. Det er vel en type prosjekt som det hadde vært helt umulig å få gjennomført i dag. Kostnadene hadde vel blitt astronomiske.
Hvk
Inlägg: 154
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 10:44
Kontakt:

Inlägg av Hvk »

[quote=""Mr H""]Fina bilder =) gigantiskt bygge.

Får kraftstationen i Hallstahammar att verka liten. Där ligger iofersig allt under marken i tunnlar=)[/quote]

Messaure är ungefär 30 ggr så stort som Hallstahammar. :) Kan för övrigt rekommendera ett besök i gamla stationen i Trångfors om du inte varit där.

/Henrik
Hvk
Inlägg: 154
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 10:44
Kontakt:

Inlägg av Hvk »

[quote=""Jerazol""]Fascinerende historie og byggverk. Det er vel en type prosjekt som det hadde vært helt umulig å få gjennomført i dag. Kostnadene hadde vel blitt astronomiske.[/quote]

I Sverige är det nog omöjligt, men ännu större byggen pågår tex i Kina (Three Gorges). På Island är Kárahnjúkar i ungefär samma skala som Messaure.

/Henrik
Användarvisningsbild
Mr H
Inlägg: 397
Blev medlem: tis 27 okt 2009, 22:04

Inlägg av Mr H »

[quote=""Hvk""]Messaure är ungefär 30 ggr så stort som Hallstahammar. :) Kan för övrigt rekommendera ett besök i gamla stationen i Trångfors om du inte varit där.

/Henrik[/quote]

Jodå både gamla kraftstationen, gamla smedjan osv har besökts, fick en privat visning av kraftstationen av en slump när man var där i närheten och nån av dom gamla rävarna råkade komma och skulle kolla nått. var dock några år sen och ett återbesök med kamera i handen skulle nog inte va fel =)

Skulle dock vilja se nya inifrån också. Min bror och min pappa var in där innan dom startade upp den. Den var med andra ord inte vattenfylld än då.
Mäktig bergsanläggning fick jag höra.
Tunneln vattnet passerar är ju nästan 2 kilometer från inloppet till utloppet=)

/Fredrik
Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

[quote=""Hvk""]Har uppdaterat med lite bilder från Messaure.[/quote]

Gillade också filmen. Fin folkhemsskildring.
Skriv svar