www.eternit.se

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Eternit
Inlägg: 54
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 12:53
Kontakt:

www.eternit.se

Inlägg av Eternit »

Uppdateras med ojämna mellanrum.

Senast igår med ett par bilder från Norrland, där jag hittade årets vackraste omklädningsrum...
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

Förstår vad du menar ang omklädningsrummen, som vanligt fantastiska bilder..good work! :)
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: www.eternit.se

Inlägg av Grishnac »

Dom har inte rivit den ännu alltså? Fick höra att det skulle ha varit på gång i våras redan......fan nu måste jag ju fara och ta lite bilder jag med.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Tomt & Öde
Inlägg: 290
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 22:05
Kontakt:

Inlägg av Tomt & Öde »

[quote=""Grishnac""]Dom har inte rivit den ännu alltså? Fick höra att det skulle ha varit på gång i våras redan......fan nu måste jag ju fara och ta lite bilder jag med.[/quote]

Hörtetu!
Me too ! :)
Centrala Sverige - http://www.tomtochode.se
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

GRYMT snygga bilder! Som vanligt, kanske jag bör säga. ;)

Håller verkligen med angående omklädningsrummet också! Fantastiska färger... Och jag gillar ditt öga för detaljer. Den mossbevuxna kranen, för att ta ett exempel, var ju synnerligen unik!

Denna fabrik verkar ju ligga precis på gränsen av mitt geografiska område... är riktigt sugen på att se den innan den rivs! Hoppas de förhalar rivningen i några veckor till...
Användarvisningsbild
Eternit
Inlägg: 54
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 12:53
Kontakt:

Inlägg av Eternit »

[quote=""Grishnac""]Dom har inte rivit den ännu alltså? Fick höra att det skulle ha varit på gång i våras redan......fan nu måste jag ju fara och ta lite bilder jag med.[/quote]

För två veckor sedan fanns fabriken kvar, även om ett par grävskopor stod parkerade farligt nära området... Hoppas ni hinner dit!
Tomt & Öde
Inlägg: 290
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 22:05
Kontakt:

Inlägg av Tomt & Öde »

[quote=""Eternit""]För två veckor sedan fanns fabriken kvar, även om ett par grävskopor stod parkerade farligt nära området... Hoppas ni hinner dit![/quote]
Du kanske fick lova tt komma in?
Annars, Hur var det med bevakning och sånt?

Såg bilder från nån anv. på FB och dom hade joxat med övervakningskameran och på så vis dragit dit Securitas.... :)
Centrala Sverige - http://www.tomtochode.se
Användarvisningsbild
Eternit
Inlägg: 54
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 12:53
Kontakt:

Inlägg av Eternit »

[quote=""Tomt & Öde""]Du kanske fick lova tt komma in?
Annars, Hur var det med bevakning och sånt?

Såg bilder från nån anv. på FB och dom hade joxat med övervakningskameran och på så vis dragit dit Securitas.... :) [/quote]

Oj, att börja meka med kameran låter lite onödigt. :) Det är ett närliggande oljelager som är övervakat, men jag erkänner att jag ändå tvekade något innan jag gick in. Hade inte förbokat något besök, gick utmed vattnet och hittade ett kryphål. Dessutom finns en järnvägsgrind som tidvis kanske kan vara öppen, men då är man nära kameran... Väl inne i fabriken är det lugnt.
Tomt & Öde
Inlägg: 290
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 22:05
Kontakt:

Inlägg av Tomt & Öde »

[quote=""Eternit""]Oj, att börja meka med kameran låter lite onödigt. :) Det är ett närliggande oljelager som är övervakat, men jag erkänner att jag ändå tvekade något innan jag gick in. Hade inte förbokat något besök, gick utmed vattnet och hittade ett kryphål. Dessutom finns en järnvägsgrind som tidvis kanske kan vara öppen, men då är man nära kameran... Väl inne i fabriken är det lugnt.[/quote]

Ok... :)
Centrala Sverige - http://www.tomtochode.se
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

Ser att du varit i Norge. :)
Skriv svar