Hyreshusen i Östergötland (Rostliv)

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

[quote=""mopedhuligan""]Bjuder på en bild av mitt mycket välklädda sällskap mot snygg tapet. Hösten 2010.
Bild[/quote]


Är det första gången har fick se en tvål?
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""albin""]Är det första gången har fick se en tvål?[/quote]

Jaså det är en tvål? Han var så inne i sin egen värld att jag aldrig fick se vad han hittat.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

[quote=""mopedhuligan""]Jaså det är en tvål? Han var så inne i sin egen värld att jag aldrig fick se vad han hittat.[/quote]

Tycker det ser ut som det.
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""mopedhuligan""]Stiligt med vinterbilder. Verkar vara mer öppet än sist jag var där. Nya ägarna verkar inte ha för bråttom. Och inte verkar skadegörelsen vara just nåt värre efter att det avslöjades i TV var husen är heller.[/quote]

Apropå min outning i TV: jag hade fått stället av en tipsare för massor av år sedan. Lustigt nog skrev han det direkt i gästboken, men han skickade mail också. Något tysthetslöfte var aldrig på tal, och jag var sedan den som var först på plats. Allra första gången var i april 06, samtidigt som jag gjorde premiären i Gusum. Hade med Jakob och Bengt i augusti 06. En underbar tid helt klart.

Lade aldrig upp bilder, av hänsyn till det remarkabla tillståndet, men sedan började inspelningen av K Special. Då var Hästhagen väck, och det behövdes verkligen ett bostadsområde. Tänkte att OK, det finns en ägare med intresse för att hålla någon ordning på platsen, så det kommer sannolikt inte att skadas i allt för hög grad av att synas i TV.
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""jornmark""]Apropå min outning i TV: jag hade fått stället av en tipsare för massor av år sedan. Lustigt nog skrev han det direkt i gästboken, men han skickade mail också. Något tysthetslöfte var aldrig på tal, och jag var sedan den som var först på plats. Allra första gången var i april 06, samtidigt som jag gjorde premiären i Gusum. Hade med Jakob och Bengt i augusti 06. En underbar tid helt klart.

Lade aldrig upp bilder, av hänsyn till det remarkabla tillståndet, men sedan började inspelningen av K Special. Då var Hästhagen väck, och det behövdes verkligen ett bostadsområde. Tänkte att OK, det finns en ägare med intresse för att hålla någon ordning på platsen, så det kommer sannolikt inte att skadas i allt för hög grad av att synas i TV.[/quote]

Det verkar ju gå bra, men nya ägarna har noll koll, det är ett som är säkert. Tror inte att de kommer att hålla någon som helst bättre ordning än de tidigare.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""jornmark""]Apropå min outning i TV: jag hade fått stället av en tipsare för massor av år sedan. Lustigt nog skrev han det direkt i gästboken, men han skickade mail också. Något tysthetslöfte var aldrig på tal, och jag var sedan den som var först på plats. Allra första gången var i april 06, samtidigt som jag gjorde premiären i Gusum. Hade med Jakob och Bengt i augusti 06. En underbar tid helt klart.

Lade aldrig upp bilder, av hänsyn till det remarkabla tillståndet, men sedan började inspelningen av K Special. Då var Hästhagen väck, och det behövdes verkligen ett bostadsområde. Tänkte att OK, det finns en ägare med intresse för att hålla någon ordning på platsen, så det kommer sannolikt inte att skadas i allt för hög grad av att synas i TV.[/quote]

Har/hade nästan förträngt besöket där, jag blir så "svårmodig" av just tomma bostäder, har svårt att ens ta några bilder, är personligen mer förtjust i industrier osv (vi är ju alla, tack och lov, olika :) ) men noterade vid besöket 2006 att -"det är ju smidigt med friväxande julgranar på uteplatsen" :D

/B
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""mopedhuligan""]Bjuder på en bild av mitt mycket välklädda sällskap mot snygg tapet. Hösten 2010.
Bild[/quote]

En sådan tapet bör/borde kunna/kunnat skapa psykos och efterföljande tvångsvård? :eek:

/B
Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

[quote=""benkar""]En sådan tapet bör/borde kunna/kunnat skapa psykos och efterföljande tvångsvård? :eek:

/B[/quote]

Inte konstigt att sista hyresgästen på området var kommunens boende för psykiskt sjuka. De lämnade övre området till förmån för det nedre 2001.
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""benkar""]En sådan tapet bör/borde kunna/kunnat skapa psykos och efterföljande tvångsvård? :eek:

/B[/quote]

Ja, jag fick leda honom till området neranför, där blev han kvar. Jag klarade mig eftersom jag aldrig gick in helt i rummet.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""benkar""]Har/hade nästan förträngt besöket där, jag blir så "svårmodig" av just tomma bostäder, har svårt att ens ta några bilder, är personligen mer förtjust i industrier osv (vi är ju alla, tack och lov, olika :) ) men noterade vid besöket 2006 att -"det är ju smidigt med friväxande julgranar på uteplatsen" :D

/B[/quote]
den stora nackdelen med tvs besök var att fastighetsägaren röjde området från den typen av fina granar på balkonger och i sandlådor och dylikt, sannolikt för att få det att se bättre ut när det kom på nationell tv.
å andra sidan växer dom väl upp igen. all things must pass, som redan george harrison brukade säga.
Skriv svar