rosa kattens ruinromantiska expeditioner

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Ojsan, där finns en hel del att kolla. Kollade bara en bråkdel just nu men gillade speciellt "Fabrik (2011)", många stämningsfulla bilder där!

Hade lite problem med menyerna, listan över industrier är längre än skärmen på den bärbara jag sitter med. Flyttade jag musen av menyn för att scrolla försvann menyn... Upptäckte att det funkade fint att flytta runt i menyn med tangentbordet så jag klarade mig, andra kanske inte är lika lyckosamma.
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

[quote=""Tobbe Arnesson""]Hade lite problem med menyerna, listan över industrier är längre än skärmen på den bärbara jag sitter med. Flyttade jag musen av menyn för att scrolla försvann menyn... Upptäckte att det funkade fint att flytta runt i menyn med tangentbordet så jag klarade mig, andra kanske inte är lika lyckosamma.[/quote]

Ja, jag förstår problemet! Det går bra att trycka på "industrier" så får man upp en sida med alla undergallerierna, istället för att välja från menyn, men ja, det kanske inte är helt uppenbart... får fundera på hur jag ska lösa det där. Tack för feedback! Och jag fick just den glada överraskningen att när man uppdaterar wordpress och addons så försvinner (såklart) extramodifieringar man gjort tidigare... ehhmm... det får jag ta tag i en annan dag.

Nu har jag iaf slängt upp tre nya små gallerier, och med risk för att ni tycker jag börjar bli gammal så är det en fornlämning, en naturpark och ett murket ödehus... Får återkomma med någon tuffare en annan dag... :rolleyes:
IMG_0827.jpg
IMG_0841.jpg
Nä, men ärligt talat är den här bangårdsparken i Berlin ett restips modell ruinromantik, om än ej urban exploration. Mer på hemsidan! http://rosakatten.ickeliv.se/
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

Länge sedan det var några nyheter och nu har jag tråkigt nog rationaliserat bort hemsidan för att satsa på Flickr. Förhoppningsvis smidigare bildvisning och bättre kompatibilitet... Jag tycker Flickr har blivit snyggare senare år och det funkar bra (åtminstone på mina skärmar...) att ladda upp högupplösta bilder som sen skalas. Eftersom jag inte alltid sparat högupplösta versioner av mina redigerade bilder är det lite färre än det var på gamla hemsidan, men det var ju så ohyggligt många så det har nog inte skadat att en del fallit bort. :)
Får varna för en del ulliga gulliga djur, konstiga skyltar, konsertbilder etc i fotoflödet men rost och betong lär ju dominera. Ska försöka lägga till mer beskrivningar av albumen efterhand är tanken.
Det känns iaf som att det blir lättare att bara slänga upp bilder allt eftersom, så än så länge är jag peppad på denna lösning!

https://www.flickr.com/photos/ickeliv/sets

ps. Har åtminstone fått upp alla bilder från sommarens Bergslagentripp och det blir mer tyskt inom kort!
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""riddar m""]Länge sedan det var några nyheter och nu har jag tråkigt nog rationaliserat bort hemsidan för att satsa på Flickr. Förhoppningsvis smidigare bildvisning och bättre kompatibilitet... Jag tycker Flickr har blivit snyggare senare år och det funkar bra (åtminstone på mina skärmar...) att ladda upp högupplösta bilder som sen skalas. Eftersom jag inte alltid sparat högupplösta versioner av mina redigerade bilder är det lite färre än det var på gamla hemsidan, men det var ju så ohyggligt många så det har nog inte skadat att en del fallit bort. :)
Får varna för en del ulliga gulliga djur, konstiga skyltar, konsertbilder etc i fotoflödet men rost och betong lär ju dominera. Ska försöka lägga till mer beskrivningar av albumen efterhand är tanken.
Det känns iaf som att det blir lättare att bara slänga upp bilder allt eftersom, så än så länge är jag peppad på denna lösning!

https://www.flickr.com/photos/ickeliv/sets

ps. Har åtminstone fått upp alla bilder från sommarens Bergslagentripp och det blir mer tyskt inom kort![/quote]

Saknar IOFS den gamla sidan, din egna, var lite mer personlig/unik, men jag överlever nog att se dina bilder via Flickr istället :)

/B
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

[quote=""benkar""]Saknar IOFS den gamla sidan, din egna, var lite mer personlig/unik, men jag överlever nog att se dina bilder via Flickr istället :)

/B[/quote]

Ja, jag vet, man förlorar ju personligheten tyvärr, men en unik sida som inte uppdateras är ju inte så kul det heller :)
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

Jaha, det har kommit upp en del nya bilder sen sist, främst tyskt!
T ex dessa album:
Fotokemisk industri (tillverkade film har jag förstått det som? Ironiskt att besöka med en digitalkamera...)
Grenzausbildungsregiment
Sportforum, en härlig betongbyggnad, dessvärre bara exteriörbilder
Den välkända irakiska ambassaden i östberlin
Öde s-bahn-sträcka

Apropå film blev jag mycket förvånad när jag klev in på ett tyskt hittepåapotek för att köpa halstabletter och upptäckte att de faktiskt sålde film, både agfa och något billighetsmärke för 1,4 euro rullen!
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
Forsis
Inlägg: 139
Blev medlem: sön 21 nov 2010, 15:38
Kontakt:

Inlägg av Forsis »

[quote=""riddar m""]Jaha, det har kommit upp en del nya bilder sen sist, främst tyskt!
T ex dessa album:
Fotokemisk industri (tillverkade film har jag förstått det som? Ironiskt att besöka med en digitalkamera...)
Grenzausbildungsregiment
Sportforum, en härlig betongbyggnad, dessvärre bara exteriörbilder
Den välkända irakiska ambassaden i östberlin
Öde s-bahn-sträcka

Apropå film blev jag mycket förvånad när jag klev in på ett tyskt hittepåapotek för att köpa halstabletter och upptäckte att de faktiskt sålde film, både agfa och något billighetsmärke för 1,4 euro rullen![/quote]

Intressanta bilder!

I år är det 25 år sedan som Berlinmuren föll. Den som vill ha en inblick i vardagslivet i DDR under åren strax före murens fall bör inte missa tv-serien Weissensee på SVT. Serien lär vara mycket realistisk. Avsnitten finns på SVTplay för att ses i efterhand.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""riddar m""]Jaha, det har kommit upp en del nya bilder sen sist, främst tyskt!
T ex dessa album:
. . .
[/quote]
Nice, har bläddrat lite bland dem nu. Träffade ni polisen eller någon bevakningssnubbe som många andra vid den Irakiska Ambassaden?

Första fotot i fotokemi-fabriken är en av favoriterna. Du borde printa ut den och sätta upp den på väggen!
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

[quote=""Forsis""]Intressanta bilder!

I år är det 25 år sedan som Berlinmuren föll. Den som vill ha en inblick i vardagslivet i DDR under åren strax före murens fall bör inte missa tv-serien Weissensee på SVT. Serien lär vara mycket realistisk. Avsnitten finns på SVTplay för att ses i efterhand.[/quote]

Jaha, vad kul att den finns på SVTplay! Har läst om den. Ska försöka hinna kolla innan den försvinner.

[quote=""Saddam""]Nice, har bläddrat lite bland dem nu. Träffade ni polisen eller någon bevakningssnubbe som många andra vid den Irakiska Ambassaden?

Första fotot i fotokemi-fabriken är en av favoriterna. Du borde printa ut den och sätta upp den på väggen![/quote]

Tack! Nä, det gick bra på ambassaden. Jag klättrade in själv men var rätt stressad och var inte där så länge (pga icke klättersugen partner som väntade några kvarter bort, hehe). Men det var fint grönt ljus med all grönskan runtomkring.
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

[quote=""Saddam""]Nice, har bläddrat lite bland dem nu. Träffade ni polisen eller någon bevakningssnubbe som många andra vid den Irakiska Ambassaden?

Första fotot i fotokemi-fabriken är en av favoriterna. Du borde printa ut den och sätta upp den på väggen![/quote]

Jag var vid ambassaden för något år sedan, vi hoppade över staketet rätt ogenerat och la en bra stund där. Hängde på balkongen i solskenet och hade det riktigt fint. Inte någon störde oss under denna vistelse, så frågan är hur bra koll de egentligen har?
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Skriv svar