rosa kattens ruinromantiska expeditioner

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Gruvtroll
Inlägg: 399
Blev medlem: mån 08 feb 2010, 15:31
Kontakt:

Inlägg av Gruvtroll »

[quote=""riddar m""] storhetsvansinne nästa ;) [/quote]

Haha, det var länge sedan! :p Men det hör inte hit! Redan första gången jag fäste ögonen på den där katten så ville jag ha den.. :)
Keep me posted!
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

Det händer inte för ofta, sist var under julsemestern, men nu under sista sommarsemesterveckan har jag skärpt till mig och slängt ut ett antal bildgallerier av varierande intresse. Har rätt mycket mer på lager, så kanske till jul så... :rolleyes:

http://rosakatten.ickeliv.se/
IMG_4791.jpg
IMG_1254.jpg
IMG_0959.jpg
IMG_1816.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
Ant
Inlägg: 150
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 17:40

Inlägg av Ant »

Väldigt fint riddar m!

Du har sanslöst mycket talang. Intressanta objekt och underbart fina bilder, vill se mer ;)
Den enklaste vägen är inte den roligaste...

http://www.flickr.com/photos/ant_pictures/sets/
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

IMG_8958.jpg
Ok ok! Kommer ni ihåg mig? Det är jag som brukar uppdatera typ två gånger om året och lova bättringar. I julas tog jag tag i att konvertera mina site till wordpress för att förenkla administrationen och för att jag var trött på simpleviewer. Efter mycket hårslitande, och lite hjälp från Skåningen, fick jag väl nånsorts rätsida på det. Sidan är inte klar än men gallerierna är på plats och ett par tre nya. Eftersom jag inte har hittat nåt sätt att märka upp dem på får jag posta blänkare på förstasidan. Mer kommer. Tyck gärna till om saker som fungerar bra eller dåligt!
http://rosakatten.ickeliv.se
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
Kusligt
Inlägg: 133
Blev medlem: lör 16 jun 2012, 08:40

Inlägg av Kusligt »

Många fina bilder från slakteriet.

Hur länge har du hållit på och fotat egentligen nu?
http://kusligt.org - Platser gud glömt
Senast uppdaterad 10/6 2015 och förmodligen efter det också, inte alltid signaturen är uppdaterad dock :) .
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

[quote=""Kusligt""]Många fina bilder från slakteriet.

Hur länge har du hållit på och fotat egentligen nu?[/quote]

Tacktack!
Första objektet var 2006 men jag började med mer regelbundenhet och besatthet 2007. :)
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Nämen... nu kan man länka direkt till dina album(gick inte förr). Skitbra ju! +++++

Kommer ihåg när jag såg någon fin bild eller intressant plats och skulle tipsa någon polare om detta, gick inte att länka till själva albumet utan man fick skicka adressen till förstasidan och sedan beskriva vad albumet hette/eller hur man hittade till den. :D
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

[quote=""Saddam""]Nämen... nu kan man länka direkt till dina album(gick inte förr). Skitbra ju! +++++

Kommer ihåg när jag såg någon fin bild eller intressant plats och skulle tipsa någon polare om detta, gick inte att länka till själva albumet utan man fick skicka adressen till förstasidan och sedan beskriva vad albumet hette/eller hur man hittade till den. :D [/quote]

Haha, ja, det är faktiskt en fördel av slippa frames! Kul å höra.
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
Aseabarn
Inlägg: 534
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 12:29

Inlägg av Aseabarn »

Åh, jag vill ha en Scan-tallrik!

En tråkig detalj med galleriet är att sidan scrollar upp varje gång man öppnar en bild. Jag är sån där som tvunget vill gå via menyn för varje bild, använder nästan aldrig "nästa/förra"-länkar. Har för mig att det kan åtgärdas genom att använda "return false" i onclick-javascriptet istället för en dummy-länk till "#", om man petar i det själv. Men då gäller det att placera bild-DIV:en rätt på skärmen också, i ditt fall heter den visst "shDisplay". Risken är väl att det inte går att ändra. Annars bar-ab-ra. :)

http://stackoverflow.com/questions/8553 ... javascript
Industristofil och fabriksromantiker
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

[quote=""Aseabarn""]Åh, jag vill ha en Scan-tallrik!

En tråkig detalj med galleriet är att sidan scrollar upp varje gång man öppnar en bild. Jag är sån där som tvunget vill gå via menyn för varje bild, använder nästan aldrig "nästa/förra"-länkar. Har för mig att det kan åtgärdas genom att använda "return false" i onclick-javascriptet istället för en dummy-länk till "#", om man petar i det själv. Men då gäller det att placera bild-DIV:en rätt på skärmen också, i ditt fall heter den visst "shDisplay". Risken är väl att det inte går att ändra. Annars bar-ab-ra. :)

http://stackoverflow.com/questions/8553 ... javascript[/quote]

Bra påpekande! Vet inte riktigt om jag förstår hur du menar dock, om jag öppnar en bild och sen stänger den (med esc) här på jobb-pcn scrollar inte sidan upp? Ska kolla hemma på macen sen.
Däremot har jag märkt att det inte funkar något vidare att kolla bilderna på iphonen trots mina ambitioner :(
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Skriv svar