rosa kattens ruinromantiska expeditioner

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

[quote=""CB Milton""]Riktigt snygg och helt nytt galleri för mig! Högsta betyg! Du är i klass med Jörnmark :)
Beelitz-Heilstätten, har det varit något ryskt militärsjukhus eller liknande? Synd bara att stället är så sönderslaget :( [/quote]

Mycket vänligt, det tar jag som en komplimang då :)
Jo, Beelitz-Heilstätten har varit ryskt militärrsjukhus. Bara googla så hittar du massor (eller i Beelitz-tråden här). Det är onekligen sönderslaget men har en speciell charm och är rätt gigantiskt...

[quote=""Matso""]Apropå Kvarnby... Du/Ni som har varit där, det beskrivs ju i sydsvenskan (http://sydsvenskan.se/malmo/article394399.ece) som ett "industriområde" som skulle vara helt utrymt för längesedan. Finns det nåt mer intressant att titta på där än bilskroten?
/Matso[/quote]

Nja, det är väl inte så mycket mer än just ett utrymt industriområde (vet inte om det var jättelänge sedan dock), som du kan se på bilderna... lite betonggrunder, pålar, en massa skräp... inget att åka tvärs över landet för, men bor man i närheten kan det ju vara ett utflyktsmål en sysslolös dag...
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
Matso
Inlägg: 259
Blev medlem: tis 16 dec 2008, 12:55
Kontakt:

Inlägg av Matso »

Nja, det är väl inte så mycket mer än just ett utrymt industriområde (vet inte om det var jättelänge sedan dock), som du kan se på bilderna... lite betonggrunder, pålar, en massa skräp... inget att åka tvärs över landet för, men bor man i närheten kan det ju vara ett utflyktsmål en sysslolös dag...
Thats it alltså... Tack för svaret, jag sätter upp det på listan över saker att fylla mina sysslolösa dagar med.

/Matso
Im not lost, Im only exploring...
www.matsol.se/Galleri
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

[quote=""CB Milton""]Ligger det nära Lomma? Tänkte på om f.d. Lomma Eternit kan ha legat i närheten?[/quote]

Njä, det ligger i Malmö, inte direkt åt Lommahållet, så eternitfabriken var väl inte så värst nära. Där är väl inget kvar i Lomma med eternitanknytning av beskåda, misstänker jag? Någon som vet något? Enligt wikipedia byggs där bostäder.
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
fransosen
Inlägg: 236
Blev medlem: ons 12 nov 2008, 10:46

Sv: rosa kattens ruinromantiska expeditioner

Inlägg av fransosen »

Många superfina bilder verkligen!
Användarvisningsbild
wroomlars
Inlägg: 288
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 19:57

Sv: rosa kattens ruinromantiska expeditioner

Inlägg av wroomlars »

Arbetarbostad ? Kommer det att komma några bilder där ?
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

[quote=""wroomlars""]Arbetarbostad ? Kommer det att komma några bilder där ?[/quote]

Haha, ja, det går långsamt! Men nu blev jag lite peppad när jag vet att någon väntar. Besökte stället i oktober 2007, vilket säger en del om min redigeringshastighet i vissa fall...hrmm... det blir nästa projekt! lovar! :)
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
wroomlars
Inlägg: 288
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 19:57

Inlägg av wroomlars »

[quote=""riddar m""]Haha, ja, det går långsamt! Men nu blev jag lite peppad när jag vet att någon väntar. Besökte stället i oktober 2007, vilket säger en del om min redigeringshastighet i vissa fall...hrmm... det blir nästa projekt! lovar! :) [/quote]

Bostäder ligger mig ju varmt om hjärtat.
Väldigt långsamt måste jag säga :D
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

Tittade precis på Teckomatorp och Skivarpsgalleriet och kan inte annat än att återigen berömma dig för dina fina bilder. Någon sa tidigare att du var i klass med Jörnmark, jag säger: Du är klassen över Jörnmark vad de gäller bildmaterial :)
Skriv svar