rosa kattens ruinromantiska expeditioner

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

[quote=""Kalle T Anka""]Jo Barntrafikskolan är övergiven, det är konstigt att den fortfarande står med tanke på monstret som är byggt precis bredvid.
För övrigt skall Trafikskolan flyttas till en annan del av staden och nyuppföras.

(Onödig fakta, Jag bor inte långt därifrån men har aldrig orkat dra dit.)

Edit: Riktigt snyggt fotat på Den övergivna stationen, du har verkligen fått till känslan om att det är långt från civilisationen.[/quote]

Aha, den är det alltså? Jag tänkte att kommunen fortfarande kanske hyrde ut den. Den är ganska rar iallafalll, du får ta en promenad... visst är det konstigt att det är de närmsta ställena man inte kommer iväg till?
Och kul att du gillade stationsbilderna! Det är ett fint ställe, även om det inte är fullt så långt från civilisationen som det ser ut :)
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

Tågstationen ser ju riktigt trevligt ut.
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

Uppdaterat igen, med stort och smått (ok då, mest smått) från Sverige och stilig skåpmat från Tyskland.
Har slöredigerat ett par av gallerierna i Lightroom som jag försöker lära mig, men tycker färgerna blev lite dassiga, kanske. Har också ökat bildstorleken i några fall från 800 till 1000 px, även om Simpleviewers förminskningsfunktion snabbt går in om man har för liten skärm. Funderar på någon ny typ av gallerier men vet inte hur jag ska lägga upp det. Några förslag?

http://rosakatten.ickeliv.se/
IMG_5911.jpg
IMG_6096.jpg
IMG_0638.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
Ant
Inlägg: 150
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 17:40

Inlägg av Ant »

Tjusigt som vanligt riddar m!

Hade inte klockan varit långt över midnatt skulle jag mer än gärna ha tittat på dina bilder några timmar till :)


[quote=""riddar m""]Uppdaterat igen, med stort och smått (ok då, mest smått) från Sverige och stilig skåpmat från Tyskland.
Har slöredigerat ett par av gallerierna i Lightroom som jag försöker lära mig, men tycker färgerna blev lite dassiga, kanske. Har också ökat bildstorleken i några fall från 800 till 1000 px, även om Simpleviewers förminskningsfunktion snabbt går in om man har för liten skärm. Funderar på någon ny typ av gallerier men vet inte hur jag ska lägga upp det. Några förslag?

http://rosakatten.ickeliv.se/

[attachment=]7780[/attachment] [attachment=]7781[/attachment] [attachment=]7782[/attachment][/quote]
Den enklaste vägen är inte den roligaste...

http://www.flickr.com/photos/ant_pictures/sets/
Användarvisningsbild
Gruvtroll
Inlägg: 399
Blev medlem: mån 08 feb 2010, 15:31
Kontakt:

Inlägg av Gruvtroll »

Det var några udda och roliga platser du bjöd på nu Katten! Fina bilder också såklart!

Nu till något helt annat.. Kränger du nå tröjor eller dylikt med din snygga logga på..? Kanske ett klistermärke att sätta på cykeln..? :)
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

Mmm... Gillar bilderna från sjukhuset del 1... Som trappfetishist så är bild 17 favoriten, men 21 och 24 är riktigt fina bilder de med.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

"Fabriken i skogen" - är det stället som vi diskuterat via pm!? Grymma bilder, får en att vilja åka dit direkt.

Bild 46 fick mig att tänka på den här "vattenpumpen" jag fotade 2008: [ bildlänk ] Stod det en halv lastbil där inne? :confused:
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

[quote=""Gruvtroll""]Det var några udda och roliga platser du bjöd på nu Katten! Fina bilder också såklart!

Nu till något helt annat.. Kränger du nå tröjor eller dylikt med din snygga logga på..? Kanske ett klistermärke att sätta på cykeln..? :) [/quote]

Vilken fin kommentar, storhetsvansinne nästa ;) Jag gjorde faktiskt ett gäng fina klistermärken för några år sen men de har fallit i glömska litegrann. Om jag hittar några skickar jag gärna till dig. Jag ska rota lite...

[quote=""Akrylamid""]Mmm... Gillar bilderna från sjukhuset del 1... Som trappfetishist så är bild 17 favoriten, men 21 och 24 är riktigt fina bilder de med.[/quote]

Jag förstår din läggning åt trappor, det kan vara väldigt fint ljus där...

[quote=""Saddam""]"Fabriken i skogen" - är det stället som vi diskuterat via pm!? Grymma bilder, får en att vilja åka dit direkt.

Bild 46 fick mig att tänka på den här "vattenpumpen" jag fotade 2008: [ bildlänk ] Stod det en halv lastbil där inne? :confused: [/quote]

Yes, det är det stället! Nja, en halv lastbil är väl att ta i, men en del av den antar jag... som ganska tekniskt ointresserad hade jag nog inte ens tänkt på att det var en bildel om inte mitt sällskap påpekat det :o
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""riddar m""]Yes, det är det stället! Nja, en halv lastbil är väl att ta i, men en del av den antar jag... som ganska tekniskt ointresserad hade jag nog inte ens tänkt på att det var en bildel om inte mitt sällskap påpekat det :o [/quote]Ok, kolla upp stället jag tipsade dig om. Eller du har kanske redan varit där? Finns risk att den redan har jämnats med marken(eller kanske renoverats upp?). Den levde ju på lånad tid redan förra året när jag var där och tittade.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar