Faniskogens Cyberbunker

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Faniskogen""]
Hur som, finns ett nytt galleri uppe med några snabba bilder ifrån hemstadens HC.
Jag hade ren tur med besöket. Jag var i kontakt med kommunen vilken gav ett strikt nej. Samma eftermiddag var vi ut och skulle rasta hunden i angränsande skogen. Där stötte jag på, sveriges kanske trevligaste arbetsledare, vilken var bussig nog att ta in mig på en snabbtitt!
[/quote]

Trist att det ska vara så svårt få till besök, grattis till din lycka :)

Rackarns fina väggarmaturer, det var fin inredning som gällde!

/B
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

[quote=""benkar""]Trist att det ska vara så svårt få till besök, grattis till din lycka :)

Rackarns fina väggarmaturer, det var fin inredning som gällde!

/B[/quote]

Ja, tråkigt att de ska vara så kinkiga. Men antar att det var mycket för att platsen nu är en byggplats. Då ska det väl egentligen till skyddsskor, hjälm osv om allt ska gå rätt till.

Ja, nog var det stil i dessa anläggningar!

Såg att jag glömde ta med denna bilden vilken jag tycker är rätt rolig, är det vanligt att de försöker simulera naturen på detta sätt i bergrummen?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

[quote=""Faniskogen""]Ja, tråkigt att de ska vara så kinkiga. Men antar att det var mycket för att platsen nu är en byggplats. Då ska det väl egentligen till skyddsskor, hjälm osv om allt ska gå rätt till.

Såg att jag glömde ta med denna bilden vilken jag tycker är rätt rolig, är det vanligt att de försöker simulera naturen på detta sätt i bergrummen?[/quote]

Kul bild. =) Och alla andra bilder med, att få se något av denna anläggning alls var ju grymt.

Blir faktiskt lite besviken, arg, illa berörd, kalla de va du vill.. när de är så förbannat träskalliga och säger blankt nej.

För mig fanns det två förklaringar, antingen var det så urblåst där inne att det inte var säkert att vistas på platsen, uppenbarligen inte sant. Andra förklaringen var att de helt enkelt plöjt ner en massa skattemedel i något som sedan bara står och kostar ännu mera pengar utan nytta. Detta vill de naturligtvis inte uppmärksamma. Detta kan ju fortfarande vara sant.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Faniskogen""]
Såg att jag glömde ta med denna bilden vilken jag tycker är rätt rolig, är det vanligt att de försöker simulera naturen på detta sätt i bergrummen?[/quote]

Jisses! Aldrig sett någon liknande konstnärlig utsmyckning!

/B
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

[quote=""benkar""]Jisses! Aldrig sett någon liknande konstnärlig utsmyckning!

/B[/quote]

Jag tyckte väl att det var lite originellt! Men väldigt fyndigt, det gav en rätt bra känsla av utevärlden ändå
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

[quote=""kristofer""]Kul bild. =) Och alla andra bilder med, att få se något av denna anläggning alls var ju grymt.

Blir faktiskt lite besviken, arg, illa berörd, kalla de va du vill.. när de är så förbannat träskalliga och säger blankt nej.

För mig fanns det två förklaringar, antingen var det så urblåst där inne att det inte var säkert att vistas på platsen, uppenbarligen inte sant. Andra förklaringen var att de helt enkelt plöjt ner en massa skattemedel i något som sedan bara står och kostar ännu mera pengar utan nytta. Detta vill de naturligtvis inte uppmärksamma. Detta kan ju fortfarande vara sant.[/quote]
Ja, tur att jag hann innan det var helt försent, vilket det nog väldigt snart är.

Båda dina teorier är nog sanna. Då det är en byggplats så ska det väl till skyddsskor, hjälm, guide och hela alltihop för att ett besök ska kunna gå rätt till. Bara där blir det nog lite för besvärligt för kommunen.
Sedan att de inte vill visa upp vad våra surt förvärvade pengar går till kan nog ha ett finger med i spelet också. Det hela verkar ju ha blivit lite av ett fiasko. Först börjar man bygga men pengarna tar slut. När man sedan börjar igen så är allt överdimensionerat för dagens teknik vilket gör den tidigare stora utbyggnaden onödig :)
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Faniskogen""]Ja, tråkigt att de ska vara så kinkiga. Men antar att det var mycket för att platsen nu är en byggplats. Då ska det väl egentligen till skyddsskor, hjälm osv om allt ska gå rätt till.

Ja, nog var det stil i dessa anläggningar!

Såg att jag glömde ta med denna bilden vilken jag tycker är rätt rolig, är det vanligt att de försöker simulera naturen på detta sätt i bergrummen?[/quote]

Där är ju svaret svart på vitt varför du fick ett nej!

Kommunalt odlat knark, förstår att de ej vill att detta skall komma ut.... :)
Användarvisningsbild
Avery
Inlägg: 392
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 21:49
Kontakt:

Inlägg av Avery »

Snygga bilder som vanligt.
Skriv svar