Faniskogens Cyberbunker

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Faniskogens Cyberbunker

Inlägg av Faniskogen »

Har nu gjort mig en egen liten Cyberbunker.
Har dock en massa som jag inte har hunnit lägga upp ännu.
Men kika gärna in och säg till om ni ser något konstigt! Eller om det ser bra ut för den delen :)

http://www.faniskogen.sceneofdecay.com
Senast redigerad av 1 Faniskogen, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Bakke
Inlägg: 158
Blev medlem: mån 25 apr 2011, 07:58
Kontakt:

Inlägg av Bakke »

Skit i cyberbunkrandet, kom och drick några öl och lyssna på gammal hederlig trallpunk! :D
"Motljus? Här är ju kolsvart!"

http://www.flickr.com/photos/ruinism/sets/
Användarvisningsbild
Zeb
Inlägg: 168
Blev medlem: tor 25 jun 2009, 14:59

Inlägg av Zeb »

Ser bra ut från min Ifån! Snyggt!
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Faniskogen""]Men kika gärna in och säg till om ni ser något konstigt! Eller om det ser bra ut för den delen :)

http://www.faniskogen.sceneofdecay.com[/quote]

Ser väldigt bra ut i Firefox 4.01 :)

Men ser inte alls bra ut i Internet Explorer 8 (även om man kör Kompabilitetsvy) :confused:

Edit/ Testat med Internet Explorer 9, ser bra ut.

Men börjar bli van med att man behöver 2-4 olika webbläsare för att kunna se allt/använda alla tjänster på nätet... :eek:

/B
Senast redigerad av 1 benkar, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Melancholia
Inlägg: 25
Blev medlem: ons 03 aug 2011, 20:16

Inlägg av Melancholia »

Faniskogen, dig har jag följt i några år nu. Din kamera tar väldigt fina bilder( :D ).
Det är kul att se någon mer från Dalarna. Hemsidan funkar finfint i Firefox 5.0.
Bilden på ekorren var också väldigt fin. Intressanta bilder och bra redigering. Det gillar jag! Sidan har så klart bokmärkts!
"Take only pictures, leave only footprints"
Urban Exploration Gabriel
Inlägg: 117
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 17:23

Inlägg av Urban Exploration Gabriel »

Riktigt bra sida snabb och det är lätt att navigera :)
fungerar perfekt i FF5
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

[quote=""Bakke""]Skit i cyberbunkrandet, kom och drick några öl och lyssna på gammal hederlig trallpunk! :D [/quote]

Haha, blev inget mer bunkrande. Dock var jag iväg till mina morföräldrar och lånade en väska full med hasselbladsutrustning!


[quote=""Zeb""]Ser bra ut från min Ifån! Snyggt![/quote]
Kul att höra att den fungerar i telefonen också!


[quote=""benkar""]Ser väldigt bra ut i Firefox 4.01 :)

Men ser inte alls bra ut i Internet Explorer 8 (även om man kör Kompabilitetsvy) :confused:

Edit/ Testat med Internet Explorer 9, ser bra ut.

Men börjar bli van med att man behöver 2-4 olika webbläsare för att kunna se allt/använda alla tjänster på nätet... :eek:

/B[/quote]
Tackar för det :)

Ja fanken ja, prövade något gammalt IE hemma hos far och där kunde man ju inte ens titta på sidan. Ska försöka söka reda på en lösning för det.
Ett gissel detta, verkligen!


[quote=""Melancholia""]Faniskogen, dig har jag följt i några år nu. Din kamera tar väldigt fina bilder( :D ).
Det är kul att se någon mer från Dalarna. Hemsidan funkar finfint i Firefox 5.0.
Bilden på ekorren var också väldigt fin. Intressanta bilder och bra redigering. Det gillar jag! Sidan har så klart bokmärkts![/quote]
Oj, det var väldigt vänliga ord! Tackar ödmjukast för dem, det värmer och inspirerar verkligen!


[quote=""Urban Exploration Gabriel""]Riktigt bra sida snabb och det är lätt att navigera :)
fungerar perfekt i FF5[/quote]
Tack så mycket!

Verkar som att denna kanske kan vara något att fortsätta på enligt era kommentarer. Tack för alla lovord och för att ni rapporterat hur den fungerar och inte fungerar i olika webbläsare. Öppnar upp för nya projekt och lite spännande problemlösning!
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Ser mkt snyggt ut. Däremot funkar inte startsidan för mig (Mac samt Safari), får ett meddelande "Error establishing a database connection". Detta syns till höger på sidan med stora svarta bokstäver där det är tomt för övrigt. Till vänster ser jag urvalsbilderna och de funkar bra.

Testade Firefox för Mac och det var samma sak.

Resten verkar flyta bra, snyggt, stilrent och vackra foton :) .
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

[quote=""DMT""]Ser mkt snyggt ut. Däremot funkar inte startsidan för mig (Mac samt Safari), får ett meddelande "Error establishing a database connection". Detta syns till höger på sidan med stora svarta bokstäver där det är tomt för övrigt. Till vänster ser jag urvalsbilderna och de funkar bra.

Testade Firefox för Mac och det var samma sak.

Resten verkar flyta bra, snyggt, stilrent och vackra foton :) .[/quote]Tack så mycket för de vänliga orden :)
Har testkört den på vår nybyggda hackintosh med os x 10.6.8 med både safari och lion idag och det fungerar. Skulle du kunna pröva igen med din dator?

För övrigt så har jag gjort en storuppdatering idag med lite nya bilder på hemsidan.
Övergivet villaområde, anrikningsverk, stuga, samt ett beredskapslok har lagts till i Ruin-delen.

Utöver det har lite konsertbilder lagts upp men det kanske inte direkt är något av intresse här :)
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

Många riktigt fina bilder, schysst att man kan få upp fullskärmsläge genom simpleviewer också!
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Skriv svar