Kusligt.org - Platser gud glömt

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Kusligt""]Nej men ett nytt namn på en gammal :) [/quote]

Själv så hade jag nog valt att benämna det som "Kombinerad Verkskyddscentral/mindre skyddsrum", men är ju en smaksak :)

Dock, trevliga bilder!

/B
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Kusligt""]Nej men ett nytt namn på en gammal :) [/quote]

Vare inte meningen att låta så... Glömde en :)
Användarvisningsbild
Kusligt
Inlägg: 133
Blev medlem: lör 16 jun 2012, 08:40

Inlägg av Kusligt »

[quote=""benkar""]Själv så hade jag nog valt att benämna det som "Kombinerad Verkskyddscentral/mindre skyddsrum", men är ju en smaksak :)

Dock, trevliga bilder!

/B[/quote]

Kärt barn många namn!

Nu har jag i alla fall uppdaterat sidan med såväl en ny layout som ett album från ett bar gamla oljecisterner som jag sett att du också plåtat en gång i tiden ;) . Vi hade dessutom en bild på en lampa som var nästan likadan :D
http://kusligt.org - Platser gud glömt
Senast uppdaterad 10/6 2015 och förmodligen efter det också, inte alltid signaturen är uppdaterad dock :) .
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Kusligt: Har fyllt på med väldigt mycket allt möjligt nu :) Bland annat: Skyddsverk

benkar: Själv så hade jag nog valt att benämna det som "Kombinerad Verkskyddscentral/mindre skyddsrum", men är ju en smaksak :)

[quote=""Kusligt""]Kärt barn många namn!
[/quote]

Oavsett tidigare diskussioner kring benämningar "Skyddsverk" vs "Kombinerad Verkskyddscentral/mindre skyddsrum" så är den nya dagsaktuella benämningen, "stenhög/sönderbombat"... :( (se bild)

/B
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
podden
Inlägg: 566
Blev medlem: tor 04 aug 2011, 04:39

Inlägg av podden »

[quote=""benkar""]Kusligt: Har fyllt på med väldigt mycket allt möjligt nu :) Bland annat: Skyddsverk

benkar: Själv så hade jag nog valt att benämna det som "Kombinerad Verkskyddscentral/mindre skyddsrum", men är ju en smaksak :)



Oavsett tidigare diskussioner kring benämningar "Skyddsverk" vs "Kombinerad Verkskyddscentral/mindre skyddsrum" så är den nya dagsaktuella benämningen, "stenhög/sönderbombat"... :( (se bild)

/B[/quote]

Va förbi för någon vecka sen och såg det :(
Fanns tydligen ett befolknings skyddsrum några hundra meter bort som jag missade med en halvdag :(
Användarvisningsbild
Kusligt
Inlägg: 133
Blev medlem: lör 16 jun 2012, 08:40

Inlägg av Kusligt »

Nu har det skett en del markanta uppdateringar!

Ny design på sidan, var visserligen ett tag sedan men nu har jag också lagt in en egen topplogo med lite fin eternit istället för den som medföljde temat.

Har även laddat upp två nya album, ett från en snickerifabrik och ett annat från en såg. Jag har dessutom skrivit berättande texter om fler platser och lagt denna över bildflödet för att göra det mer överskådligt och lättläst. Och kanske framförallt så att man inte missar det!

För de som gillar att läsa sådant är texten om Kolsyrefabriken den hittills mest utförliga även om det kan göras förbättringar. Jag satt och skrev om den helt och jättenoga en dag men det sparades inte på något konstigt vänster så nu gjorde jag en något snabbare omskrivning för att jag inte orkade. Hursomhelst bra =)
http://kusligt.org - Platser gud glömt
Senast uppdaterad 10/6 2015 och förmodligen efter det också, inte alltid signaturen är uppdaterad dock :) .
Användarvisningsbild
Kusligt
Inlägg: 133
Blev medlem: lör 16 jun 2012, 08:40

Inlägg av Kusligt »

Har även publicerat bilder från ett övergivet gruvkomplex som jag tror att flera här inne känner igen nu :)
http://kusligt.org - Platser gud glömt
Senast uppdaterad 10/6 2015 och förmodligen efter det också, inte alltid signaturen är uppdaterad dock :) .
Användarvisningsbild
Kusligt
Inlägg: 133
Blev medlem: lör 16 jun 2012, 08:40

Inlägg av Kusligt »

Länge sen man skrev något nu men hemsidan har uppdaterats flera gånger sedan dess, bland annat med två riktigt fina pappersbruk varav ett fotades igår.

Ta en titt mina vänner :)
http://kusligt.org - Platser gud glömt
Senast uppdaterad 10/6 2015 och förmodligen efter det också, inte alltid signaturen är uppdaterad dock :) .
Skriv svar