Europaidag.se - Övergivna platser, historia m.m.

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""islandmountain""]Okej, det stämmer säkert! På Flashback har jag i alla fall hört både vapendepå och ammunitionsförråd.
En annan utforskare som jag pratade med sa dock att han hade pratat med någon från orten som sa att militären ha lagrat kläder där inne![/quote]
Kan röra sig om begreppsförvirring... Läs mer här:
[ länk till wikipedia > Tygmateriel ]
[quote=""benkar""]Har genom åren letat efter många ställen, hittat en del, inte hittat annat. Inte 100% på vilket det här är, men har mina aningar.

/B[/quote]
Kolla din inkorg, PM skickat! :)
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

Tittar inte heller in här så ofta längre! Kul site och bra jobbat!
Användarvisningsbild
Europaidag
Inlägg: 15
Blev medlem: ons 04 mar 2015, 21:00

Inlägg av Europaidag »

[quote=""Saddam""]Jaså är det öppet? :)

Benkar har varit och letat efter bergrummet -utan resultat lästa jag på ett annat ställe. :D Nu vet jag vart det ligger. :D [/quote]

Om man kan tänka sig att bli lite smutsig så finns ett alternativ till den igenmurade huvudingången.

Antar att någon hade bra verktyg eller kanske spänningar i berget som öppnat upp den alternativa ingången. Syns ingen direkt åverkan.
Användarvisningsbild
Europaidag
Inlägg: 15
Blev medlem: ons 04 mar 2015, 21:00

Inlägg av Europaidag »

Finns en GO Pro-film inifrån berget nu. Dock är den ruskigt mörk så att det kanske inte ger så mycket för tittaren. Glömd ficklampa är bortförklaringen... :-)

https://www.youtube.com/watch?v=AN7DAWUVKn4
Användarvisningsbild
Europaidag
Inlägg: 15
Blev medlem: ons 04 mar 2015, 21:00

Inlägg av Europaidag »

Okej, vissa tycker nog att denna promenad är rena sömnpillret. Men den som vill kan följa med på en näst intill oredigerad promenad kring missilanläggningen som nämndes tidigare i tråden.

https://www.youtube.com/watch?v=9RkKaS-hCI0
Skriv svar