Ute på Vischan

Här kan ni tipsa varandra om era bloggar och hemsidor.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
wroomlars
Inlägg: 288
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 19:57

Sv: Ute på Vischan

Inlägg av wroomlars »

Gästgivaregården, suveränt
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

Först och främst. Nu är utepavischan.se online igen, äntligen. Har inte haft stabil tillgång till internet på riktigt länge, ska bli skönt att kunna lägga upp lite bilder igen.

Såg nu att jag helt glömt att svara på följande inlägg:
[quote=""Matso""]Instämmer i lovorden, men måste klaga lite...

Eller inte klaga men iallafall. Jag störde mig lite på den fasta bakgrunden i gallerierna. Jag tyckte att det flimrade lite väl mycket för ögonen och stal uppmärksamheten en del från bilderna när jag scrollade upp och ner. Det är naturligtvis en smaksak och inte ristat i sten...
Ivrig att klicka runt bland dina bilder tänkte jag inte på själva menyn... men det var lite svårt att se titlarna på gallerierna (dvs på indexsidan) mot bakgrunden.

Om jag hade pillat med den sidan hade jag låtit bakgrunden antingen följa med sidan när man rullar upp/ner eller så hade jag gjort den delen av bakgrunden som är bakom bilderna mindre genomsiktlig så att den s a s låter bilderna vara i fred (och mina ögon för den delen). Jag skulle också kladda lite mer med bakgrunden på indexsidan, t ex att fada ut den i vitt där titlarna på gallerierna kommer och kanske labba lite med typsnittet och lägga till en liten dropshadow (liten, bara för att få bokstäverna att stå ut lite...).

Men om du är nöjd så får jag också vara nöjd ;)

Annars är det snyggt med det lilla huset som kikar fram vid sidan av bilderna.

Jag ser fram emot fler uppdateringar

/MatsO[/quote]

Tack för den konstruktiva kritiken! Utmärkt. Jag tycker nog inte det flimrar så mycket att det stör, vad kör du för webbläsare? Olika läsare visar olika grader av genomskinlighet. Tyvärr.
Det finns vissa problem med att få bilderna och titlarna mindre genomskinliga dock, utan att gå in alltför mycket på djupet. Men jag ska göra en renovering av sidan, och då ska jag tänka på alla dina synpunkter. Vill bara försöka få upp lite mer bilder först. Tack igen för kritiken, och jag ber om ursäkt igen för att jag glömt svara!
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

För att citera mig själv för 2,5 år sedan:
[quote=""FRH""]... jag ska göra en renovering av sidan ...[/quote]

Sådär ja, då var det klart. Omskriven från grunden är nu Ute på Vischan online igen. Om det är något som ser knäppt ut, säg gärna till. Ska funka i alla de stora webbläsarna, även om Chrome som vanligt är att rekommendera.

Två nya album:
Ett öde sågverk
Bild
http://utepavischan.se/37:Sagverk


Återbesök på Lier
Bild
http://utepavischan.se/34:Lier_aterbesok

Det kommer mera...
Senast redigerad av 1 FRH, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

Uppdatering
Sjukvårdstunneln
Bilder från januari 2012.
Bild
Bild

Alla bilder
Senast redigerad av 3 FRH, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

Uppdatering
Skar Leir
Bilder från april 2011.
Bild
Bild
Alla bilder
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

Dags igen, denna gång ett ganska känt nedlagt sjukhus med tillhörande skyddsrum.

Garnisonssjukhus
Bilder från april 2011.
Bild
Bild
Alla bilder
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

Jag har gjort en ny version av utepavischan.se. Alla bilder finns nu i hög upplösning, samt i lite lägre upplösning för er som tycker det går för långsamt att ladda de stora bilderna. Men jag rekommenderar verkligen att visa sidan i HD-läget. Bäst effekt uppnås i fullskärmsläge (CMD+Shift+F i Mac, eller CTRL+Shift+F i övriga operativsystem). Det är så det är tänkt att upplevas.
Jag tar gärna emot feedback! Meddela mig gärna om något är fel eller visas märkligt på sidan.

Och som lök på laxen finns dessutom två sprillans nya album.

Tryckeri
Bilder från oktober 2013.
Bild
Bild
Alla bilder

FRA-anläggning i Blekinge
Bilder från januari 2014.
Bild
Bild
Alla bilder
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Trevligt med uppdateringar såhär i vintertider, två objekt relativt nära mig som jag fortfarande inte besökt själv. Blev minst sagt sugen på att åka till bägge! Gillar bild #7 i tryckeri-albumet, naturligt ljus... Var det mycket mycket ljusinsläpp i övrigt inne i fabriken?

Upplevde inga problem med den nya versionen av sida. Ett plus får du också för HD-läget.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

[quote=""Saddam""]Trevligt med uppdateringar såhär i vintertider, två objekt relativt nära mig som jag fortfarande inte besökt själv. Blev minst sagt sugen på att åka till bägge! Gillar bild #7 i tryckeri-albumet, naturligt ljus... Var det mycket mycket ljusinsläpp i övrigt inne i fabriken?

Upplevde inga problem med den nya versionen av sida. Ett plus får du också för HD-läget.[/quote]

Kul att du gillade det. Det var en hel del ljus i stora delar av byggnaden, rätt mörkt i andra. Du är välkommen ner på en tur :)
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""FRH""]Dags igen, denna gång ett ganska känt nedlagt sjukhus med tillhörande skyddsrum.
[/quote]

Skön "patina" på skyddsrummet :)

/B
Skriv svar