Två inbördes orelaterade händelser.

UE-relaterade event, föreläsningar etc.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Två inbördes orelaterade händelser.

Inlägg av jornmark »

Egentligen ingen händelse än, men jag skickade iväg manus på Baltikumboken i eftermiddags. Bara en enorm lättnad, och det blir ju något att läsa i september. Jävla skönt att alla ni på forumet finns också, för under tunga skrivperioder är det här en av mina viktigaste kontakter med omvärlden.

Dessutom blev det klart med en utställning till i sommar i eftermiddags. Värmlands Museum arrangerar på Borgviks hyttruin mellan 22/6-24/8. Ligger nära Karlstad och Grums. Föreläser där den 2/8 kl 14 också.
Senast redigerad av 1 jornmark, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: fel dag
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Jag visste inte att du skulle göra en bok om baltikum...

Ska den vara i samma stil som ÖP 1 & 2?
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""Saddam""]Jag visste inte att du skulle göra en bok om baltikum...

Ska den vara i samma stil som ÖP 1 & 2?[/quote]
Kan man nog säga. En fullständigt fascinerande historia, och dessutom berättelsen om Swedbanks baltiska kollaps som slutdel.
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

Formidabelt på min ära :D

Tänk om man ändå besatt din kunskap i samhällsutvecklingen från kriget och framåt.
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""LowAndSlow""]Formidabelt på min ära :D

Tänk om man ändå besatt din kunskap i samhällsutvecklingen från kriget och framåt.[/quote]
Tack, fast jag har ju tränat jävligt länge. Dessutom jobbar jag egentligen bara med mitt stora intresse.
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""jornmark""]Tack, fast jag har ju tränat jävligt länge. Dessutom jobbar jag egentligen bara med mitt stora intresse.[/quote]

Väldigt sant! Men som jag ser det är det värt det, och många med mig ar tacksamma.

Dessutom får man väl säga att du har drömjobbet.
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""LowAndSlow""]Väldigt sant! Men som jag ser det är det värt det, och många med mig ar tacksamma.

Dessutom får man väl säga att du har drömjobbet.[/quote]

Jag vet inte jag....ibland är jag uppriktigt orolig för Jan när han bara far runt landet i helt osannolika turer med föreläsning på föreläsning.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""Grishnac""]Jag vet inte jag....ibland är jag uppriktigt orolig för Jan när han bara far runt landet i helt osannolika turer med föreläsning på föreläsning.[/quote]
Blir lite mycket ibland. Särskilt allt bilkörande kan göra mig lite orolig. Hade två incidenter i september som fick mig att tänka efter.
Men annars är allt OK. Hade ett bra liv före jag började med detta -05 också, men får säga att jag har det ännu roligare nu. Framförallt är det friheten i det hela jag älskar, plus den där enorma grejen av att visa alla att man kunde och att man dessutom kom ut ur deras jävla maskin.
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""jornmark""]Blir lite mycket ibland. Särskilt allt bilkörande kan göra mig lite orolig. Hade två incidenter i september som fick mig att tänka efter.
Men annars är allt OK. Hade ett bra liv före jag började med detta -05 också, men får säga att jag har det ännu roligare nu. Framförallt är det friheten i det hela jag älskar, plus den där enorma grejen av att visa alla att man kunde och att man dessutom kom ut ur deras jävla maskin.[/quote]

Maskinen ska man undvika så mycket det bara går. Den är förödande.
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""mopedhuligan""]Maskinen ska man undvika så mycket det bara går. Den är förödande.[/quote]

Ja, du har rätt. Poängen är att man bara har ett liv.
Skriv svar