Alingsås HC

UE-relaterade event, föreläsningar etc.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
LINK82
Inlägg: 255
Blev medlem: lör 14 feb 2009, 22:53
Kontakt:

Alingsås HC

Inlägg av LINK82 »

Om intresse finns.

http://www.svenskfast.se/Templates/Obje ... F8JUG4I08P

Själv ska jag dit, kul att se även om den är helt omgjord på insidan.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Visas 30/9 Kl. 17.00 Anmälan krävs.

5/10 Kl. 16.30 Anmälan krävs.
Får se om man lyckas pricka in det under vår roadtrip... hade varit kul, vi ska ju till dessa trakter på hemvägen.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

Jasså, det blev inget av "Lejonkulan", eller vad var det tänkt att kallas? Kul hur som helst att den lever vidare.
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

Fasen vad trevligt! Där måste man ju kika in någon gång ifall man har vägarna förbi!
Användarvisningsbild
Braweheart
Inlägg: 126
Blev medlem: tor 10 sep 2009, 20:16
Kontakt:

Inlägg av Braweheart »

Riktigt fint dem gjort det..

Där har man varit inne ett par gånger i unga år.. Ca 17år sen med hemvärnet.. Det var mäktigt redan då men inte på detta sätt.
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""Braweheart""]Riktigt fint dem gjort det..

Där har man varit inne ett par gånger i unga år.. Ca 17år sen med hemvärnet.. Det var mäktigt redan då men inte på detta sätt.[/quote]

Själv tycker jag det är gräsligt. Göra så med en fin berganläggning.. :rolleyes:

Jag tror dess namn var HC Sardinen. Ska ha varit en fin HC, synd att man aldrig fick tillfälle att besöka den medan den var aktiv.
Hasse
Inlägg: 67
Blev medlem: tis 17 feb 2009, 08:07

Inlägg av Hasse »

[quote=""baaz""]Jasså, det blev inget av "Lejonkulan", eller vad var det tänkt att kallas? Kul hur som helst att den lever vidare.[/quote]

:( synd det var en roligt idé


Undrar vad de kommer få ut för det nu.
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

[quote=""baaz""]Själv tycker jag det är gräsligt. Göra så med en fin berganläggning.. :rolleyes:

Jag tror dess namn var HC Sardinen. Ska ha varit en fin HC, synd att man aldrig fick tillfälle att besöka den medan den var aktiv.[/quote]

Delvis tacky inredning men sovrummet såg ivf original ut så att man kan slagga ståndsenligt.
Användarvisningsbild
LINK82
Inlägg: 255
Blev medlem: lör 14 feb 2009, 22:53
Kontakt:

Inlägg av LINK82 »

Nu har jag varit och kollat in denna anläggning.
Trodde att den skulle vara större. Man får ha en riktigt bra idé om man ska få det att funka - den ligger ju rätt "off" så att säga.

Var 5 minuter och trodde att det skulle vara någon mer på visningen - men det vara bara jag & en kompis. Och dom hade tänt upp med ljus på insidan.
Fick en guidad tur, och sen fick vi gå runt o kolla själva i alla utrymmen.

På måndag skulle ett dataföretag från Göteborg på visning, så det kanske blir som med dom flesta berganläggningar som säljs - serverhall mm.

Tog lite bilder : http://www.pixbox.se/alb_show_id1127121_page0.html

Dock funderar jag lite över nödutgången som ligger på samma sida som huvudingången - bara 100 meter ifrån ca. Borde inte den ligga på andra sidan berget eller ovanpå ??


Om ni ska dit, så passa på att åka till Brobacka och kolla in järnvägstunneln & missionshuset .
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Damn, vi kommer inte iväg så tidigt som det var tänkt. Missar alltså även visning nr. 2... får trösta mig med alla andra ställen vi kommer att få uppleva.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar