Underjordiska platser i Sthm. Visning 7 nov

UE-relaterade event, föreläsningar etc.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Underjordiska platser i Sthm. Visning 7 nov

Inlägg av Elagabalus »

Ingenting för hardcoremedlemmar förstås men väl för oss andra. Tycker det låter ganska intressant.

Speciellt regeringens hemliga ledningscentral Elefanten, Erikdals tågtunnel, KTH:s kärnreaktorhall ( den kan inte vara stor) och SöS underjordiska sjukhus.

Gratis för DN prenumeranter. Står inget pris för de utan
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Underjordiska platser i Sthm. Visning 7 nov

Inlägg av Grishnac »

Jag skulle lätt hänga på om man kunde ta sig ner........
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
snigel1
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 21:28

Inlägg av snigel1 »

Låter intressant, men oj vad dåligt med info!

Man ska alltså gå upp i ottan lördag den 7e - samma dag som eventet - och köpa DN för att få reda på detaljer?

Skulle ju va skönt om man kunde boka in det på lite säkrare grunder...
Kruva
Inlägg: 73
Blev medlem: lör 08 aug 2009, 09:19

Inlägg av Kruva »

Man ska vara bra "hardcore" om det där inte är av intresse...
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""Kruva""]Man ska vara bra "hardcore" om det där inte är av intresse...[/quote]

Det var en liten blinkning till dessa som verkar ha varit precis överallt och vill framstå som lite blasé ibland ;) Naturligtvis är det högintressant för de allra flesta som har möjlighet att komma

Ja märkligt lite info. Stor annons i dagens DN men står inte mer där än i den rutan jag fotade av. Kanske främst tänkt för de med DN-kort. Fast då borde det inte stå "gratis för DN kortinnehavare".

En otrolig mängd objekt på så kort tid. Inte en chans att hinna se allt. Synd att man inte sprider det på två dagar åtminstone
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

Hur ska man hinna med allt detta på en dag? ;)
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Hittat lite mer info. Se nedan. Här verkar det vara ett obligatorium med DN-kort. Måste ragga upp någon som är helårsprenumerant och låna kortet. Måste

....................

"Lördagen den 7 november öppnar vi femton underjordiska platser i Stockholm för DN-kortsinnehavare. På ett unikt och annorlunda sätt kan du se hemliga gångar, underjordiska valv, tunnlar, skyddsrum och flyktvägar. Se exempelvis regeringens hemliga ledningscentral Elefanten, Södersjukhusets underjordiska katastrofanläggning eller svartbrödramunkarnas medeltida valv där de erbjöd långväga gäster kost och logi. Evenemanget är gratis och exklusivt för dig med DN-kort. Välkommen."
Hasse
Inlägg: 67
Blev medlem: tis 17 feb 2009, 08:07

Inlägg av Hasse »

[quote=""Grishnac""]Jag skulle lätt hänga på om man kunde ta sig ner........[/quote]

T.om frugan tyckte vissa utav platserna kunde vara kul att se.

Om jag inte åker upp till Sth så hoppas jag verkligen på att någon här tar massa bilder!!
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

En hel del intrssant, men man skulle ju behöva klona sig själv, klona bort alla andra, och bli DN-prenumenarant... :(

/B
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""Grishnac""]Jag skulle lätt hänga på om man kunde ta sig ner........[/quote]

Ja verkligen. Fanns en hel del intressant på den listan om man varit prenumerant och haft tid.
Skriv svar