Träff för oss i Uddevalla med omnejd.

UE-relaterade event, föreläsningar etc.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

västkust
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 08 dec 2008, 11:51
Kontakt:

Inlägg av västkust »

[quote=""CB Milton""]Skansberget finns alltid...[/quote]

är det visningar av den renoverade bunkern på skansberget eller får man jaga tag på en nyckel :)
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""västkust""]är det visningar av den renoverade bunkern på skansberget eller får man jaga tag på en nyckel :) [/quote]

Är osäker på vem som har nyckel till den. Vet dock att någon typ av sällskap har haft ett finger med i renoveringen och att de haft interna visningar. Kan forska lite om det skulle vara av intresse.
västkust
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 08 dec 2008, 11:51
Kontakt:

Inlägg av västkust »

[quote=""baaz""]Är osäker på vem som har nyckel till den. Vet dock att någon typ av sällskap har haft ett finger med i renoveringen och att de haft interna visningar. Kan forska lite om det skulle vara av intresse.[/quote]

det är om jag inte misstar mig uddevalla hemvärnsförening som har renoverat bunkern
länk http://www.uddevallahvf.se/pivot/entry.php?id=4
Senast redigerad av 1 västkust, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: lagt till länk
thoronath
Inlägg: 50
Blev medlem: fre 02 jan 2009, 20:19

Inlägg av thoronath »

[quote=""baaz""]

thoronath, ett mycket intressant förslag. Har du kontakter hos Leissner?

Sen vet jag att vissa av er som visat intresse inte är särskilt intresserade av bergrum som sådana. Jag har dock haft svårt att hitta ett bra objekt ovan jord så jag hoppas att ni inte blir för avskräckta av allt bergrumsprat. ;)
[/quote]

Jag skall undersöka lite kring LGC Strutsen, jag vet att det varit lite visningar där.

Det lär ju också finnas ett HC i Vänersborg, en skyddad ovanjordanläggning. Är det någon som vet mer eller har kontakter där?

Den nedlagda teleanläggningen vid Ängens ridgård utanför Trollhättan finns ju också. Kontakter någon?


/ Thoronath
Hasse
Inlägg: 67
Blev medlem: tis 17 feb 2009, 08:07

Inlägg av Hasse »

Jag hänger gärna på.

Gamla DC Vesslan i Lysekil finns ju också men den kanske är aktiv.
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""Hasse""]Jag hänger gärna på.

Gamla DC Vesslan i Lysekil finns ju också men den kanske är aktiv.[/quote]

Osäker, har dock varit visning där för ca ett år sedan anordnat av ett annat forum. Kan ju vara något att fundera på.
Användarvisningsbild
crc556
Inlägg: 50
Blev medlem: tis 21 jul 2009, 16:13

Inlägg av crc556 »

Det här låter väldigt intressant, även om man bor 40 mil bort.
Hoppas även utsocknes är välkomna? :)
Don't touch!
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""crc556""]Det här låter väldigt intressant, även om man bor 40 mil bort.
Hoppas även utsocknes är välkomna? :) [/quote]

Min tanke från början var att de i närområdet skulle få en chans att träffas. Nu efter att ha undersökt intresset har det visat sig att även andra medlemmar på forumet är intresserade av att se bl.a Björnen, som ju är klart hos ägaren som besöksmål.

Där har vi, som tidigare nämnt, ett tak på 20 besökare och det klarar vi ju utan problem med de som hittills visat intresse. Blir det klart med fler besöksmål där taket är lägre går de platserna i första hand till de i Uddevalla med omnejd, men detta märker vi ju när det är dags att spika datum och definitivt antal besökare.

Men klarar vi som sagt besökarantalet så ser åtminstone inte jag några problem med utsocknes forumsmedlemmar. Vi ska vårda vårat intresse.
Skriv svar