Träff för oss i Uddevalla med omnejd.

UE-relaterade event, föreläsningar etc.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Träff för oss i Uddevalla med omnejd.

Inlägg av baaz »

Det är med stor glädje jag noterat att ett flertal användare kommer från just Uddevalla med omnejd. Tänkte därför i framtiden anordna en enkel träff för oss om det finns intresse för detta.

Ett besöksmål som jag fått klartecken till och kan erbjuda är civilförsvarets gamla HC i Kålgårdsberget. En näst intill intakt berganläggning som bjuder på en resa tillbaka till kalla krigets 50-tal. En kunnig guide kommer att finnas med som kan besvara det mesta om anläggningen ifråga.

Jobbar även i detta nu på eventuellt ytterligare ett besöksmål, detta ovan jord för att tillgodose allas intressen.

Vad tror ni, skulle det vara intressant att träffas?
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

På min blogg finns för övrigt mer info om anläggningen i Kålgårdsberget.

http://gomtochglomt.blogspot.com/2009/01/hc-bjrnen.html
västkust
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 08 dec 2008, 11:51
Kontakt:

Inlägg av västkust »

Ja det kunde va kul med en träff
Sen att få se kålgårdsberget är ju lite grädde på moset
återstår bara att få till en datum det blir nog det svåraste :D
Gunilla
Inlägg: 59
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 14:58

Inlägg av Gunilla »

Detta skulle vara uppfriskande...jag bor för övrigt ett stenkast från Kålgårdsberget. ;)
/Gunilla
Användarvisningsbild
Sincro
Inlägg: 589
Blev medlem: lör 08 aug 2009, 00:41

Inlägg av Sincro »

Skriv upp mig! :D

"Efter regnet kommer solsken, det tycker jag är så jättebra!"
Användarvisningsbild
Jocke
Inlägg: 303
Blev medlem: fre 17 okt 2008, 20:09

Inlägg av Jocke »

Det hade varit kul :)
Fullbumpa
Inlägg: 55
Blev medlem: tor 08 okt 2009, 18:40

Inlägg av Fullbumpa »

Jättebra initiativ baaz. Är på.
thoronath
Inlägg: 50
Blev medlem: fre 02 jan 2009, 20:19

Inlägg av thoronath »

Jag är på, om bara tiden passar. Sen kanske vi kunde försöka följa upp med ett besök i LGC Strutsen i Trollhättan
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

Så roligt att det fanns lite intresse. Tyvärr var jag lite snabb i mitt första inlägg, det har visat sig att HC Björnen inte alls är lika intakt som vid mitt senaste besök. Det byggs för fullt i delar av anläggningen men det finns fortfarande relativt mycket kvar från 50-talet. Själv tycker jag dock fortfarande att det är intressant och erbjudandet om visning står kvar om ni övriga också är intresserade?

thoronath, ett mycket intressant förslag. Har du kontakter hos Leissner?

Sen vet jag att vissa av er som visat intresse inte är särskilt intresserade av bergrum som sådana. Jag har dock haft svårt att hitta ett bra objekt ovan jord så jag hoppas att ni inte blir för avskräckta av allt bergrumsprat. ;)

Jag låter tråden ligga lite till så fler intresserade hinner fundera innan vi börjar planera ett datum. Min förhoppning är att så många som möjligt kan deltaga. I Kålgårdsberget har vi ett max-antal på 20 besökare, men det bör vi ju klara.
Skriv svar