Rekrytering till ue grupp i södra skåne

UE-relaterade event, föreläsningar etc.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

Hehe, jag älskar att titulera mig medlem i rosa katten-crew. Fast det är ett visst mått av ironi inblandat... men fick man inte vara med i nåt crew när man var tonåring så måste man ju ta igen det senare i livet ;)
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

Fan, det är sådana skinnjackor benkar, JakobE och jag skulle ha haft 2006: "The benkar fleet".
Djävlar att man kommer på alla bra ideer efteråt.
Användarvisningsbild
Colarain
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 19 apr 2009, 19:52
Kontakt:

Inlägg av Colarain »

Detta var en extremt underhållande tråd :D

Kalla det för crew, fleet eller vad ni vill. Jag tycker sällskap är ett bra ord och efter ett par utflykter, varför inte vänner?

Och när det kommer till generationsfrågan så kan det vara lite spännande också, träffat ett par forumprofiler som jag var helt övertygad om var i helt andra åldrar än de verkligen var när vi träffades. ;)
Att flyga är konsten att kunna kasta sig till marken och missa
http://colarain.pixbox.se
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""jornmark""]Fan, det är sådana skinnjackor benkar, JakobE och jag skulle ha haft 2006: "The benkar fleet".
Djävlar att man kommer på alla bra ideer efteråt.[/quote]

Bruna skinnjackor allihopa??! :eek:

Att markera grupptillhörighet med allt från tatueringar, tygmärken, skinnvästar med ryggmärken, tröjor med logga och så vidare, är väl rätt vanligt både bakåt i tiden, och nästan ännu mer idag. Allt från scouter, idrottsföreningar till olika intresseföreningar, har ofta ett tygmärke att sy fast i jackan eller ett klistermärke sätta på bilens baklucka.

Varit där jag också, som medlem i en (icke-kriminell) MC-klubb, MC-forums osv så hade man tröjor/märken för att markera sin "samhörighet". (Om JakobE fortsätter tjata om att jag förr eller senare kommer köpa en fransig HD och fransig skinnväst, så sätter jag ett fett fingeravtryck mitt på linsen nästa gång vi syns... :D )

Men, numera/senare år har jag på något sätt blivit alergisk mot sådant, för min egen del, skulle aldrig falla mig in ha på mig klubbtröja, ett 28ds-tygmärke/tröja eller en "The benkar fleet" -skinnjacka.... :p

Men, funderar lite svagt på en t-shirt:

benkar.se -Ruinjakt pågår -Stör ej".....

/B
Användarvisningsbild
Mr H
Inlägg: 397
Blev medlem: tis 27 okt 2009, 22:04

Inlägg av Mr H »

[quote=""benkar""]
Men, funderar lite svagt på en t-shirt:

benkar.se -Ruinjakt pågår -Stör ej".....

/B[/quote]


hahaha klockrent :D
Användarvisningsbild
Mr_Anderson
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 24 nov 2009, 19:53

Inlägg av Mr_Anderson »

Hejsan alla! ja tänk hur snabbt en tråd kan byta ämne...men ja så är väl livet Nu är det så att jag har en fråga till moderatorn; hur ändra man rubrik/namn på tråden? skulle vara kul att ha ett mer passande namn på tråden nu när den har bytt ämne :)
All UE in the world, Unite!
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""LowAndSlow""]Eller som jag kort och gott kallar mig, bunkernörd.[/quote]

Jag trodde du var trädkramare... ;)
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""Grishnac""]Jag trodde du var trädkramare... ;) [/quote]

Du ska vara tyst! :D
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

Jaha, vem ska gå loss med bulldozer och få tråden tillbaka till topic :D
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""k4r4t3k4n4k4s""]Jaha, vem ska gå loss med bulldozer och få tråden tillbaka till topic :D [/quote]

Tja, jag känner mig manad att styra den buldozern.

Fortsätt gärna diskussionen här
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Skriv svar