Rekrytering till ue grupp i södra skåne

UE-relaterade event, föreläsningar etc.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Mr_Anderson
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 24 nov 2009, 19:53

Rekrytering till ue grupp i södra skåne

Inlägg av Mr_Anderson »

ja som rubriken säger så försöker jag smala ihop en grupp Ue:are i södra Skåne (helst Trelleborg, Malmö, kämpinge området)

så om någon är intresserat bara PM:a mig eller skriva i inlägget och beskriv dig själv :)
Senast redigerad av 2 Mr_Anderson, redigerad totalt 0 gång.
All UE in the world, Unite!
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

Vill inte verka viktig, men har inte redan Skåne en egen grupp?
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Mr_Anderson""]ja som rubriken säger så försöker jag smala ihop en grupp Ue:are i södra Skåne (helst Trelleborg, Malmö, kämpinge området)

så om någon är intresserat bara PM:a mig eller skriva i inlägget och beskriv dig själv :) [/quote]

Varför all dessa crews o grupper etc?! :confused:

Det är väl bara att utöva sin hobby ändå, det funkar alldeles utmärkt.
Användarvisningsbild
Ragnar Svedje
Inlägg: 771
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 21:57

Inlägg av Ragnar Svedje »

[quote=""baaz""]Vill inte verka viktig, men har inte redan Skåne en egen grupp?[/quote]

Jodå, visst finns det en social grupp för skåne, fast det är nog inte en sådan grupp Mr_Andersson är intresserad av att starta, eller?

[quote=""bunkrologen""]Varför all dessa crews o grupper etc?! :confused:

Det är väl bara att utöva sin hobby ändå, det funkar alldeles utmärkt.[/quote]

Ska man leta efter underjordiska krigssjukhus i Skåne måste man ha ett crew, så det så ;)
"övergivna lador och mossa"
Inaktiv skrivbordsutforskare
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Ragnar Svedje""]

Ska man leta efter underjordiska krigssjukhus i Skåne måste man ha ett crew, så det så ;) [/quote]

Egen spontan fundering, som just poppade upp:

Antagligen en ålders/defintions -fråga/benämning, tex jag pratar om "utflyktskamrater" eller "resesällskap" när vi ger oss ut på jakt efter underjordiska krigssjukhus på östkusten, eller åker utomlands på jakt efter ruiner, medans andra pratar om "UE-grupp" eller "Crew".

De som pratar om "UE-grupp" eller "Crew" tycker nog att "utflyktskamrater" eller "resesällskap" låter soffigt gammalt/trist, medans andra av oss inte riktigt förstår oss på benämningar som "UE-grupp" eller "Crew".

Mina funderingar kan kanske grunda sig på att jag, fortfarande, efter 5 år, inte anser mig hålla på med "UE", utan snarare med "Ruinjakt" och "Ruinturism".

/B
loop
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 14 jan 2009, 15:24

Inlägg av loop »

Jag åker på utflykter. Redan som barn på 70-80-talet så fick man ju följa med föräldrarna till övergivna fäbodar osv.
http://trossbotten.blogspot.com/ Uppdaterad! Faktiskt.
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""benkar""]Egen spontan fundering, som just poppade upp:

Antagligen en ålders/defintions -fråga/benämning, tex jag pratar om "utflyktskamrater" eller "resesällskap" när vi ger oss ut på jakt efter underjordiska krigssjukhus på östkusten, eller åker utomlands på jakt efter ruiner, medans andra pratar om "UE-grupp" eller "Crew".

De som pratar om "UE-grupp" eller "Crew" tycker nog att "utflyktskamrater" eller "resesällskap" låter soffigt gammalt/trist, medans andra av oss inte riktigt förstår oss på benämningar som "UE-grupp" eller "Crew".

Mina funderingar kan kanske grunda sig på att jag, fortfarande, efter 5 år, inte anser mig hålla på med "UE", utan snarare med "Ruinjakt" och "Ruinturism".

/B[/quote]

Just do it.
Var och en får väl bli salig på sin fason, i presume.
Användarvisningsbild
Hawkbat
Inlägg: 37
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 20:23

Inlägg av Hawkbat »

[quote=""Mr_Anderson""]ja som rubriken säger så försöker jag smala ihop en grupp Ue:are i södra Skåne (helst Trelleborg, Malmö, kämpinge området)

så om någon är intresserat bara PM:a mig eller skriva i inlägget och beskriv dig själv :) [/quote]

Vore väl bra om du började med att beskriva dig själv och varför du vill starta en grupp
Användarvisningsbild
Mr_Anderson
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 24 nov 2009, 19:53

Inlägg av Mr_Anderson »

Jodå, visst finns det en social grupp för Skåne, fast det är nog inte en sådan grupp Mr_Andersson är intresserad av att starta, eller?

Kanske, vi hade mer tänkt oss det som benker sa ''utflykts kamrater'' eller nåt i den stillen alltså träffas någon dag och göra en slags ''utflykt'' till någon fabrik, bunker, krigssjukhus etc

och sen om det finns en social grupp här i Skåne ska skulle jag uppskata mycket om ni kunde ge mig namnet på den :)
All UE in the world, Unite!
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""Ragnar Svedje""]Jodå, visst finns det en social grupp för skåne, fast det är nog inte en sådan grupp Mr_Andersson är intresserad av att starta, eller?[/quote]

Jag var nog lite för snabb med att vara besserwisser där. Inser nu att du har rätt och att jag får ta på mig dumstruten. :o
Skriv svar