Rekrytering till ue grupp i södra skåne

UE-relaterade event, föreläsningar etc.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Mr_Anderson
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 24 nov 2009, 19:53

Inlägg av Mr_Anderson »

[quote=""Hawkbat""]Vore väl bra om du började med att beskriva dig själv och varför du vill starta en grupp[/quote]

Helt rätt fel av mig

Ja, Jag heter Johan Andersson 16 år, har varit intresserat Av UE sedan jag började läsa om ww2 och har nu utforskat omkring 15-17 bunker av olika slag, övergiven bondgård, några hus, och diverse ruiner.

Så en dag kom jag på idén att skapa en liten grupp här i Syd Skåne för att på så sätt göra hobbyn roligare och att lära känna nya personer med samma hobby. så jag förslog idén till min kompis som gillade den och här är jag nu.

så ja det var väl allt
All UE in the world, Unite!
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Mr_Anderson""]
. . . och sen om det finns en social grupp här i Skåne ska skulle jag uppskata mycket om ni kunde ge mig namnet på den :) [/quote]
Vet ej om alla kan se den men här är i alla fall länken:
http://28dagarsenare.se/group.php?groupid=14
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""Saddam""]Vet ej om alla kan se den men här är i alla fall länken:
http://28dagarsenare.se/group.php?groupid=14[/quote]

Och för att förtydliga, Mr_Andersson, så är det smidigast att skicka ett PM till Lowandslow med en förfrågan om medlemsskap. Det är han som är boss över gruppen.
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

Är det bara jag som får allergichock av ordet "crew" i Ue-sammanhang..? :)
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""Amanite""]Är det bara jag som får allergichock av ordet "crew" i Ue-sammanhang..? :) [/quote]

Nix..
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Amanite""]Är det bara jag som får allergichock av ordet "crew" i Ue-sammanhang..? :) [/quote]
Du som hänger på det andra forumet borde väll vara rätt så... vad ska man skriva... van vid det ordet?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""Amanite""]Är det bara jag som får allergichock av ordet "crew" i Ue-sammanhang..? :) [/quote]

Eller i andra sammanhang... Själv blir jag nervös när nån tror att jag pysslar med "UE". Men som nämndes tidigare, det är väl en generationsgrej, antingen diskuterar man bara med jämnåriga eller så får man väl finna sig i att bli betraktad som gammal.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
Nethril
Inlägg: 209
Blev medlem: mån 03 aug 2009, 20:52

Inlägg av Nethril »

[quote=""Amanite""]Är det bara jag som får allergichock av ordet "crew" i Ue-sammanhang..? :) [/quote]

Vänta bara tills det kommer t-shirts med respektive stads namn och CREW stort över hela ryggen...
Sedan blir det säkert mode bland ultrafashionistas några år senare (ungefär som när t-shirts med skräckfilmstryck var inne för några vintrar sedan)
Hujedamej! :eek:
Buried by time and dust...
http://explorica.pixbox.se
Kruva
Inlägg: 73
Blev medlem: lör 08 aug 2009, 09:19

Inlägg av Kruva »

Crew... Firm... Fleet.. finns många etablerade anglosaxiska begrepp att ta till för den som vill.. och varför inte?
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

Haha diskussionerna som uppstår mellan generationer här på forumet är rätt underhållande alltså :D
Skriv svar