Föreläsningen igår på länk

UE-relaterade event, föreläsningar etc.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
nosebone
Inlägg: 122
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 14:18

Inlägg av nosebone »

Mycket trevlig föreläsning och kul att den finns på nätet, speciellt då jag inte har haft möjlighet att gå på någon av dina föreläsning innan. Tänkte även höra om en länk till klippet på tuben där man kunde se området med den ensamma lyckstolpen i St Louis, försökte hitta något men det gick inget vidare.
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""nosebone""]Mycket trevlig föreläsning och kul att den finns på nätet, speciellt då jag inte har haft möjlighet att gå på någon av dina föreläsning innan. Tänkte även höra om en länk till klippet på tuben där man kunde se området med den ensamma lyckstolpen i St Louis, försökte hitta något men det gick inget vidare.[/quote]

http://www.youtube.com/watch?v=jYrMUcT1jP4

Sök: Pruitt Igoe.
Användarvisningsbild
Exitt
Inlägg: 170
Blev medlem: sön 26 jul 2009, 19:36

Inlägg av Exitt »

Hurra för Tekniska Museet!

Mycket givande föreläsning.
Spännande att få en inblick i de historiska och ekonomiska aspekterna.
Requiescant in pace
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Gary och Detroit är två fantastiska ställen... Jag bara måste dit någon gång.

Föreläsningen var bra men bilden var lite dålig, ibland såg man ju ingenting trots att det var tekniska museet som filmat. :rolleyes:

Näe skämt åsido: du får föreläsa i Karlshamn eller Karlskrona någon gång...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Topcom
Inlägg: 849
Blev medlem: fre 19 dec 2008, 02:22
Kontakt:

Inlägg av Topcom »

[quote=""jornmark""]http://bambuser.com/channel/Tekniskamus ... ast/631636

Kul![/quote]

Tack för den, nu kom jag försent till jobbet i morse ;)

Å Pruitt Igoe länken var ju fantastisk, det var som ett Hästhagen gigantus!
Som sagt, allt i USA är 10ggr större :eek:
Användarvisningsbild
Gruvtroll
Inlägg: 399
Blev medlem: mån 08 feb 2010, 15:31
Kontakt:

Inlägg av Gruvtroll »

Tog näst intill hela dagen att buffra upp med mitt skruttna gamla mobila.. Men det var det värt! Mycket kul tankar satte det igång!
Men för att inte sätta igång några alltför svåra diskussioner så undrar jag bara:
Känslan, eller som du säger overklighetskänslan. Är det ens möjligt att utvecka beskrivningen av känslan som de flesta här antagligen delar? Ganska hopplöst läga att beskriva för nån utomstående så de begriper eller hur?
Man förstår det ju knappt själv.. Jag kan t ex när jag ser kort tagna av andra på platser jag besökt inte riktigt känna att jag vart där själv och tänker typ, dit måste jag åka!! Trots att jag har en massa egna kort därifrån redan.. Från mitt första steg in eller ner eller vad det nu kan vara så hamnar jag i nått slags "zen" läge som inte riktigt släpper förrän i bilen på väg hem och då minns jag knappt vilka storslagna saker jag just besökt och mina egna kort ger inte alls samma intryck som någon annans. Hoppas ni hajar vart jag vill komma och jag utfäster en belöning på inget speciellt förutom äran till den som bäst kan sätta ord på det jag söker! Sedemera undrar jag vad som tycks om Koyaanisqatsi i de här kretsarna? Å sist men inte minst ber jag om ursäkt för att jag driver iväg åt alla olika håll..
Användarvisningsbild
Colarain
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 19 apr 2009, 19:52
Kontakt:

Inlägg av Colarain »

[quote=""Saddam""]

Näe skämt åsido: du får föreläsa i Karlshamn eller Karlskrona någon gång...[/quote]

Instämmer med föregående! :D
Att flyga är konsten att kunna kasta sig till marken och missa
http://colarain.pixbox.se
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

[quote=""Colarain""]Instämmer med föregående! :D [/quote]

Var det ingen här inne som såg honom på blekinge museum för något år sedan? Förutom jag då menar jag.
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

Intressant föreläsning även om jag hört och sett en hel del av det förut.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Skriv svar