Hemliga rum 2010???

UE-relaterade event, föreläsningar etc.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Hemliga rum 2010???

Inlägg av Saddam »

Läste om en "visning" lik 2008 års Hemliga rum häromdagen, jag tror att det var i BLT men är inte säker.
Det var en tidig morgon -därav dimman. Läste någon här på forumet denna artikel? Det enda jag hittade idag då jag sökte efter mer info var detta:
Marinmuseum: en unik skärgårdstur

Var det denna skärgårdstur som nämndes i tidningen eller handlade artikeln om någonting helt annat? Är Saddam ute och cyklar?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Colarain
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 19 apr 2009, 19:52
Kontakt:

Inlägg av Colarain »

[quote=""Saddam""]Läste om en "visning" lik 2008 års Hemliga rum häromdagen, jag tror att det var i BLT men är inte säker.
Det var en tidig morgon -därav dimman. Läste någon här på forumet denna artikel? Det enda jag hittade idag då jag sökte efter mer info var detta:
Marinmuseum: en unik skärgårdstur

Var det denna skärgårdstur som nämndes i tidningen eller handlade artikeln om någonting helt annat? Är Saddam ute och cyklar?[/quote]


Det brukar öppnas hemliga rum varje år - det gjorde det även förra året så du har säkert helt rätt. Kan inte komma ihåg att jag sett nåt om det än i år men det är inte omöjligt... Kurrholmen har visats även tidigare och är inte särskilt hemligt (har bilder från mitt besök på pixbox ju) däremot har de gjort en del ändringar och renoverat upp det till nån typ av utställning vad jag har förstått...
Att flyga är konsten att kunna kasta sig till marken och missa
http://colarain.pixbox.se
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Om det har med visning hemliga rum att göra eller inte vet jag inte, jag tror bara att de äntligen insett att K-na har ytterligare besöksmål av intresse än vad Glassiären är och ger folk det de vill se helt enkelt. Synd att det är så dyrt bara. Däremot så var det en artikel i pappersversionen om visning av de undorjosrdiska rummen under torget, håller på att kolla upp hur man går till väga. Enl turistbyrån var det antagligen visningar för grupper eller företag, men är man några stycken intresserade så :rolleyes: .......
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

Här är en variant av det, även om det bara är en repris på TV så kan det vara sevärt... :)
Användarvisningsbild
Colarain
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 19 apr 2009, 19:52
Kontakt:

Inlägg av Colarain »

[quote=""DMT""]Om det har med visning hemliga rum att göra eller inte vet jag inte, jag tror bara att de äntligen insett att K-na har ytterligare besöksmål av intresse än vad Glassiären är och ger folk det de vill se helt enkelt. Synd att det är så dyrt bara. Däremot så var det en artikel i pappersversionen om visning av de undorjosrdiska rummen under torget, håller på att kolla upp hur man går till väga. Enl turistbyrån var det antagligen visningar för grupper eller företag, men är man några stycken intresserade så :rolleyes: .......[/quote]

Ja jag läste det också i tidningen, men hittar ingentingom det på nätet... Meddela gärna om du kommer fram till nåt - jag har letat som en tokig... :rolleyes:
Att flyga är konsten att kunna kasta sig till marken och missa
http://colarain.pixbox.se
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""DMT""]Däremot så var det en artikel i pappersversionen om visning av de undorjosrdiska rummen under torget[/quote]
Låter helt klart spännande, hojta till när du sett/hört någonting mer om det hela.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

[quote=""DMT""]Om det har med visning hemliga rum att göra eller inte vet jag inte, jag tror bara att de äntligen insett att K-na har ytterligare besöksmål av intresse än vad Glassiären är och ger folk det de vill se helt enkelt. Synd att det är så dyrt bara. Däremot så var det en artikel i pappersversionen om visning av de undorjosrdiska rummen under torget, håller på att kolla upp hur man går till väga. Enl turistbyrån var det antagligen visningar för grupper eller företag, men är man några stycken intresserade så :rolleyes: .......[/quote]

Underjordiska rum under torget? Finns väl inte så mycket kvar alls där, är det bara själva tunneln eller? Vad jag vet finns bara en gammal luftskyddscentral (som de knappast visar upp) och ett skyddsrum (som är upptagen av en svampodlare). Någon som vet vad som syftas?
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Jag tror också att det mesta av det stora som ligger nere i järnvägstunneln är plomberat och stängt. Men det kan vara intressant att höra vad som fortfarande är tillgängligt. Jag får intrycket av att lokalerna framför rådhuset fortfarande är möjliga att se samt en annan nedgång. De framför rådhuset är ju ordentligt förbommade, det är om man ka ta sig dit via den andra nedgången. Där svampodlingen finns/fanns, lite svårt att se på kartorna vad som är förbundet med varandra eller inte.
Jaja, jag har fått ett telefonnummer att ringa och höra om det hela iaf, gör det nån dag när semestern kört igång. Om det finns möjlighet att se stället så återkommer jag om mini/maxiantal av gruppen så kan vi ju se hur många som är intresserade. Det lär ju kosta lite grann men det kan det kanske vara värt föär att stilla sin nyfikenhet.
Användarvisningsbild
Colarain
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 19 apr 2009, 19:52
Kontakt:

Inlägg av Colarain »

Enligt info från Olle Melin så ska allt där nere vara tömt och plomberat, men NÅT måste ju finnas att se annars hade de knappast anordnat rundvandring... Jag är iaf beredd att lägga en slant på att stilla min nyfikenhet... :)
Att flyga är konsten att kunna kasta sig till marken och missa
http://colarain.pixbox.se
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

[quote=""DMT""]Jag tror också att det mesta av det stora som ligger nere i järnvägstunneln är plomberat och stängt. Men det kan vara intressant att höra vad som fortfarande är tillgängligt. Jag får intrycket av att lokalerna framför rådhuset fortfarande är möjliga att se samt en annan nedgång. De framför rådhuset är ju ordentligt förbommade, det är om man ka ta sig dit via den andra nedgången. Där svampodlingen finns/fanns, lite svårt att se på kartorna vad som är förbundet med varandra eller inte.
Jaja, jag har fått ett telefonnummer att ringa och höra om det hela iaf, gör det nån dag när semestern kört igång. Om det finns möjlighet att se stället så återkommer jag om mini/maxiantal av gruppen så kan vi ju se hur många som är intresserade. Det lär ju kosta lite grann men det kan det kanske vara värt föär att stilla sin nyfikenhet.[/quote]
Låter som en bra plan! Jag har dock varit där nere, och det finns mig veterligen inget som är öppet, allt ska vara plomberat Det enda jag vet är ett skyddsrum (som ligger precis framför rådhuset) som nu används till svampodling. Men jag hoppas innerligt att jag har fel! :)
Skriv svar