Tidsbegränsat erbjudande! Grängesberg, 24/8

UE-relaterade event, föreläsningar etc.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Exitt
Inlägg: 170
Blev medlem: sön 26 jul 2009, 19:36

Tidsbegränsat erbjudande! Grängesberg, 24/8

Inlägg av Exitt »

Tjo! Jag och en kamrat befinner oss i Grängesberg under dagen. Vår road trip har just blivit en deltagare kort, m a o har vi en plats över i bilen!
Vi drar vidare norrut i kväll, ring detta nr om du vill haka på:
[För sent!]

Gäller endast idag, onsd 24 aug!
:)
Senast redigerad av 1 Exitt, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Erbjudandet upphört ;)
Requiescant in pace
PringlesMannen
Inlägg: 290
Blev medlem: mån 24 aug 2009, 19:19

Inlägg av PringlesMannen »

Synd att man ej har semester... :(
Användarvisningsbild
Exitt
Inlägg: 170
Blev medlem: sön 26 jul 2009, 19:36

Inlägg av Exitt »

Mm, det krävs ju en viss frihet från andra åtaganden för att kunna haka på sådär spontant, men vi tyckte att det var värt ett försök i alla fall...

Vi fick inget napp på annonsen våran, så i stället upplät vi den lediga platsen till två trasiga microugnar som vi fick överta från den lokala vägpizzerian.
Och det är ju inte fy skam det heller! Man kan tydligen bygga en hel del spännande saker av trasiga microsar :D

Vi kom hem från roadtrippen i förrgår, och inom kort (som ju är en lagom vag tidsangivelse) kommer valda delar av bildskörden finnas på headlessrabbit.com
Requiescant in pace
erro
Inlägg: 286
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 16:00

Sv: Tidsbegränsat erbjudande! Grängesberg, 24/8

Inlägg av erro »

Jag är mest nyfiken på vad ni ska bygga av två trasiga microar... micros... microsar.... mikrovågsugnar!
http://erro.se

Spår av människor - Traces of mankind
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Schysst erbjudande och liksom förra inlägget blir jag också nyfiken på vad manian bygga av två gamla micros....
Användarvisningsbild
Exitt
Inlägg: 170
Blev medlem: sön 26 jul 2009, 19:36

Inlägg av Exitt »

Haha, ja, det är knappt jag förstod vad det var bra för fastän jag fick det förklarat för mig. Mitt ressällskap som är både uppfinnare och pyrotekniker brukar kunna hitta användningsområden för det mesta i skrotväg.
Tydligen var det kondensatorerna i microugnarna i fråga som var intressanta.
Requiescant in pace
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Exitt""]
Tydligen var det kondensatorerna i microugnarna i fråga som var intressanta.[/quote]

Hehe, låter ungefär som tekniklektionerna i 9:an när man var 13-14 år (?), vi letade febrilt efter kondensatorer, så att vi kunde spränga dom i luften, läraren såg på, skräckblandad förtjusning... :D

Såg väl ut ungefär så här.... (EDIT/: Om någon undrar varför det är en stor oförklarig "sandgrop" mellan Älta och Tyresö, här har ni svaret... :p )

http://www.youtube.com/watch?v=fStPLWUmcZE

/B
Senast redigerad av 4 benkar, redigerad totalt 0 gång.
Anledning: EDIT/: Om någon undrar varför det är en stor oförklarig "sandgrop" mellan Älta och Tyresö, här har ni svaret...
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

[quote=""Exitt""]Tydligen var det kondensatorerna i microugnarna i fråga som var intressanta.[/quote]
Se till att de är urladdade innan ni börjar pilla med dem bara, det är väl högspänningskondensatorer såvitt jag vet :) (sitter såklart även "vanliga" kondensatorer, men jag gissar att de inte är särskilt spännande i sammanhanget)
Användarvisningsbild
Exitt
Inlägg: 170
Blev medlem: sön 26 jul 2009, 19:36

Inlägg av Exitt »

[quote=""FRH""]Se till att de är urladdade innan ni börjar pilla med dem bara, det är väl högspänningskondensatorer såvitt jag vet :) (sitter såklart även "vanliga" kondensatorer, men jag gissar att de inte är särskilt spännande i sammanhanget)[/quote]

Jag litar på att "Turbosnigel" som skulle ha dem vet vad han pysslar med ;)
Uppfinnare och pyrotekniker, som sagt. Utbildad sådan. Med diplom och certifikat och rubbet! En mycket spännande person att ha i sin bekantskapskrets :D

Som en parantes; så här brukar det se ut när han är inblandad:
http://youtu.be/hz9iLQfvseY (visst känner vi igen platsen?)

Har för övrigt fått upp väl valda delar av bildskörden från resans fem dagar på bloggen nu. Där finns också bildloggar från två tidigare resor. Och fler ska det bli!
Requiescant in pace
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Exitt""]
Som en parantes; så här brukar det se ut när han är inblandad:
http://youtu.be/hz9iLQfvseY (visst känner vi igen platsen?)

[/quote]

Med tanke på att det står i rubriken till videolänken så.. :rolleyes:
Skriv svar